Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyrelægeskolen...?
  • #1   25. jan 2009 Har ingen erfaringer.. MEN jeg kontaktede dem i forbindelse med at jeg skulle have Luna steriliseret i 2006.

De ville have Luna ind torsdag morgen ml 8 og 9, så skulle Luna bruges i undervisning og overnatte hos dem indtil fredag morgen, hvor hun så skulle steriliseres.

Jeg brød mig ikke om, at Luna skulle bruges i undervisning og at hun skulle overnatte i et bur, så fravalgte dem..

• #2   25. jan 2009 Har ikke været der, men de studerende arbejder under vejlidning af erfarne dyrlæger.

• #3   25. jan 2009 de er virkelig dygtige husk på hvem der lære alle dyrlæger op... jeg kan kun sige godt om du på trods af jeg mistede mig hund for et år men de gjorde hvad de kunne

• #4   25. jan 2009 Jeg ringede til dem i sidste uge og damen jeg snakkede med var virkelig sød. Min tæve skal steriliseres. Jeg skal aflevere hende kl.8 og hente hende igen kl. 15. så hun skal ikke overnatte.. det ville jeg heller ikke bryde mig om.
    Jeg har ogdå en fornemmelse af at de ved hvad de laver. jeg ved ikke hvem der fører kniven men uanset hvad er der en dyrlæge der holder øje med det. og de studerende er sikkert meget forsigtige. smiley

• #5   25. jan 2009 Jeg syntes personligt at de er dygtige, de er jo langt henne i uddannelsen før at de får lov til at behandle dyrene, og selv da har de en udlært dyrlæge i ryggen til at hjælpe.
    Desuden så gør de jo alt hvad der står i deres magt for at gøre det så godt som muligt, for ingen af dem vil begå fejl da det vil trække ned i deres karektere og de så vil risikere ikke at bestå deres eksamen.
    Og hvis ingen stiller deres dyr til rådighed, så lærer de jo intet, mange ting kan kun læres på levende dyr, lige som når menneske læger uddannes.
    Jeg vil dog heller ikke lade nogen af mine dyr overnatte pga. de skal bruges i undervisning, der mener jeg at der må være nok indlagte dyr som de kan studere. Men jeg har kun gode erfaringer med dem under uddannelse, hvor jeg der imod har svært ved at finde udlærte dyrlæger som jeg stoler på, altså udenfor Landbo højskolen.

• #6   25. jan 2009 Så vidt jeg ved er det kun de ældste elever på skolen som får lov til at opererer ved sådan en operation. - Det var det en gang i hvert fald.

Og som nævnt ovenfor, så er der vel en dyrlæge som holder øje hele tiden.
    Hvis jeg var dig ville jeg kontakte skolen og spørge om der er en uddannet dyrlæge med under hele operationen og at du gerne vil vide at det ikke er en "grønskoling", en sprit ny elev, der skal fører kniven.

- Så får du helt sikkert svar på dine spørgsmål og kan lettere bedømme om det er noget for din hund. *s*

*Potedask Milla

• #7   25. jan 2009 Du kan være 110% sikker på, at en fagdyrlæge puster den lægestuderende der operere i nakken hele tiden.

• #8   25. jan 2009 Min gamle hund er med i et projekt derinde. Det er en dyrlæge der undersøger demens hos hunde. Det er første gang nogensinde dette bliver studeret. Der er også en dyrlæge studerende med til alle undersøgelser, og jeg lægger gerne hund til så længe hun ikke lider overlast, hun er trods alt 12 år og 7 mdr

• #9   25. jan 2009 Det er kun de "gamle" studerende, der får lov at operere og der er en dyrlæge til stede samt folk, der overvåger narkosen konstant, så man kan være helt rolig :o)
    Jeg havde læst 4 år, da jeg gjorde det første gang og følte mig meget parat, meget sikker og at jeg havde hjælpen lige ved siden af, hvis jeg skulle blive i tvivl om noget.

På KVL/LIFE bliver dyrene overvåget og undersøgt meget grundigere end på normale klinikker.

• #10   26. jan 2009 Mange tak allesammen. smiley Det har hjulpet meget. smiley

Kommentér på:
Dyrelægeskolen...?

Annonce