Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pomeranian pels pleje
  • #2   6. mar 2008 Hehe ja det er selvfølgelig os rigtig. jeg børstede ham foran (manken) og den er blevet betydelig mindre. Så tror da os det må være træls for ham

• #3   6. mar 2008 hvis de bare minder lidt om samojeden, så skal du igang med kammen nu:-) og virkelig i grund med pelsplejen

• #5   6. mar 2008 Jeg tror pelsen er meget a la samojede:-) Men så må jeg igang med kammen:-) for kunne faktisk se at han ser mindre ud.
    Men desværre så hader han det. Selvom jeh børster så nænsomt som muligt

• #6   6. mar 2008 Det m jeg prøve:-) dejligt med alle de råd smiley

• #7   6. mar 2008 En pom minder meget om en keeshond, som jeg læste meget om før jeg fik Keesha, som kun er ½ kees. Det anbefales at børste jævnligt især i fældeperioden, og start med at børste imod! hårretningen for at komme ind til underulden og derefter glatte i hårretningen. Så bliver pelsen dejlig "puffet" og står ud fra kroppen som den skal. Brug kam eller børste alt efter hvad du bedst kan håndtere uden at rive i hundens pels. Hvis den kraftige underuld ikke bliver børstet/redt væk under fældningen, kan man risikere store filtrede totter som kan være smertefulde for hunden, da de trækker i huden.
    Ja det kræver lidt at have en langhåret hund smiley
    Har også erfaring med perserkatte, og det var noget af det samme. Jeg bruger dog kun badning i nødstilfælde.

• #8   6. mar 2008 JEG ville så aldrig børste IMOD pelsretningen.....Heller købe en god underuldskam. Eventuelt den, som man kalder en "schæferstrigle". Den kan bruges, når hunden ER børstet igennem og så kan man bruge den hver dag:-))

• #9   6. mar 2008 Det med at børste imod pelsretningen skal forståes sådan, at man ligesom løfter pelsen i modsatte retning og derefter stykke for stykke kan komme i bund og rede løse hår ud samtidig med at pelsen igen bliver lagt i den rigtige retning. Man skal selvfølggelig ikke bare rede/børste med hård hånd imod pelsretningen! Men metoden er god ved meget langhårede hunde, hvor det ellers kan være svært at komme ind til underulden. Og med blid hånd er det slet ikke ubehageligt for hunden.

• #10   6. mar 2008 det er bare at børste.. men jeg børster nu min pomeranian 1 gang om ugen.....

• #11   7. mar 2008 hej Michele S

de andre har ganske ret. jeg har selv haft pomsere i over ti år nu. og at børste dem er det eneste der hjælper. jeg børster mine 1 til 2 gange om ugen. og det er man altså nød til specielt i de unge år hvor hunden kommer meget rundt og bliver godt beskidt.

en såkaldt karte er rigtig godt i fældeperioden (som vare hele året) men skal bruges forsigtigt.
    men til daglig børstning vil jeg anbefale at du bruger en Mason Pearson børste, den er godt nok temmelig dyr med alle pengene værd. og som en anden bruger siger så børst forsigtigt imod pelsretningen. når din hund bliver ældre og sætter større pels vil du opdage at der sætter sig knuder i underulden hvis ikke du kommer helt i bund. det kan være meget smertefuldt for hunden at have disse knuder.
    en "schæferstrigle". hvis den er det jeg tror det er - vil jeg ikke anbefale. den er beregnet til korthåret racer og er eminent til disse specielt i fældeperioden.

hvis ikke din hund er så vild med at blive børste er der ikke andet for end at nøde den til at kunne lide det. ros den og hav evt. børsten liggende ved siden af hvor i sidder evt når i ser tv. også hygge børst den. husk at øvelse gør mester.

go fornejlse

fra sidsel og pølse

Kommentér på:
Pomeranian pels pleje

Annonce