Plegicil??? Plegicil???
Ja vi skal jo i sommerhus i morgen og Rico er meget meget køresyg og stresset når vi kører bil.
vi har prøvet at træne det med ham siden han var hvalp men uden det lykkeds ;'(
Så jeg ringede til dyrlægen og spurgte om det ville være bedst at give ham noget berogligende også fik jeg nogle plegicil piller med hjem.
Nogen der har erfaring med dette??
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Plegicil er kraftigt beroligende - ihvertfald på muskler. Det vil sige, at det fjerner symptomer på angst, men ikke angsten i sig selv. Jeg går ud fra, at dyrlægen regner med, at det er angst for at køre, der gør hunden syg og ikke reel køresyge.
Jeg er ikke glad for plegicil, men hvis I skal køre langt så må i jo gøre et eller andet.
Er det sikkert, at årsagen til hans utilpashed er angst?
nov 2007
Følger: 58 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 230 Svar: 894
Rico hopper rundt omme i bilen og skriger så meget at min kæreste snart ikke han koncentere sig om vejen
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
Men hvilken bil har i?
Kunne i ikke give den noget mindre stærkt og så en af jer kunne sidde på bagsædet med den og så give den en sele på, i stedet for den skal være bagi alene?? Så hav lidt godbidder og nus og kys til den
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Hunden skal jo ikke lammes, hjernen fungere jo stadig og det kan faktisk forværre det
mar 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Emner: 74 Svar: 3.826
Sær ham i et bur når i kører
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.950
Plegicil virker kun "beroligende" rent fysisk -det slår benene væk under hunden ja. Men det sløver ikke mentalt, så hunden er nøjagtig lige så bange som uden medicin, den er bare ikke længere i stand til at vise det.
Og så kunne et bur evt være en løsning. Reiki kravler osse rundt i bilen, gør af det man kører forbi osv, når han ikke er i bur. Han er ikke bange, han har bare frygteligt travlt med at "jage" de ting vi kører forbi.
Så han er kommet i bur, og nu slapper han af på køreturen.
nov 2007
Følger: 58 Følgere: 55 Hunde: 1 Emner: 230 Svar: 894
jul 2009
Følger: 3 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 623
Plegicil???