397 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

nedsættende appetit nedsættende appetit

Balder er en 7 måneder labrador/g.d gårdhund og har nu i 14 dage ikke interesseret sig i sit foder. Vi har skiftet foder, for at at se om det hjalp. Nej!
Han er aktiv, glad og frisk som han plejer.
De eneste måde jeg kan få ham til at spise på, er hvis jeg gemmer maden rundt omkring og han så skal finde det. Normalt får han maden smidt ude ihaven eller gården. Og nogle gange i sin skål. Vi har også prøvet at skifte skål.
Nå, men jeg ville bare høre om der er andre der har oplevet den madglæde forsvinde?
Men nu får han ingen godbidder når vi træner, andet end hans foder. Og ingen tyggeben eller andet, da jeg jo synes han skal have sit foder først og fremmest. Jeg har også prøvet at hælde lidt "lokke lækkerier" i maden. Det hjælper fakisk kun til han spiser 25 gram eller lignende
Men som sagt, så får han ikke anden end sit foder og vand. I går var første gang jeg fik ham til at spise alt det han skule på en dag og det var som sagt ved at gemme det rundt i huset. MÆRKELIGT eller normalt? jeg spørger bare. Jeg kontakter først en dyrlæge, hvis han begynder at bliver dårlig eller slet ikke vil spise.

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af koblingsdåser til armatur 1.200 kr.
  • Nedringning og bort skuffelse 30.000 kr.
  • Ukrudt 600 kr.
  • Bathroom Drain Unblocking Needed 1.050 kr.
  • Badeværelset afløb tilstoppet 960 kr.
  • Udskiftning af tagrende 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  nedsættende appetit
  • #1   20. sep 2008 Ja, jeg håber at han bliver ved med at spise det på den måde. Men det er da skørt lige pludselig ikke vil spise medmindre det skal gemmes.

• #2   20. sep 2008 Forresten er han labrador og g.d hønsehund. Det skal da lige være på plads:-)
    Mange siger at hvalpe godt kan miste lysten til foder i en periode. Det er bare en smule frustrerende.

• #3   20. sep 2008 Jeg har det på den måde, spiser hunden ikke op inden for 15 min. så bliver madskålen fjernet.. og så kommer den frem igen til næste måltid.

• #4   20. sep 2008 har han normalt maden stående fremme eller har han fodertider??

noddie ville ikke spise i en periode, men det var fordi det stod fremme hele dagen.. så vi lavede det om til mad to gange dagligt, og spiste han det ikke tog vi skålen fra ham igen...
    Nu spiser han hver gang maden er der, og han har taget på og blevet rigtig flot

• #5   20. sep 2008 Nej, han har ikke haft spisetid, da han jo altid spiser det når det er spredt ud over gården eller noget af haven. Men jeg prøver at lave spisetid i skålen og fjerne det efter ca 15 min. Tak for rådet.

• #6   20. sep 2008 Jeg har spisetid sammen med hundene morgen og aften. Hvis de ikke har rørt maden inden for den tid ca. 30 min er det bare ærgeligt.

Men der kommer nogle perioder i hundenes liv hvor de ikke gider det med maden. Så lad være med at købe dig fattig i nyt foder for at finde det den vil havde.

• #7   20. sep 2008 Han får det der bliver serveret. FÆRDIG! smiley Tak for rådet

• #8   20. sep 2008 Havde samme problem med min hund. Prøvede med skift af foder, alverdens godbidder og lækkerbidskner i maden, men intet hjalp rigtig. Indtil jeg besluttede kun at fodre hende x 1 dagligt og maden blev fjernet efter 20 min. Hun gik i gang med at spise efter 1½ dgn. uden at have spisestrejke efterfølgende. Men jeg forstår frustrationen, når man synes man har prøvet alt i lang tid. Min hund gider heller ikke lede efter foder når det er spredt ud over det hee, medmindre vi taler om pølser eller fx. tilberedt hakket oksekød i smulder.

• #10   20. sep 2008 med noddie der fjerner jeg skålen hvis han går væk fra den.. og det er med det samme.. jeg venter ikk flere minutter

Kommentér på:
nedsættende appetit

Annonce