3.076 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Ang. luftrørskollaps.. Ang. luftrørskollaps..

Begge mine papilloner har luftrørskollaps, og da jeg forstår at, det er noget små hunde kan døje med, vil jeg høre om, jeg bare er mega uheldig, eller I andre småhundeejere har oplevet dette.
Det er jo desværre uhelbredeligt, men jeg har læst, at indeklimaet kan påvirke tilstanden. Har I nogle råd så `anfaldene` kan mindskes.
Jeg syntes ikke rigtig at, dyrlægen kom med nogle råd, konstaterede bare at, det var det de led af.
Der er egentlig ikke meget information at finde om det, men jeg kunne godt tænke mig at høre om, hvor udbredt, og almindelig det er.

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af kattenet på altanen 800 kr.
  • Ophængning og tilpasse rullegardiner 1.000 kr.
  • Slå græs 400 kr.
  • montering af senge og kommode 1.967 kr.
  • Havemand til havearbejde. 2.256 kr.
  • Udskiftning af tagplade 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ang. luftrørskollaps..
  • #1   25. mar 2008 Hvad er lige luftrørs-kollaps.

Jeg havde en lille hund tidligere, der af og til lød som om han ikke kunne få luft han stod helt stille og man kunne se han brugte hele kroppen for at få luft. Dyrlægen sagde at var ganeseljet (mener jeg - mange år siden) der faldt/gik ned og lukkede for luften. Jeg skulle bare tage det roligt, hvis det var slemt, ville hunden bare besvime og ganesejlet ville blive blive slapt og falde på plads og så var den pot ude. Heldigvis oplevede jeg aldrig at det blev så slemt at han besvimede, men det var meget ubehageligt hver gang.

• #2   25. mar 2008 Smil til verden. Det har jeg læst, men mangler noget viden om udbredelse, og gode råd ang, indeklima.
    Mine hunde har aldrig været overvægtige eller udsat for tobaksrøg.
    Ligeledes har de sele på, men kan jeg gøre mere?

• #3   25. mar 2008 Anne R. Ja det lyder som det mine hunde har. De bruger også hele kroppen når de får et anfald. Det er svært at beskrive men de siger en mærkelig snorkende/hivende lyd, og så bliver hele kroppen anspændt.
    Hver gang bliver jeg så ulykkelig, for kan ikke gøre noget for at hjælpe dem.

• #4   25. mar 2008 Vores Charlie har reversed sneezing, mener det er det samme, og der tager jeg ham op og holder ham for næsen, så han bliver tvunget til at åbne munden for at trække vejret, og så stopper det øjeblikkeligt..

• #5   25. mar 2008 Annette J
    Jeg ved ikke om indeklimaet har noget med det at gøre. Jeg synes at min hund både gjorde det indendørs og udendørs.

• #6   25. mar 2008 Villy Rap led af , den bløde gane faldt ned. På det hjælper timian te. Det er krampeløsnende.

Kommentér på:
Ang. luftrørskollaps..

Annonce