6.176 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Kønsmoden hvornår ?.. Kønsmoden hvornår ?..

Vi skal holde nytårsaften sammen med nogle venner som skal passe en hun hund, vi har en labrador han på næsten 8 måneder. Nu viser det sig desværre, at hun hunden vil være i løbetid på det tidspunkt.
Mit spørgsmål er nu, kan man se på sin han hund om han er kønsmoden, han er ikke begyndt at lette ben endnu, betyder det noget ?..

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kønsmoden hvornår ?..
  • #1   26. dec 2008 Tror man plejer at sige mellem 5-10 måneders alderen, så ville ikke tage chancen, nogle hunde er længere tid om at lette ben end, andre så det ville jeg ikke gå efter:)

• #2   26. dec 2008 Det kan du ikke gå efter, som udgangspunkt må du regne med at din hanhund vil forsøge at smigre sig ind på den lækre tæve.

• #3   26. dec 2008 Jeg vil næsten gå udfra han er kønsmoden nu -chancen er i hvert fald stor. Så jeg ville heller ikke turde tage chancen.

Jeg er ramlet i samme problem, men vi løser det med et børnegitter, og evt et par lukkede døre om nødvendigt.

• #4   26. dec 2008 jeg ville bestemt heller ikke lade dem være alene sammen!

Og I bliver måske nødt til at have dem i snor hele tiden, da jeg er sikker på at han helt sikkert vil forsøge at lære hende bedre at kende..

Min hund som er i starten af sin løbetid, bliver humpet af alt over 6-7 mdr.

Så lad være med at tage chancen.

• #5   26. dec 2008 I har ret, vi kan ikke lade dem være alene sammen.
    Øv, hvor er det bare ærgeligt, vi kan vel risikere at Tvebak vil hyle hele aften, i frustration over ikke at få lov at komme til hende.
    Tusind tak for Jeres hurtige svar.

• #6   26. dec 2008 Marianne,

jeg ved godt at det er sent, men er det ikke muligt for hunden at blive passet et andet sted??

Uden at kende nogen af dem, er jeg sikker på at begge hundene vil være påvirkede af den anden!

• #7   26. dec 2008 Han er højst sandsynligt kønsmoden nu som 8 mdr., også selvom han ikke har vist tegn på noget endnu, så I gør klogest i at holde opsyn med hundene KONSTANT eller holde dem i hvert sit rum, for de kan altså være hurtige sådan nogle unge knøse.... smiley
    Som de andre skriver har det ikke noget at gøre med, hvornår de letter ben, og man kan faktisk først se det på dem i det øjeblik de fatter interesse for en tæve.

• #8   26. dec 2008 et børnegitter er IKKE nok, det kan de sagtens parre sig igennem:(

• #9   26. dec 2008 Mopsejer -vel næppe når man selv er til stede;o)

Vi smider børnegitter op, men er jo selv tilstede. Det er blot så de ikke lige hurtigt kan få lavet noget i et uopmærksomt øjeblik. Det kræver altså noget akrobatik at parre sig gennem et sådan når man er deres størrelse og tremmerne sidder tæt samt gitteret er 85 cm høj.

Efter behov (læs: hvis reiki er helt hjernedød *G*), bliver dørene lukket.

• #10   26. dec 2008 jeg er desværre helt sikker på hundene lige meget hvad nok skal parre sig igennem det hvis de vil som du selv siger i et uopmærksomt øjeblik..
    har selv trappegitter så ved hvordan sådan et er ..

ville bare sige det så du ikk ærgede dig bagefter når hunnen er drægtig hvis det sker..

• #11   27. dec 2008 Tina - ork det kan de sagtens. Jeg har hørt om kuld der er kommet til verden med forældre i hver deres løbegård med forholdvis fintmasket trådnet... Det kan SAGTENS lade sig gøre.... og et børnegitter med kun tremmer er småting...

• #12   27. dec 2008 Jeg skriver det fordi jeg har læst om et ups kuld der kom til på den måde.. var ikk for at gøre nogen sure ville bar hjælpe

Kommentér på:
Kønsmoden hvornår ?..

Annonce