798 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Foder til GD Foder til GD

Nu får vi snart vores nye hund hjem, en grand danois på 16 mdr.

Han har i sin opvækst fået foder til hvalpe af stor race, så det er fint nok.

Men hvad skal vi fodre ham med?
Han har fået lidt forskellige mærker, så han er vant til lidt af hvert.

Må jeg høre jeres erfaringer mht foder til GD?

Jeg synes lidt det er en jungle at finde det bedste, så derfor vil jeg gerne høre fra jer.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Foder til GD
  • #1   9. aug 2010 WolfSblut har jeg brugt siden mine var hvalpe. Det er foder specielt til store hunde. Og de spiser det stadig smiley Super foder...

• #3   9. aug 2010 prøv at kontakte kennel Great Dane, de har et super foder

www.great-dane.dk

• #4   9. aug 2010 Ina - Hvad gør at WolfsBlut er specielt til store hunde?

• #5   9. aug 2010 Jeg lurer på det samme om Ann-Sophie..
    Ikke fordi at WB ikke er et godt foder, for det er det, alle mine får det og de ELSKER det, men der er så vidt jeg ved ikke noget der lavet specielt til store hunde, men det er lavet så ALLE racer i alle aldre kan spise det og samtidigt får de alle de næringsstoffer som de har behov for.

Men det er jo også "tør-BARF", og det er gør det super godt pga.der ikke er korn og gluten i, så hundene udvikler ikke allergi af det foder.

• #6   9. aug 2010 Netop Chiki! Kan da ingen steder se at det er lavet specielt til store hunde, og det har jeg heller aldrig hørt. Det er netop lavet til ALLE hunde i ALLE aldre.
    Derfor jeg blev lidt forundret, og ville lige høre Ina hvad hun mener? :o)

• #7   9. aug 2010 Tak for alle jeres inputs!! :o)

Synes det er lidt svært når vi ikke har haft hunden fra lille (og ikke har ham endnu), så hvad vi lige skal vælge til sådan en størrelse skal jo overvejes nøje.

Tak igen - kom gerne med flere kommentarer. smiley

• #8   9. aug 2010 Nu er hunden jo 16 mrd. gammel, så den er begyndt, at "sætte" sig lidt... En GD er jo noget længere om det end de fleste andre racer.. Derudover kan de have meget sarte maver. Vi har prøvet flere forskellige produkter gennem årene, dog i alle tilfælde produkter af høj kvalitet og priser derefter smiley Vi kører nu på Flatazor og har gjort det i 2 års tid.. Er meget tilfredse.. Hundene er flotte i pels og statur, afføringen er fast og god og ikke så mange gange iløbet af dagen... Kuglerne er store så de skal tygge dem ordentligt.

• #9   9. aug 2010 Andg. Wolfsblut er jeg sikker på, jeg på et tidspunkt læste det var udformet til store hunde. Også derfor biderne? men kan nu ikke finde det. Mon det er taget af, efter det er blevet så populært foder, at der ligefrem er blevet skrevet til dem, om at lave foderet med mindre bider, da små hunde ikke kunne spise foder pillerne da de var for store?

Jeg kan da ikke være den eneste der har læst, det var lavet til store hunde? :-)) Eller tager jeg helt fejl? er ski næsten 100% på jeg har læst det et eller andet sted.

• #10   9. aug 2010 Ina,det er rigtigt nok,de nuværende foderpiller kan være for store til nogle Chi`er, for det var dem vi talte om i den anden tråd, men mine 2 små spiser hellere WB end deres eget speciel indkøbte Chihuahuafoder.
    Så det er vist en vanesag om hundene gider at tygge på foder i Chokolade-knapstørrelen eller de vil ha foder i "kattegrus" størrelsen.;o)

Men alle kan spise det, min ene chi var 10uger da hun startede og de har godt nok små bisser i den alder. *Gs*
    WB`s foderpiller er 1½ cm i diam..og ca.½cm på midten "i højden"

• #11   9. sep 2010 Hvad har i af erfaring med Royal Canin og eukanuba til de dyr der har brug for ekstra gods til knoglerne som GD?

• #12   7. dec 2010 Vi måtte skifte da vores gd på 11 mdr tabte sig voldsomt og blev mat i pels og tynd mave, så gik på Royal Canin junior. Pelsen er nu fin men han vokser meget nu men vægten står lidt stille pga vækst.

Kommentér på:
Foder til GD

Annonce