1.073 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

DRU Stambogs database DRU Stambogs database

Hej hej!!

Jeg har fået nys om at der findes en såkaldt Stambogs database, hvor man kan tjekke sin hund for indavls%.

Er der nogen der kender noget til det, og hvordan man får adgang til det?

Det er skam ikke fordi jeg ikke stoler på Lullus opdrætter TVÆRTIMOD.....! Jeg ved at hun netop kæmper for at få bugt med at det indavl i bøvler med...
Jeg synes bare det kunne være lidt sjovt at se;)

Håber í kan hjælpe;/

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DRU Stambogs database
  • #1   29. mar 2010 Jeg tror ikke at den er offentligt tilgængelig:-(

• #2   29. mar 2010 nej det er den heller ikke. Hvorfor kan man jo ikke forstå. Men man kan jo kun gisne om hvorfor..

• #3   29. mar 2010 Tjaaaaaaa.........

• #4   29. mar 2010 Kan det passe at kenneler har adgang til den?

• #5   29. mar 2010 Ikke hvad JEG har hørt:-(

Men jeg er ikke DRU`er, så jeg kan kun fortælle hvad jeg har hørt fra andre:-)

• #6   29. mar 2010 Iben:

Det tror jeg også nok at en del medlemmer ville spørge om, hvis de turde:-(

• #7   29. mar 2010 Jeg tør godt....

Men aner jo ikke hvem jeg skal spørge?

• #8   29. mar 2010 Det må vel være formanden?

• #9   29. mar 2010 Det ku da godt være man skulle sende en bette mail til Hr. Thuesen..
    Åh åh! Bare jeg ikke bliver smidt ud!!!

• #10   29. mar 2010 jeg har kendskab til nogen som har spurgt ham ad. unden at få et realistisk svar man kan bruge til noget. og hvor en også blev smidt ud.
    og databasen er heller ikke tilgængelig for kenneler og opdrætter.

• #11   29. mar 2010 Hvem dulen skal den så være til nytte for??

• #12   29. mar 2010 *jeg har kendskab til nogen som har spurgt ham ad. unden at få et realistisk svar man kan bruge til noget. og hvor en også blev smidt ud.*

Det er også hvad jeg har hørt:-(

• #13   29. mar 2010 ja nemlig. det er utroligt. men der er en opdrætter der er ved at stævne ham og klubben. det hele ligger offenligt lagt ud på opdrætterens hjemme siden. så må jeg vel gerne give jeg linket?

• #14   29. mar 2010 Michelle:

Det er vist ikke nødvendigt........ Blot se hvor Elisabeth har sin hund fra........*G*

• #15   29. mar 2010 super smiley
    har du været inde og læse det hele? i deres gæstebog også? jamen altså man ryster på hovedet af sådan en mand:

• #16   29. mar 2010 Jeps, det har jeg:-(

• #17   29. mar 2010 utroligt man kan opføre sig sådan.

• #19   29. mar 2010 jahh. smiley utroligt altså.

• #20   29. mar 2010 Man kan kun ramme klubben ved at lade være med at købe hunde med DRU stamtavle, Så kan det være de får øjnene op for at sådan behandler man ikke sine medlemmer. Hvis ikke hundene var der, var DRU der jo heller ikke.

• #21   29. mar 2010 det syntes jeg er en dårlig måde at gøre det på. for så rammer det også opdrætterne. man skulle hellere opfordre alle som er medlem, til at melde sig ud og ind i en anden klub.

• #22   29. mar 2010 DRU's database er ikke offentlig tilgængelig da der engang for lææænge siden har været stemt om den skulle være det eller ej på en generalforsamling, og flertallet af DRU's medlemmer mente ikke den skulle.....

Jeg har købt mit eget stambogsprogram (database) hvor jeg har cavalier stambøger til at ligge så jeg selv kan regne indavls% ud og beregne % på parringer osv. Stambøgerne har forskellige cavalierejere og kenneler sendt til mig, og så har jeg lavet en masse research på nettet og i udenlandske klubber, og der er indtil videre omkring 2000 hunde.

Ikke om jeg vil være afhængig af at skulle ringe til DRU eller afvente svar på mail!!

• #25   29. mar 2010 Skal der 2/3 af medlemmerne til at indkalde til en ekstraordinær generalforsamling i DRU?

• #26   29. mar 2010 Michelle, hvis folk er utilfreds med en vare, så har man et valg, køb det et andet sted. Jo, det rammer opdrætterne, men det vil være det samme hvis de melder sig ind i en anden raceklub. Men for DKKs vedkommende er overførte hunde ensbetydende med at de kan komme i avl.

