610 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Hunde til Island Hunde til Island

Jeg har siddet på google talk og chattet med en Silky terrier-ejer på Island.
Hun fortæller mig, at for at få en hund til island, skal den være mindst 6 måneder, igennem en frygtelig masse test, karantæne i en måned hvor man ikke må besøge den og så koster det r..... ud af bukserne ( efter min mening).
Hun har givet omkring 32.000 danske kr. for hunden incl. at få den derop. Jeg har for samme slags hund givet 6000 kr - dog som med-ejerskab dvs. halv pris.
Hun kan så ikke tage til udstillinger uden for Island, uden at hun skal betale den samme pris igen (næsten) og hunden skal i karantæne igen.
Vi har det sg godt her i DK, i hvert fald på det punkt.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hunde til Island
  • #1   17. maj 2008 Hold da op, del dælme mange penge for en hund!! Og når man så også skal betale en kæmpe masse penge for at få den ud af landet igen... Hoooold da helt op,.. Ja så har vi det da nemt her hjemme! ;p

• #2   17. maj 2008 Ikke for at få den ud af Island igen, men for at få den ind i Island igen hvis man har været ude i verdenen for at udstille.

• #3   17. maj 2008 Nååårhh, på den måde.. Men det stadig vildt! Var også sådan jeg tænkte (altså hvis de skulle udstille i udlandet), fik bare ikke formueret mig ordentligt smiley

• #4   17. maj 2008 OK. Det kunne jo godt være jeg havde skrevet det så det kunne misforståes smiley
    Men det er fuldstændig vildt.

Hun skriver ellers at der er mange Silkyer deroppe, men linierne er ved at være gamle og dårlige, dårligt temperament. Så hun håber på at få en tæve her på et tidspunkt og så starte sin egen linie - noget godt, nyt, kvalitet med godt temperament.

• #5   17. maj 2008 Ja der er næsten ikke noget at sige til at linjerne må blive gamle og dårlige tilsidst.. Der kommer vel ikke så meget nyt blod ind jo, når det er så dyrt, for der er sikkert ikke særlig mange der vil betale alle de penge for at få den fra udlandet, og man bliver jo alligevel stadig ved med at avle flere hunde.. Men man forstår jo også godt at der ikke er mange der har lyst til at betale så meget.. Hmm,.

• #6   17. maj 2008 Men jeg tror så til gengæld også, at Island er forholdsvis sygdomsfrit i og med at de er så strikse.
    Med hensyn til den Islandske pony f.eks., så kommer en Islandsk pony der er kommet ud af Island, ALDRIG ind igen. Og hvis man skal på rideferie på Island, må det tøj man har med ikke have haft kontakt med heste herhjemme. Dvs. man kan ikke tage sine ridebukser, ridestøvler, ridehjelm etc. med hjemmefra og bruge på turen. Det skal så være nyt og ubrugt og resten må man så låne/købe sig til deroppe. Men den Islandske hest på Island fejler jo heller ikke noget.

Bare lidt surt at have købt sig så god en kvalitetshund som hun har og så ikke kan tage den ud i verdenen og vise den frem uden det koster knapper.

• #7   17. maj 2008 ja det så rigtigt jo.. Årh hvor syret med hestene der!
    Men jaah, det vel ikke uden grund de har så strenge regler, og man kan også sige at det hjælper jo når så de ikke får sygdomme,. Så på sin vis er det vel meget smart..

Jaerh, det altså øv..

• #8   17. maj 2008 Tja -de er skøre på island *G*

Men hund KAN i det mindste få hunden til Island skulle hun nogen sinde få lyst at tage den med ud af landet.
    Heste må slet ikke importeres

• #9   17. maj 2008 Anne -man kan vel importere sæd fra hanhunde uden for Island og på den måde tilføre nyt blod (med tæverne er det self udelukket)

• #10   17. maj 2008 Det ved jeg ikke det der mæd at hente frossen sæd udefra. Må spørge hende næste gang jeg snakker med hende. Men hvor meget er det brugt inde for hunde-verdenen det med frossen sæd ??

Og jo, selvfølgelig kan hun få hunden med ind i Island igen, hvis hun tog ud. Men man tænker sig vist lige om en ekstra gang, når man skal undvære hunden 1 måned til karantæne og så betale næsten 30.000 kr en gang til for at få den ind igen.
    Så skal hunden godt nok være super duper high kvalitet og virkelig score præmier og parre en frygtelig masse tæver for at få det tjent ind
    smiley

• #11   17. maj 2008 Anne -helt sikkert er det ikke noget man bare lige gør "for sjov" det med at slæbe hunden med udenlands:o)

Jeg ved ikke HVOR meget det er brugt. Ved heste er det jo rigtig meget brugt (frostsød altså). Ved hunde har jeg da hørt det af og til, hvis han og tæve bor længere væk fra hinanden end man lige sætter sig i bilen og kører.
    Ved self ikke hvordan reglerne er for import af den slags til Island, men det var da en mulighed

• #12   18. maj 2008 Hunden hun har fået er så ikke lige fra Danmark, men det er uden betydning for historien.

Kommentér på:
Hunde til Island

Annonce