10.621 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
8 Svar
Dogo canario ulovlig? Dogo canario ulovlig?
hej kan ikk helt finde ud a om Dogo canario er ulovlig ??
0 synes godt om
nov 2007
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 161
jan 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 130
1) Pitbull terrier
2) Tosa inu
3) Amerikansk staffordshire terrier
4) Fila brasileiro
5) Dogo argentino
6) Amerikansk bulldog
7) Boerboel
8) Kangal
9) Centralasiatisk ovtcharka
10) Kaukasisk ovtcharka
11) Sydrussisk ovtcharka
12) Tornjak
13) Sarplaninac
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.241
Simon K: Som det fremgår af listen ovenfor er den ikke ulovlig, men hvis man påtænker at anskaffe sådan en, bør man have stamtavle på den, for det er op til ejeren at bevise, at hunden ikke er en af de 13 listehunde eller blanding deraf.
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 27
jun 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 27
feb 2006
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 670
Intet er mere dobbelt moralsk end folk med små jack russel terrier eller dansk svensk gårdhund som lader deres hunde løbe løs fordi de er jo små og kan de ikke gøre nogen noget. Måske er det rigtigt men hvis skyld er det så hvis disse små hunde løber hen til en hund der er i snor og bliver bidt? i mine øjne er det den løse hund da hunden i snore står i den (som jeg kalder det) forsvars zone.
Men nej dogoen er ikke forbudt endnu men jeg tror man skal til at skynde sig for at få en inden den og cane corso også ryger på listen. jeg kigger efter en i spanien nu venter bare på den rigtige parring.
feb 2006
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 670
Hvor er det lige det der link skal smides i så mange emner der handler om muskelhunde?
Du har ingen hund registreret selv og med mindre du har noget relevant at sige til enmet hvorfor skal skal det link så smides?
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Men hvis det var sådan en hund der fik mit hjerte til at banke ville jeg til at skynde mig og få med tavle.
Derudover ville jeg tilvende hvalpen til mundkurv fra starten. Fordi jeg personligt syndes det grænser til dyreplageri at iføre en ellers velfungerende voksen hund mundkurv.
Syndes ikke det er helt så synd hvis de har været vant til det fra små.
Sørgeligt men som tingene er omkring store "kamphunde" ville jeg nok tage den slags forholdsregler.
Dogo canario ulovlig?