• #28   29. mar 2010 Nu har jeg lige kigget lidt i vedtægterne - man må sige, at formanden er ret godt beskyttet.

Mon ikke et ville være en ide at få fanget en masse utilfredse medlemmer også så få en advokat til at gennemgå de vedtægter og se på mulighederne for, at få nyt formandsvalg.

Med hensyn til, at man ikke kan se, hvor mange medlemmer der er i klubben, så formoder jeg, at der på generalforsamlingen er fremlagt et regnskab, hvoraf det fremgår hvor mange der har betalt medlemskontingent.

Jeg ser også, at generalforsamlingen i DRU i den grad har mangel på interesse, hvilket jo måske kan tolkes som om, at medlemmerne dybest set er ligeglade.

Og DET er da ærgerligt.

• #29   29. mar 2010 det er jo ikke fordi man er utilfreds med hundene fra DRU.(ikke alle i hvert fald)
    men det er formanden.
    så derfor vil det da hjælpe hvis opdrætterne melder sig ind i en anden klub.

• #30   29. mar 2010 Michelle, når jeg skriver som jeg gør, så handler det på ingen måde om hundene, men om medlemmer og bestyrelse i mellem.

Jeg undrer mig over at jeg hører så meget skidt om formanden, når jeg så kan læse at der er mødt 23!!! op til en generalforsamling - klubbens øverste myndighed, det sted, hvor man faktisk har mulighed for at gøre en forskel.

Det tyder på, at der er noget fuldstændig vanvittigt galt i den klub - ligesom man også kan læse i beretningen, at bestyrelsen revser medlemmerne for både det ene og det andet.

Jeg må indrømme at jeg er et stort måbende spørgsmålstegn.

• #31   29. mar 2010 CH. mit indlæg var ikke henvendt til dig, men til gitte:)
    forstår udemærket hvad du mener og forstår heller ikke medlemmerne ikke møde op.
    jeg er selv ikke medlem af DRU. har bare hunde med den tavle. og kender en opdrætter som nu har meldt sig ud på baggrund af de dårlige ting der sker.
    hvis du læser på den opdrætters hjemmeside, som bliver snakket om tidliger i dette indlæg, kan du se hvad opdrætterne selv gør for det.

• #32   29. mar 2010 tja, vi var nogen der forsøgte at få folk til at møde til generalforsamlingen, om ikke andet så for at kunne stemme imod det nye tiltage omkring udstillinger.
    Desværre er mange panisk angste for at blive smidt ud af foreningen, ligeglade eller også støtter de op omkring forslaget.

Så længe medlemmerne ikke vil stå frem med deres utilfredshed er det ikke nemt at gøre noget overhovedet.

God ide med advokat, men igen - støtten og opbakningen til sådan noget er ikke eksisterende.

Måske kunne man bare melde sig ind i en anden klub, og det er der mange der har gjort og mange overvejer.

• #33   29. mar 2010 Mette K - ja det er jo den anden helt oplagte løsning.

Det kommer lidt an på, hvor meget man "føler" for sin klub. Er man glad for at være i den, så er det jo drønærgerligt at blive nødt til at flytte.
    Og så er det måske mere oplagt at kæmpe for sagen, selvom det kan koste lidt ridser i lakken.

Der MÅ jo kunne hentes nogle medlemmer, der vil være med til at stå sammen om at gøre det til et bedre sted at være.

Mette, har du kendskab til regnskabet? Det bliver jo almindeligevis udleveret til godkendelse på en generalforsamling, og der må kunne hentes nogle informationer fra.

• #34   29. mar 2010 CH.
    med hensyn til regnskabet, så er det i hvert fald ikke en underskuds forretning. tvært i mod.

• #35   29. mar 2010 Michelle, nej, det kan jeg se. De har to millioner liggende, og det er jo for så vidt rigtig godt.

Det, der er interessant er, hvor mange penge de får ind på medlemskontingenter pr. år.

• #36   29. mar 2010 oki. på den måde. men syntes godt nok det er mange penge at have liggnede når man tænker på hvor lidt de så gør for deres medlemmer. på udstillinger og lignende.

