{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Måske ikke verdens ældste hund alligevel
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #1   18. jan Den ser på ingen måde så gammel ud - fx er det stærkt begrænset hvor mange grå hår den har på mulen.

  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #2   18. jan Vi har hunde på 8,5 og 10 år uden et eneste gråt hår/pels og så har vi deres afkom, en tæve på 7 år, der har en del gråt/hvidt i og omkring sin mule.

    Så gråt hår er ikke ubetinget lig med gammel smiley


  • #3   18. jan Alså jeg ved godt det ikke har noget med emnet at gøre, men altså! Hunde har snuder, heste og køer har muler! Det skurer slemt i mine ører hver gang jeg hører det smiley
    Det svarer lidt til at skrive at hunden er gravid! hunde er drægtige, mennesker er gravide ;);


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #4   18. jan Fnis Bodil smiley Det er blevet en uformelt betegnelse, at folk kalder deres gamle hunde for gråmuler. Har aldrig hørt/læst : grå snuder.

    Min tæve er grå på snudepartiet, kæbe og lidt på kindpartiet. = Rundt om mund/næse og kind og igen lig med mule.

    Selv om betegnelsen hunhund er okay irriterer det mig altid, at folk ikke siger tæver smiley Så jeg er måske lidt dobbelt moralsk smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #5   18. jan Men en hund på 31, CM - tror du ikke, den ville have et par grå hår på mulen/snuden?

    Jeg har også hørt menneskers munde/mundomgivelser kaldt muler, Bodil - og deres næser kaldt "tryner", selv om det sådan set er GRISE, der har tryner smiley

    PS. "Det skurer slemt i mine ører" Skurer??? smiley


  • #6   18. jan Selvom det er lige så forskelligt hvornår hunde får grå hår, som det er hvornår mennesker gør det, så ville jeg nu alligevel forvente at de kom på et eller andet tidspunkt, hvis hunden bliver gammel, og 31 år må vel siges at være gammel.
    En hund på 20+ uden et eneste gråt hår ville overraske mig lige så meget som hvis et 100-årig menneske var helt uden grå hår... der kan sikkert findes et eksempel et eller andet sted, men det ville da være ret usædvanligt.


  • #7   18. jan Godt så Isabelle, jeg har stavet forkert kan jeg se, det skal være skurrer smiley det er ikke altid nemt at være ordblind, det ville være rigtig rart hvis man bare fik at vide hvad man har stavet forkert, at blive gjort grin med er aldrig sjovt!!

  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #8   18. jan Jeg beklager meget, Bodil. Da du generelt staver helt perfekt (FLOT af en ordblind), havde jeg ABSOLUT ingen anden tanke end at tage lidt fis på dig - ligesom andre tager fis på mig, når jeg laver en slå- eller stavefejl. Jeg lover højt og helligt aldrig at gøre det igen.

  • #9   18. jan Jeg har nogle gode hjælpemidler, men det er ikke altid de er nok smiley eller det er nu nok mig, som en gang i mellem vælger at tro, at jeg kan klare mig uden, fordi jeg syntes jeg har for travlt smiley

  • #10   18. jan Og ja,jeg er nok lidt nærtagende, når man gennem hele sin barndom og ungdom er blevet drillet med at man er for dum, fordi man ikke kan stave, så er det rigtig svært at komme over, bare det at turde skrive noget andre skal læse, har været en kæmpe udfordring.
    Men det er dejligt med de hjælpemidler man nu kan få;) man skal bare huske at bruge dem;)


  • #11   18. jan Jeg har ikke på noget tidspunkt tænkt, at det er den samme hund på billederne, og den primære årsag er de hvide aftegn. De stemmer ikke overens, og det ville være meget overraskende, hvis det var dækket til af fx ticking/roan, når hunden allerede var så gammel på de gamle billeder - Og selvom der på de nyere billeder af hunden er hvide aftegn, så er de helt anderledes afgrænset end på de gamle billeder og går slet ikke så højt op. Derudover har hunden på de gamle billeder også allerede der noget hvidt på snuden og er ret lys rundt om øjnene, det giver ikke mening, at det pludselig ville forsvinde.

    For ikke at tale om, at den på gamle billeder ser ud til at have en sort næse, hvilket vil pege mod zobel, mens den på nye billeder ser ud til at være brun.

    Der er bare for mange ting, jeg ikke synes giver mening.


  • CM
    CM Tilmeldt:
    sep 2020

    Følgere: 13 Emner: 34 Svar: 820
    #12   18. jan Jeg har slet ikke nærstuderet billeder af den, men noget tilskud kan faktisk ændre på det grå smiley tror så ikke det er tilfældet her smiley

    Jeg har egentlig kun undret mig over dens overvægt og alder, men har tænkt, før man er kommet med påstanden, så har man undersøgt det smiley


  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

    Følgere: 64 Emner: 18 Svar: 2.152
    #13   19. jan Det forstår jeg godt, Bodil - at man er mere nærtagende overfor ting, der tidligere har gjort ondt smiley smiley

Kommentér på:
Måske ikke verdens ældste hund alligevel

Annonce