4.638 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hvalpen bidder i sit tæppe Hvalpen bidder i sit tæppe

Min hvalp er begyndt at bide meget i sit hundetæppe som han lægger på i sofaen..
Jeg forsøger hele tiden at give ham enten hans tøjben eller bide ben og det dur lige i 2 min. så går han tilbage til tæppet.

Kæresten siger det er ok, for det er jo hans tæppe. Men min mening er en hel anden, da jeg mener at hvis han får lov at bide i det, tror han måske at han må bide i alt?

Hvad er jeres mening/erfaringer med dette?

Og hvad kan jeg evt. gøre for at afhjælpe problemet?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.
  • Vandrør og afløb 730 kr.
  • Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Flytning af strømstik 1.890 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpen bidder i sit tæppe
  • #1   14. jan 2010 Jeg vil da sige at det kommer an på om han bider/river/flår i sit tæppe ? For det ville jeg heller ikke acceptere herhjemme :o) Men en hund kan jo godt ligge og bøvle lidt rundt med sit tæppe uden at der sker skade :o)

Jeg tror ikke det får til følge at han bider i alt andet også da han jo i det hele taget skal lære hvad der er hans legetøj og ikke er. Eks. hvis han snupper en sko og begynder at tygge i den, så bliver den jo taget fra ham med det samme :o)
    Jeg ville hvis det skete her, at de decideret begyndte at ødelægge deres tæpper/kurve, sige "nej" idet jeg tar tæppet ud af munden på dem,,og gi' dem noget med det samme som de må flå og ruske / lege lidt med dem med det :o)

• #3   14. jan 2010 Altså han bider små stykker af sit tæppe, og idet jeg opdager/ser at han gør det, så gør jeg som du Tanja, siger nej og skynder mig at give ham noget han må tykke i..

Han er begyndt at være interesseret i vores tøj også.. Til morgen så jeg at han i nat/til morgen har fundet en sok og den lå i hans hundekurv.. /:

• #4   14. jan 2010 Vores hund stjæler også sokker, men jeg ser det ikke som et problem, da han kun møfler i det. Han bider aldrig hul i dem, tror bare han synes de dufter dejligt, selvom de jo ofte ikke gør, hehe. Men selvom han stjæler sokker, tager han ikke alt muligt andet. Det er kun sokker.

• #5   14. jan 2010 Hvis det er fordi tænderne/gummer klør, er et "groft" viskestykke eller håndlæde med 2-3 knuder på en rigtig god ting til dem. Det kradser nemlig godt mellem tænderne :o) Hvalpen må dog ikke havde det når den er alene, i tilfælde af at en tråd eller ligenen hænger fast :o)

• #6   14. jan 2010 Det med viskestykket på jeg lige huske smiley For jeg er da ikke et sekund i tvivl og at det er pga. tænderne smiley

• #7   14. jan 2010 Camilla R: Det med at han tager sokker m.m. tror jeg ikke du behøver se som et stort problem, hvis ikke han bider det i stykker. Det kan være han tager det, fordi det lugter af dig/jer og han dermed føler sig tættere på jer/tryg ved at have det liggende i sin kurv. Vi havde en gang en hund som også tog tøj fra vasketøjskurven, når hun var alene hjemme. Hun bed aldrig i det, hun lå bare med det formentlig for at få en fornemmelse af at være tæt på os, når nu vi ikke var der rent fysisk.
    Det er klart, at hvis din hund begynder at bide det i stykker skal du tage det fra ham, men hvis ikke det bliver bidt i stykker, synes jeg ikke, det er et problem.

• #8   14. jan 2010 Bine var ihvertfald rigtig glad for sit, og brugte det meget. Da hun ikke rigtig brugte det mere efter et par måneder smed vi det så bare ud :o)

• #10   14. jan 2010 Han havde nu heller ikke bidt i den sok han havde fundet ;o) heldigvis!

Kommentér på:
Hvalpen bidder i sit tæppe

Annonce