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #37   29. mar 2010 *CH* !
    Jeg er sikker på at det lille fremmøde der var til generalforsamlingen skyldes, at folk ikke tør møde op i frygt for at blive lagt mærke til og ekskluderet.... han strøer om sig med eksklusioner... og har han ikke lige en grund... så finder han bare på en....
    Jeg så også gerne en ny formand for klubben skyld.... for alle de tro og seriøse medlemmer og opdrætteres skyld... men som du selv har kunnet se... så sidder han godt og mageligt i stolen. Men opstilling til posten som formand, skal gøres 3-4 måneder før en generalforsamling... og mon ikke man inden generalforsamlingen har fundet en grund til at ekskludere den der opstiller....
    Han får lov til at gøre som det passer ham... ingen i bestyrelsen siger ham imod....
    Jeg forlod klubben sidste sommer og har flyttet mit kennelmærke til DDH... jeg kunne ikke acceptere DRU mangel på avlsrestraktioner... dem har jeg fundet i min nye klub... og så får man sådan en pæn behandling hver gang man henvender sig til bestyrelsen.
    Jeg er glad for at jeg tog den beslutning sidste sommer.

• #38   29. mar 2010 Lena, det kan jeg godt forstå.

Men det er uhyggeligt at det er nødvendigt at lade klubben dø stille og roligt af sig selv. For det kommer den jo til - stille og roligt vil alle dem, der bidrager til kvalitet melde sig ud, og kun dem, der ikke er interesserede i kvalitet er tilbage.
    Og så er der kun en vej, og det er nedad.

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#39   29. mar 2010 Pengene ligger ikke.... de er bundet i det hus og den grund huset ligger på...
    Og de penge er beregnet ud fra vuderingen af huset... så huset skal sælges før at man kender det sande beløb klubben ligger inde med....

• #40   29. mar 2010 problemet er også måden han taler på. har i prøvet at læse det måndes blad der kommer fra dru. der hvor han selv skriver. det er altså ikke en særlig pæn tone han kommer med.

• #41   29. mar 2010 Lena, ja så kan man jo dårligt kalde det likvid kapital...

Michelle, man fornemmer rigtig godt tonen i bestyrelsens beretning ;o)

Det leder faktisk tanken hen på en meget lille klub.

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#42   29. mar 2010 Rigtig Michelle.... han sviner og nedgør medlemmerne i den grad... og taler til dem som om de er dumme og ikke forstår noget som helst....
    Og det vil han blive ved med.... for ingen tør sige ham imod...

• #43   29. mar 2010 Han skriver, at der ikke er lån eller gæld, men at der er to millioner i likvid beholdning.
    Er dette ikke korrekt i følge regnskabet, jamen så er der jo en masse at tage fat på.

• #44   29. mar 2010 jah. det er utroligt. at en voksen mand for lov at snakke sådan til andre voksne. men nu er jeg som sagt ikke selv medlem. men hvis jeg var ville jeg helt klart tage kampen op hvis der var andre der gjorde.

jeg har hørt at boligen er udbetalt og at de intet skylder på det.

• Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

#45   29. mar 2010 Michelle
    Jeg har også hørt at den er betalt ud... men det gør ikke regnskabet mere sandfærdigt.....hvis huset indgår i regnskabet for de 2 mill....for de fik den billigt, men den er i årene steget i vuderingen.... men en ting er vuderingsprisen og noget andet er hvad den bliver solgt til...
    så hvis vuderingen er høj... så ser regnskabet jo også meget meget fint ud....
    Bent holder alt det han kan tæt ind til livet og lukker kun det ud der ser godt ud....alt er jo så rosenrødt i DRU når du læser hans beretninger....

• #46   29. mar 2010 ja nemlig. det er utroligt hvordan det kan blive ved at være sådan.

• #47   29. mar 2010 HOLD da op........... Jeg var gået for længst!!!!!

• #48   29. mar 2010 Hold da op... det er da "spændende" læsning... Med havde nok heller ikke forventet andet af en formand, der påstår, at cavalieren ikke har en arvelig hjertesygdom...

Kan kun sige, at det styrker mig i at sværge til DKK. Der er da heldigvis også flere og flere med cavaliere, der kommer over i DKK. Ved ikke, hvordan det ser ud i andre racer.

• #49   29. mar 2010 maj.britt.
    kan man overføre en dru stambog til dkk?

• #50   29. mar 2010 Michelle: Hunden kan overføres, men det bliver så med blank stambog. En overført DRU cavalier kan (i hvert fald som reglerne er i dag), indgå i avl i DKK når den er fyldt 4 år, hjertescannet og udstillet med minimum bedømmelsen "good" på en DKK udstilling.

• #51   29. mar 2010 oki. det skal da overvejes så. smiley

• #52   30. mar 2010 Jeg er også gået fra den KLUB , tænk sig man ikke vil tage et forslag om hjertescanning af cavaliern seriøst....

Jeg skiftede til DDH i december

Kommentér på:
DRU Stambogs database

Annonce