1.084 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Til Karin om CM Til Karin om CM

Håber du ser denne her - lægger den ikke i PB, for det kan jo være, at andre kan bruge den til noget.

Vi mødtes tidligere i en tråd om CM, hvor jeg skrev om den hængemetode han bruger. Her beskrev jeg, hvordan det ikke er virkningsfuldt fordi luften bliver taget fra hunden, men derimod fordi den ikke får blod til hjernen.

Her er et link, der beskriver en smule, og det kan da være, det kan efterfølges yderligere:

(link fjernet)

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Siemens opvaskemaskine viser fejlkode H 01 900 kr.
  • overpudsning af rå murstensvæg i stue 6.550 kr.
  • I vores hus på Rendsagervej 38 er hovedhanen, der styrer vandtilførslen, utæt og kan ikke lukke ordentligt, så den skal udskiftes. Hanen er placeret før vandmåleren. 850 kr.
  • Samling af Ikea PAX skab 1.600 kr.
  • Hej, Jeg skal have afmonteret én ledning inde i en almindelig grå samleboks/forgreningsdåse på væggen. Den ledning går op til et gitter, som skal pilles ned – derfor skal ledningen fjernes derinde i boksen. Det skal gøres korrekt og lovligt. Jeg tilbyder ca. 350 kr. for opgaven inkl. udkørsel. Hvis det passer dig, kan du evt. sende en dato/tidspunkt du kan komme. 400 kr.
  • Havemand til lille have og ukrudt 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Til Karin om CM
  • #1   27. dec 2010 Kæft det er godt fundet CH
    Lækkert argument.
    Tusind tak fordi du valgte at lægge det på forum så jeg også fik det at se.

Håber andre vil læse det selv om det er på norsk (tror jeg?)

• #3   27. dec 2010 føj for sa...

tusind tak for at synliggøre nøjagtig hvad det er han gør ved hundene.

jeg tager dyb afstand fra alt hvad der hedder tvang og pres overfor hunde.

• #4   27. dec 2010 Ulla, jeg tror ikke der sker en pind ved at massere carotis hos hunde - ihvertfald raske hunde.
    Det, man benytter sig af er en regulære afklemning, og det besvimer mennesker også af - temmelig hurtigt endda.

Tina - det var lidt af et lykketræf, at jeg løb ind i den. Jeg har læst det samme et par andre steder, men nettet vælter ikke med det ;o)

• #6   27. dec 2010 CH: tak for at du lagde det på forum.. Jeg har lige siddet og lært lidt mere på hende forum eller blog.. og hold da op.. jeg vidste godt at cesae millan brugte uhumane metoder, men nu er jeg så rasende at jeg sidder og ryster.. Hold da op.. han burde have en omgang bølle bank..

• #8   27. dec 2010 Charlotte, ja det giver da en snert - men det ville være dejligt med langt mere dokumentation, synes jeg.
    Det må betragtes som et lille hint ;o)

• #11   27. dec 2010 CH

Okay! Jeg havde simpelthen opfattelsen af "besvimelse" var via luftrøret.
    Og det er jo tydeligt på diverse video at det ikke er "the issue"

Ja jeg ved ikke hvad jeg skal sige til det - andet end - at det tager jeg dybt afstand fra!

Så tak for linket

• #12   27. dec 2010 Velbekomme, Karin :o)

HB - ja, det dækker det så absolut!

• #13   27. dec 2010 (link fjernet)

(link fjernet)

Måske ikke ligefrem videnskablige forklaringer, men dog advarsler

• #14   27. dec 2010 Jeg fatter så stadig ikke, at man ikke herhjemme sætter mere spot på udstillingstræning og aktuelle fremvisninger til udstilling.

Hvordan kan eksempelvis DKK og Lise LOtte Christensen være helt oppe i det røde felt over CM og OVERHOVEDET ikke forholde sig til netop nøjagtig samme problemstilling i forholdet til udstilling.

Jeg er godt klar over, at det ikke er alle racer, som fremføres på samme måde, - men jeg ser til stadighed ( sidst på verdensudstillingen i Herning) hunde, som på denne måde løftes op, så forbenene "svæver" .

Jeg fatter ikke denne dobbeltmoral.

• #15   27. dec 2010 Lise, dette handler ikke om CM, men er noget, der udspringer fra en debat om ham.

Jeg er fuldstændig ligeglad med, om det er en udstiller, en rally-udøver, en brugshundesportudøver, en hundeadfærdsbehandler - eller bare Mor Karen, der benytter sig af denne metode.
    Virkningen er den samme - det handler om, at hunden ikke får blod til hjernen og derfor får det mere end ubehageligt.

Og det var det budskab, der var hvad jeg ville have frem i denne tråd ;o)

• #16   27. dec 2010 CH

Nu var den ikke møntet på dig, denne her bemærkning *s*
    . bare sådan mere generelt.

• #17   27. dec 2010 Jamen helt generelt er jeg fuldstændig enig med dig - det er et kæmpe paradoks.

Kommentér på:
Til Karin om CM

Annonce