628 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Hvad ville i gøre? Hvad ville i gøre?

Det her er lidt svært at skrive om, men jeg forsøger.
Hvis man nu køber en hund på afbetaling og det viser sig der er ting sælger ikke har fortalt og som koster dyrlæge samt en pels der måtte klippes helt af pga misrøgt, hvad gør man så, jeg vil ikke af med hunden, men jeg vil heller ikke betale den fulde pris, da der vil komme flere dyrlægeregninger pga dette.
Samtidig avles der på højtryk fra samme sted og min dyrlæge mente allerede dengang for 3 mdr siden at man burde gøre noget da dette med min hund var voldsomt.
De mennesker er søde og rare, det er ikke ondskab, men nok noget der bare er blevet for stort i forhold til hvad man kan magte, ingen magter så mange langhåret hunde på en gang, i sommers var der ca 30.
Jeg vil så nødigt ind i anmeldelser og div, men på den anden side tænker jeg på om dem der oppe ser ud som min da den ankom, hvad ville i gøre?
Og ville i betale det fulde beløb?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre?
  • #1   12. jan 2011 Jeg ville ikke betale fuldt beløb... Med mindre..
    Hvis hunden er købt som beset, så er det jo ligesom det.. Og en alvorlig filtret pels er da til at få øje på.
    har du talt med sælger om problemerne ?

Jeg ville forvente at dyrlægen gør noget.. Har en forventning om at han har en form for anmelderpligt, men det er ikke noget jeg ved med sikkerhed

• #2   12. jan 2011 De fejl der var på hunden var skjulte fejl, dvs det kunne ingen vide før det var for sent.
    En filtret pels er en ting, en anden er en pels der har givet anledning til dette skjulte ret store problem

• #3   12. jan 2011 De er i DHL, jeg har overflyttet min til DDH, så spørgsmålet er nu hvilken klub der evt skulle kontaktes.

• #5   12. jan 2011 DDH kan ikke hjælpe dig, eftersom opdrætter jo ikke hører under dem. Om DHL vil hjælpe når du ikke er medlem der, har jeg mine tvivl omkring, men du kan da altid prøve at ringe.

En anden mulighed er jo selv at kontakte sælger og høre om de vil være med til et afslag. Vil de ikke det, ja så kan du kontakte forbrugerklagenævnet.
    Når der er tale om forbrugerkøb er det sælger der skal bevise at fejlen ikke var tilstede på købstidspunktet de første 6 mdr. Herefter er det dig der har bevisbyrden.
    Man skal dog osse gøre opmærksom på evt problemer indenfor rimelig tid efter fejlen er opdaget. Og er det 3 mdr siden, ved jeg ikke om det vil vurderes til at være indenfor rimelig tid

• #6   12. jan 2011
    Sådan en misrøgt skal da klart anmeldes..man kan jo gøre det anonymt

har du snakket med sælgeren om din hunds problemer for de må da have forståelse for det på et eller andet punkt, men det er selvfølgelig altid svært at få misrøgt smækket i ansigtet trods det de godt ved det.

• #7   12. jan 2011 Hvis det er et generalt problem med hundene på stedet ville jeg anmelde stedet til foreks DB.
    Sådan et sted skal om ikke stoppes så have en reduktion af hundene. At man anskaffer sig 30 hunde og ikke magter og holde dem er for mig og se selvforskyldt.
    Vedr prisen burde du nok have reageret noget før, så snart du opdagede fejlen. men jeg ville kontakte DHL og forhøre mig om hvad og hvordan du er stillet. I følge købeloven har du ret til reduktion i prisen eller afleve en defekt varer retur inden for 6 mdr.
    Under alle omstændigheder bør stedet anmeldes til db, så de kan vudere om loven er overholdt.

• #8   12. jan 2011 Kan se på din profil at du tydeligvis elsker dyr... men må lige spørge, vidste du at de ikke havde helt styr på tingene? nu du skriver de allerede havde for mange hunde i sommers.... for så forstår jeg ikke helt hvorfor du har købt din nye hund derfra? smiley

Men jeg synes du skal forsøge at få en god samtale med sælger omkring din hund... du siger de er søde mennesker, og så må de jo kunne forstå din situation smiley men hvis du ikke føler du kommer nogle vejne så kontakt dyrenes beskyttelse.... bare for at være på den sikre side smiley så skal de nok finde ud af om tingene er som de skal være....

held og lykke med det.

• #9   12. jan 2011 I følge forbrugestyrelsen så kan man kun få hjælp hvis hunden har kostet over 8 el.10.000kr, jeg kan ikke lige huske hvilket af beløberne der er det rette.
    Men har den det, og der ikke er nogen hjælp at hente fra sælger så ville jeg prøve at få hjælp fra forbrugerstyrelsen.

Jeg ville bestemt også meddele Dyrenes beskyttelse at denne "kennel" ikke magter at ha alle de hunde, så hunden får den fornødne hjælp som de har behov for.
    Uanset hvor søde og venlige disse ejere er, så er tingene tydeligvis vokset dem over hovedet, og hvem ved, måske er de slet ikke selv klar over hvor slemt det står til, så både hundene og ejerne har brug for at nogen udefra gør noget "anmelder dem til DB" for at hjælpe dem alle..*Ss*
    Krydser fingre for at alt blir ok med din vovse, og ønsker dig også held og lykke med "Kennel-projectet"

Kommentér på:
Hvad ville i gøre?

Annonce