656 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

åh nej fremmede hund i snor åh nej fremmede hund i snor

hej smiley

Taison er nu ca. 7 måneder gammel, og han er generelt en rigtig god hund, uden problemer. Meen .. Han er ikke ret god til at sige hej til nye hunde. hvis de er i snor altså.
Hvis han møder nye hunde og de begge er fri, så er der intet overhoved. Han leger med alt fra amstaff til mops, uden problemer når de er løse.
Men når vi går tur, og der kommer hunde hvor han kan sige hej, så går det nogen gange fint nok. Han stivner, men løsner op og blir glad, men største del af tiden der stivner han helt og begynder så at knurre, og det er sket en gang han faktisk bed ud efter den anden hund.
igår mødte vi først en, hvor han sagde fint hej, men den næste der blev han rigtig tosset.
Jeg vil sige det går fremad, og er blevet meget bedre end det var tidligere, men det går mig bare på.
Jeg synes det virker som om han er usikker, helt klart. Men det ændrer ikke noget hvordan jeg snakker, selvom jeg står og siger "ej hvor er den fin" eller jeg hilser på hunden, så kan han blive rasende, eller lade være.

Nogen gode råd eller forklaringer?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ryd min altan 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.060 kr.
  • brusearmatur 970 kr.
  • Repareret en sendebud 700 kr.
  • udskift vindue på 2.sal 5.000 kr.
  • Dimmer not working and check power trip 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  åh nej fremmede hund i snor
  • #2   15. jul 2009 Personligt lader jeg aldrig mine hunde hilse på andre hunde når de er i snor. Udelukkende hunde vi kender i forvejen.

Ikke alle har en kemi der passer sammen, og snoren hæmmer dem i den adfærd de naturligt ellers ville have

• #3   15. jul 2009 Som de andre siger, lyder han ret usikker på sig selv, når han har snoren på.
    Har du overvejet at det måske også er for at "beskytte" dig? Jeg har nemlig mødt mange hunde, som indstiller sig til at beskytte ejeren så snart de får snor på.

• #4   18. jul 2009 Min hund har det på nøjagtig samme måde - han er 2,5 år nu og er gået fra at gø, knurre og lave udfald næsten så nsart han så en hund til at han kan hilse på nogen få hunde og ellers lægger sig ned (gerne midt på vejen) og behersker sig til den anden hund enten er for tæt på eller stirrer igen.

Jeg er blevet forslået alt fra at træde den over poterne, knibbe den i øret, sige nej, gå væk, hold kontakt og gi godbidder.

Vi holder så afstand - hvilket vil sige vi nogen gange blir nødt til at gå en på mark og vente. Prøver på at hold kontakten og gir godbidder.
    Tror ikke vores er vild usikker,måske for selvsikker og frustreret over den dumme snor - så han ik kan hilse.

Mit foreslag til dig er: Hold en afstand hvor din hund stadig er rolig, ros og ros og mere ros - godbid ellerlegetøj.
    Pas på du ik afsløre din egen nervøsitet med stemmen eller kropssproget.
    Følg evt efter den anden hund på afstand (et stykke tid)
    Aktiver din hund med "kontaktøvelser" når den anden passere.
    Hvis du kan gå ind foran din hund og afbryd hans stirren og adfærd - jeg kan ikke dette med vores- han hopper frem når snorren blir løs...

Meen din babyr er jo også kun en teenager og skal lige finde ud hvem han selv og de andre er for nogle.
    Held og lykke

Kommentér på:
åh nej fremmede hund i snor

Annonce