Hvorfor kan jeg ikke holde snotten væk Hvorfor kan jeg ikke holde snotten væk
fra det marked ??
skal altid liiiiiiiige kigge på det der er sat til salg og HVER gang bliver jeg i SÅ dårligt humør over alle de genplaceringshunde der dukker op.
enten pga det ene eller så pga. det andet , men alligevel syntes jeg grunden er den samme.......
mennesker der ikke har sat sig ind i hvad det vil sige at have hund før de har købt den.
Nøjagtig ligesom min lille Bertil , han havde været ude hos en dame som troede at hun kunne klare at have hund , bare fordi hun havde passet sin brors voksne lab nogle gange. Ja ja , så vælger man da bare lige en DSG blandet med Tjekkisk rottehund.
Ingen lighedpunkter imellem disse hunderacer , what so ever.
HUn måtte give op efter 8 uger og aflevere ham tilbage til opdrætter.
Da jeg fik ham , var han noget kuet , menneskesky og slet slet ikke renlig.
Han var bare et lille pjok der ikke var behandlet som hunde skal behandles.
Hans tidl. mor har bestemt ikke gjort noget forkert sådan rent udstyrsmæssigt ( jeg fik hele pakken med ) han var vac. , ormebehandlet , chippet alt var i orden , men på det mentaleplan manglede han ALT.
2 mdr. hos mig og der var ingen der kunne genkende den Bertil jeg havde købt.
Nu var han blevet til en rigtig hund , der havde fået troen på sig selv og sine omgivelser.
Men hvor tit ender disse hundes historie som Bertils ??
Nej jeg bliver sgu i dårligt humør af alle disse annoncer
dec 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 58 Svar: 651
Jeg har en lille springer spaniel hvalp på 6mdr gående som skal have et nyt hjem. Han blev købt af en psykisk syg mand der blev indlagt 2mdr efter han havde købt ham.
Hvalpen var så kort tid hos hans mor og har efterfølgende været i pension 1mdr.
Han har heldigvis ikke taget skade af al den tumlen rundt. Eneste måde det kan mærkes på ham er at han har brug for meget omsorg og kontakt.
Hvis jeg ikke havde taget ham var han endt på internat.. :o(
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.421
Hvis man venter barn kan det være fordi man har bækkenløsning og på det nærmeste ikke kan gå..
Måske har man været igennem nogle indlæggelser under graviditeten.
Måske ved man at hunden ikke bryder sig om børn.
Måske har ens liv ændret sig så man ikke længere kan tage vare på en hund ( hvem kan se 15 år ud i fremtiden og sige at sådan er mit liv til den tid ??)
Jeg synes da også der er nogen der skulle have tænkt sig om (både køber og sælger) når en annonce siger at 12 uger gammel hvalp sælges pga tidsmangel, men jeg synes altså heller ikke det er op til mig eller andre at dømme nogen der vælger at sælge deres hund.
At en hund skal omplaceres er ikke det samme som at det er en mishandlet, utrænet, understimuleret usocialiceret hund..
Bøvs
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
Men derudover er jeg ening... jeg sidder osse tit og ryster på hovedet over alle de lamme undskyldninger.... alt for mange burde ha købt en tøjhund istedet
Hvorfor kan jeg ikke holde snotten væk