364 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Falsk drægtighed HJÆLP! Falsk drægtighed HJÆLP!

Hej allesammen,

Jeg har brug for rådgivning.

Jeg kender en der har en toy puddel.

Hunden har haft falsk drægtighed. Den blev rigtig syg og gik i flere dage rundt og græd.

Hvad skal hundeejeren gøre nu? skal hun lade hunden parre sig, give den hormon piller, stereliserer den?

Nogle der har gode råd eller erfaringer

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• justerer terrassedøren som hænger 600 kr.
  • Male rum på 10 m2 2.000 kr.
  • Opsætning af diverse ting 2.900 kr.
  • Hænge to spejle op 500 kr.
  • Vandtilførsel til vask / opvask virker ikke 800 kr.
  • Reparation af lampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Falsk drægtighed HJÆLP!
  • #1   26. nov 2008 sterilisere den hvis det er et problem for hunden at være falsk drægtig....

• #2   26. nov 2008 Hvor gammel er hunden?

• #3   26. nov 2008 Jeg ved der er folk indenfor råfodring der har oplevet gode resultater med at sætte hunden ned i foder i løbetiden.

Jeg havde gode erfaringer med at fjerne at der hed bamser, puder, pivdyr og den slags.

• #4   26. nov 2008 Ved en sterilisering kan ejeren undgå falsk drægtighed i fremtiden. Der er desværre mange tæver hvor de efter hver løbetid får dette og det er hårdt for hunden.
    Hvis det er meget slemt i denne omgang, kan ejeren få råd af dyrlægen og evt få piller der afhjælper tilstanden.
    At få tæven parrer er ingen garanti for at tilstanden ikke kommer igen ved næste løbetid.

• #5   26. nov 2008 Jeg ville sterilisere..

Luna's falske drægtigheder steg i intensitet for hver gang.. Så jeg ville helt klart sterilisere

Og nej, det hjælper ikke at den får hvalpe

• #6   26. nov 2008 hvor gammel er hunden og skal den senere bruges i avl?

hvis den er gammel nok og ikke skal bruges til avl, så ville jeg sterilisere...der er flere fordele ved det og de er permanente...ik mere bløderi og hunden render ikke ulykkeligt rundt og leder efter en substitut.

at trække et kuld hvalpe hjælper kun i ganske få tilfælde, men LANGT fra i alle...og hvis hunden ikke har noget positivt at tilbyde i avl, er der jo ingen grund til at sætte den i avl....

jeg har oplevet flere tæver der var hormonelt forstyrrede og led af falske drægtigheder, som havde cyster i mælkekirtlerne eller livmoderen....så hvis man vil være på den sikre side..så vælg sterilisation.

• #7   26. nov 2008 Hunden er 2 år og der er ikke planer om at hun skal bruges til avl.

• #8   26. nov 2008 Så vil det være mest skånsomt for hunden at blive steriliseret. Det bør gøres midt mellem 2 løbetider.

Kommentér på:
Falsk drægtighed HJÆLP!

Annonce