1.696 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Plegicil??? Plegicil???

Ja vi skal jo i sommerhus i morgen og Rico er meget meget køresyg og stresset når vi kører bil.
vi har prøvet at træne det med ham siden han var hvalp men uden det lykkeds ;'(
Så jeg ringede til dyrlægen og spurgte om det ville være bedst at give ham noget berogligende også fik jeg nogle plegicil piller med hjem.

Nogen der har erfaring med dette??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Løsne 10 skruer 800 kr.
  • Ophængning af 3 billeder og et spejl 1.500 kr.
  • Samling av sofa 500 kr.
  • Vandtilførsel 500 kr.
  • Afmontering af gammel vaskemaskine + montering af ny (væg-gennemføring) 1.000 kr.
  • Udskifte kuglehane 843 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Plegicil???
  • #1   30. jul 2010 Det var da ellers noget af en behandling ;o)

Plegicil er kraftigt beroligende - ihvertfald på muskler. Det vil sige, at det fjerner symptomer på angst, men ikke angsten i sig selv. Jeg går ud fra, at dyrlægen regner med, at det er angst for at køre, der gør hunden syg og ikke reel køresyge.

Jeg er ikke glad for plegicil, men hvis I skal køre langt så må i jo gøre et eller andet.

Er det sikkert, at årsagen til hans utilpashed er angst?

• #3   30. jul 2010 Hun mente bare det ville hjælpe.
    Rico hopper rundt omme i bilen og skriger så meget at min kæreste snart ikke han koncentere sig om vejen smiley

• #4   30. jul 2010 Kender ikke til alt muligt medicin, men lige det der har slået benene ret kraftigt væk under vores gamle hund....
    Men hvilken bil har i?
    Kunne i ikke give den noget mindre stærkt og så en af jer kunne sidde på bagsædet med den og så give den en sele på, i stedet for den skal være bagi alene?? Så hav lidt godbidder og nus og kys til den smiley

• #5   30. jul 2010 Jeg ville bruge Baldrian, det bruger jeg bl.a. til nytår med god effekt.
    Hunden skal jo ikke lammes, hjernen fungere jo stadig og det kan faktisk forværre det

• #6   30. jul 2010 Jeg syntes det lyder lidt voldsomt at bloppe en hund ud for en køretur. Kan ikke træne ham til at lære det - små ture på et par hundrede meter - hvorfor er han blevet bange?
    Sær ham i et bur når i kører

• #7   30. jul 2010 Jeg ville osse foretrække f.eks. baldrian, bachs nødhjælpsdråber e.l. Det virker osse beroligende, men i mildere grad.

Plegicil virker kun "beroligende" rent fysisk -det slår benene væk under hunden ja. Men det sløver ikke mentalt, så hunden er nøjagtig lige så bange som uden medicin, den er bare ikke længere i stand til at vise det.

Og så kunne et bur evt være en løsning. Reiki kravler osse rundt i bilen, gør af det man kører forbi osv, når han ikke er i bur. Han er ikke bange, han har bare frygteligt travlt med at "jage" de ting vi kører forbi.
    Så han er kommet i bur, og nu slapper han af på køreturen.

• #8   30. jul 2010 Vi har prøvet med bur og lavet køre træning med ham.

• #9   30. jul 2010 Jeg er bestemt ikke tilhænger af plegicil, vil i stedetofreslå jer sereum som er beregnet til køresyge og virker beroligende på hunden, det fåes bla. her (link fjernet)

Kommentér på:
Plegicil???

Annonce