5.358 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Mavepine? Mavepine?

Min hund har her den sidste ca time gået rundt og opført sig underligt. Har ligger sig, og rejser sig igen.
Sådan bliver han ved med at gøre.

Hans humør er ok, men ikke 100% i top. Han har spist normalt, og vil gerne have godbider.

Han har for første gang nogen sinde hoppet op i sofaen mens vi var hjemme. Dette må han ikke, og det er også med til at sige mig at det er noget galt.

Jeg er måske inde på at han måske har mavepine, men kan jo ikke sige det helt fordi han har spist normalt.

Men at han ligger sig, og så rejser sig med det samme, kunne det ikke godt tyde på noget mavepine? Hvad siger i?

Hvis det fortsætter den næste time, så har jeg tænkt mig at ringe til dyrlægen.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til nedrivning af skorsten 205 kr.
  • Luge ukrudt 1.250 kr.
  • Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Fjerne bænk og reparere knækket nøgle i kælderdør 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mavepine?
  • #1   17. jan 2010 Har du prøvet at "trykke" omkring maven, og se om han reagere ved ubehag?

• #2   17. jan 2010 Hvad med at prøve og gå en lille tur med den og se hvordan afføringen er....

• #3   17. jan 2010 Jeg tænker lidt mavedrejning, men så spiser de ikke, vel?

• #4   17. jan 2010 Er han hård på maven?? Jeg ville også kontakte dr. dyr hvis det ikke ændre sig.. Prøv evt at gå en tur med ham.. Det kan få tarmene igang hvis der er noget der klemmer..

• #5   17. jan 2010 Jeg ville også prøve at tage hunden ud..

Hvis den har lidt dårlig mave, skal den garanteret ud og af med det..

• #6   17. jan 2010 Nå det kan jeg se, du har prøvet før, så kan du også selv genkende tegnene..

Har han spist noget, han ikke skulle?

• #7   17. jan 2010 Har du mulighed for at tage temperatur og er dens slimhinder i munden lyserøde??

• #8   17. jan 2010 Vi er kommet hjem fra tur hos mine forældre for ca 1½ time siden. Han vil meget gerne i haven, men han vil ikke lave noget når jeg er med ham derude. Har så stået og lyst på ham med lommelygte, og kunne se at han satte sig i skidestilling, men kunne ikke se om der kom noget.
    Hans mave strammer han sammen når jeg trykker på den, men han giver sig ikke.

Prøver en gå tur, og så ser jeg hvad han siger derefter.

Mavedrejning har jeg også tænkt, men den jeg prøvede med tidligere hund skete meget hurtigt, og ved mindre hunde sker det over flere dage.

Prøver en gå tur.

• #9   17. jan 2010 Forstoppelse???

• #10   18. jan 2010 Har lige været en tur ved dyrlægen.

Han kan ikke udelukke en mavedrejning under opsejling. Dog siger han at det også kan være ganske alm mavepine. Men at han rejser sig med det samme han har lagt sig ned, og at han går hvileløst rundt, peger i retning af mavedrejning. Hans hjerte lyder stærkt og godt, hans temp er lidt oppe, men det kan sagtens skyldes køreturen, og at en fremmed mand der piller ved ham.

Jeg har fået Sofus med hjem igen, og skal fra nu og i hvert fald til kl 02.00 holde øje med ham. Jeg skal måle hans mave hver ½ time, og han skal faste de næste 24 timer. Hvis han begynder at pruste/bøvse skal jeg ringe med det samme igen.
    Så jeg ved godt at der ingen søvn bliver til mig i nat.

Men det var rart at få en dyrlæge til at se på ham, selvom at det lige kostede 1568,- for 15 min undersøgelse. Men op i røven med det, bare min hund får det godt igen.

Lige nu ligger han da og sover på mine fødder, så 7-9-13 håber det bare var det...

• #11   18. jan 2010 Godt du tog afsted, selvom det bliver en lang nat, så får man lidt mere ro i sindet når der er en kyndig der har været ind over. Håber han bare har lidt forstoppelse og at det går i sig igen.

• #12   18. jan 2010 Ja det er det gode, men også det dårlige ved at spørge om råd på HG.

Når andre skriver hvad man selv frygter mest af alt, bliver ens egen frygt meget større. Så har jeg en tendens til at panikke lidt, måske fordi jeg har oplevet en mavedrejning før. Men jeg spurgte selvfølgelig selv, og kunne jo bare lade være, så er selv udenom det.

Jeg har det meget bedre nu, men er dog samtidig ved at skide i mit tøj i frygt over at det pludselig udvikler sig til det der er værre.
    Men jeg krydser fingre, og håber det bedste.

• #13   18. jan 2010 Hvordan er det gået?

• #14   18. jan 2010 hvordan har din skønne hund det idag???

• #15   18. jan 2010 Hvordan går det i dag, Joan?

• #17   18. jan 2010 Aarh rolig nu. Hvis hun har skulle være oppe til kl 2, så ligger hun vel og sover en velfortjent søvn nu.. Eller også er hun på arbejde. Ingen grund til at ringe med alarmerne endnu smiley

• #18   18. jan 2010 Puhada,,håber at det bare er lidt mavekneb, men kan godt forstå at du får koldsved når du har oplevet en mavevending før.
    Krydser fingre for at han har det godt igen i dag :o)

• #19   18. jan 2010 puha sikke noget :o( venter på at høre godt nyt.....

• #20   18. jan 2010 Ja det var en lidt hård nat. Som skrevet skulle han være under konatant opsyn til mindst kl 02.00. Skulle måle mave hver ½ time.

Men som mange andre herinde sikkert også havde gjort, kunne jeg ikke sove efter kl 02.00. Så klokken blev 5.45, hvor jeg så på uret sidste gang. Så jeg er meget træt, og glæder mig til kæresten kommer hjem, for så kan jeg måske sove lidt mere dybt end jeg har gjort.

Sofus ser ud til at have det bedre idag. Maven har hele natten været 57 cm, og det er den stadig. Men jeg skal fortsat holde øje med ham de næste mange timer. Han skal faste til tidligst kl 22 i aften, hvor han må en lille smule mad.

Men føj en forskrækkelse jeg fik der. Heldigvis var det en yderst sød dyrlæge jeg kom ind til, og det er ikke sidste gang jeg bruger ham, hvis min egen dyrlæge har fri...

Så nu håber vi "bare" at det var mavepine, og at det er ovre nu...

Tusind tak for jeres omsorg, det er dejligt at der er nogen derude der kymre sig om en...

• #21   18. jan 2010 Dejlig at høre at det er gået godt smiley

• #22   18. jan 2010 Det var godt at få en opdatering. Vi satser på mavepine :o)

• #24   18. jan 2010 Skønt med en opdatering, tak smiley

• #25   18. jan 2010 Selvfølgelig skulle jeg da skrive en opdatering. I har taget jer tid til at læse, og komme med gode råd, så selvfølgelig skal der opdateres...

Kommentér på:
Mavepine?

Annonce