2.400 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Barn gik tur med hund alene... Barn gik tur med hund alene...

Jeg har lige oplevet en lidt kedelig situation:

Jeg sidder i mit køkken og skriver opgave, da jeg hører en dreng råbe: "Nej" og derefter kan jeg høre en hund pive. Jeg rejser mig og ser ud af vinduet, for at se hvorfor hunden piver, og ser en dreng på omkring 8-10 år, der ligger nede på jorden og en hund der står ved siden af og kigger.
Jeg løber så ned og spørger hvad der er sket og det viser sig, at drengen gik tur alene med familiens unghund. Hunden bliver så legesyg og napper til drengen, der bliver forskrækket og prøver at få hunden til at stoppe, men hunden tolker det som leg og fortsætter.
Drengen er rigtig ked af det, da jeg når hen til ham og man kan se det har været en rigtig dårlig oplevelse for ham. Der kommer yderligere to personer hen og vi prøver at forklare ham, at hunden bare ville lege og at den ikke gjorde det for at være ond. Jeg kunne ikke lade være med at sige til drengen, at han måske skulle sige til sine forældre, at han ikke skal gå alene en anden gang...
Det var tydeligt han ikke havde kontrol over hunden, og jeg synes det er rigtig synd drengen skal have en dårlig oplevelse med familiens hund!
Håber ikke han er blevet bange for hunden nu...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Der kommer ikke vand ud af vandhanen ved vasken. 2.000 kr.
  • Opsætning af hylder 900 kr.
  • hænge gardiner op 450 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 600 kr.
  • Afhentning af skrald 500 kr.
  • Rep. af kabelbrud på Alko robot der melder fejl CN010. Brud er fundet men forsøg selv fejler 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barn gik tur med hund alene...
  • #1   7. jun 2011 Min lillebror går altså også tur med min hund? Han er 7...

• #2   7. jun 2011 Virkelig synd for drengen.
    Jeg kommer ikke til at tillade at mit barn går tur alene med hund i den alder.
    Og det er underordnet hundens størrelse og alder.

Måske når hun er 14 og vi har en mindre hund.... Måske.

• #3   7. jun 2011 Jeg synes bare ikke det er en god ide, når drengen får så dårlig en oplevelse. Han stod og græd da jeg nåede hen til ham... det er da ikke rart for ham. Hunden var åbenlyst for stor/vild til at han kunne styre det..

• #4   7. jun 2011 Nej... jeg ville heller ikke tillade et barn at gå med en hund, hvis jeg var det mindste i tvivl om barnet kunne holde/styre hunden... Både for barnets skyld, hundens skyld men også for andre folks skyld... Der er jo nogen, der er bange for hunde (stakkels dem smiley )

• #5   7. jun 2011 Jeg fatter slet ikke folk finder på at lade børn gå tur med hundene alene. Forestil dig at hunden havde hevet hen mod vejen og en bil kom? Hvis hunden døde ville barnet -aldrig- glemme den skrækkelige oplevelse, og barnet kunne også være kommet til skade!
    Jeg kan generelt ikke se problemet i at en voksen er med på gåturen.

• #6   7. jun 2011 le heller aldrig lade mine børn gå alene tur med hundene hverken store eller små,,,

• #7   7. jun 2011 Min datter må heller ikke gå med vores

• #8   7. jun 2011 Mine får i hvert fald ikke lov at gå alene med Rico. De er 10 og 12 år. Rico trækker og er svær at holde, selv for mig, når vi møder andre hunde....

Vi bor lige ud til en sportsplads, hvor der flere gange om dagen kommer en dreng på ca 8-9 år alene med sin sorte labrador.
    Hunden ser søn og venlig ud, men drengen er simpelthen bare så ond ved den. Han hiver hårdt i snoren og råber og skriger af den. Jeg tænder fuldstændig af og har flere gange haft fat i både dreng samt forældre uden resultat :o(
    Hunden ser ikke mishandlet ud på nogen måde og virker også meget sikker( slet ikke usikker eller bange), så jeg kan jo ikke melde det hverken til dyreværn eller politi smiley

• #10   7. jun 2011 jeanette pyllerrøv hehe

• #11   7. jun 2011 Jeg synes det er dybt uansvarligt, at overlade hundene til mindre børn... Også selvom hunden er lille.. Det handler ikke kun om hvorvidt barnet fysisk kan styre hunden, men om hvorvidt barnet ka håndtere de situationer der kan opstå...

Fx møde med anden hund.. Jeg har flere gange mødt børn med løse hunde, bedt dem kalde den til sig fordi jeg ik ønsker den ska hilse på mine.. Og deres svar er "den gør ik noget" - det er jo sådan set ligegyldigt - specielt hvis min gør.. Børn er ikke i stand til at tage så stort et ansvar!

• #13   7. jun 2011 Tjaaaaa.... der er meget der har forandret sig , siden jeg var barn......
    Da jeg var 9-12 År.... så spurtede jeg og mine veninder hjem... og hentede naboernes og egne hunde......
    Så gik vi i parken med madpakke og saftevand.... hundene rendte rundt på den store græsplæne og legede.. og vi delte vores leverpostejmad med dem......
    Da var der sgu ikke nogen hunde , der overfaldt hinanden.... eller kom op og slås....
    Men det var også dengang ... hunde var hunde...... og var ganske almindelige ... Foxterrier... Gravhunde... Labrador....pekingesere og alverdens forskellige blandinger....
    Dengang var det ganske naturligt at børn gik med hundene......mine egne børn har også altid gået med vores hunde..

Hvad er der gået galt i mellemtiden ????

• #14   7. jun 2011 Michélle : HELT enig, for mig handler det ikke kun om at den der lufter hunden skal kunne håndtere hunden, men også de situationer de kan komme i med hunden. Hvornår børn kan det er sikkert individuelt. Men jeg mener ikke man kan lade det ansvar til mindre børn.

Der ud over er der ved mine hunde et ekstra ansvar som jeg kun overlader til nogle jeg stoler på kan håndtere det.

• #15   7. jun 2011 Det kommer jo an på hunden, hvis det er en problemhunde, er det vil en meget dårlig idé at lade børnene gå med dem! Men hvis den er meget lydig og godt opdraget kan jeg ikke lige se problemet i det.
    MEN, jeg er enig i at meget små børn, på 7-9 år ikke bør have det fulde "ansvar" når de går alene med hunden. Der er nogle ting som de ikke helt forstår. