1.210 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
10 Svar
Dyrelægeskolen...? Dyrelægeskolen...?
Hej
Er der nogen der har erfareinger med dyrlægeskolen? Gode/dårlige? Ville i lade en dyrlæge studerende behandle jeres hund? Hvorfor/hvorfor ikke?
0 synes godt om
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.794
De ville have Luna ind torsdag morgen ml 8 og 9, så skulle Luna bruges i undervisning og overnatte hos dem indtil fredag morgen, hvor hun så skulle steriliseres.
Jeg brød mig ikke om, at Luna skulle bruges i undervisning og at hun skulle overnatte i et bur, så fravalgte dem..
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 7.993
jul 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 318
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 28
Jeg har ogdå en fornemmelse af at de ved hvad de laver. jeg ved ikke hvem der fører kniven men uanset hvad er der en dyrlæge der holder øje med det. og de studerende er sikkert meget forsigtige.
dec 2007
Følger: 16 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 81 Svar: 5.576
Desuden så gør de jo alt hvad der står i deres magt for at gøre det så godt som muligt, for ingen af dem vil begå fejl da det vil trække ned i deres karektere og de så vil risikere ikke at bestå deres eksamen.
Og hvis ingen stiller deres dyr til rådighed, så lærer de jo intet, mange ting kan kun læres på levende dyr, lige som når menneske læger uddannes.
Jeg vil dog heller ikke lade nogen af mine dyr overnatte pga. de skal bruges i undervisning, der mener jeg at der må være nok indlagte dyr som de kan studere. Men jeg har kun gode erfaringer med dem under uddannelse, hvor jeg der imod har svært ved at finde udlærte dyrlæger som jeg stoler på, altså udenfor Landbo højskolen.
jan 2008
Følger: 9 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 39 Svar: 209
Og som nævnt ovenfor, så er der vel en dyrlæge som holder øje hele tiden.
Hvis jeg var dig ville jeg kontakte skolen og spørge om der er en uddannet dyrlæge med under hele operationen og at du gerne vil vide at det ikke er en "grønskoling", en sprit ny elev, der skal fører kniven.
- Så får du helt sikkert svar på dine spørgsmål og kan lettere bedømme om det er noget for din hund. *s*
*Potedask Milla
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
jan 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 5 Emner: 140 Svar: 4.176
Jeg havde læst 4 år, da jeg gjorde det første gang og følte mig meget parat, meget sikker og at jeg havde hjælpen lige ved siden af, hvis jeg skulle blive i tvivl om noget.
På KVL/LIFE bliver dyrene overvåget og undersøgt meget grundigere end på normale klinikker.
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 9 Svar: 28
Dyrelægeskolen...?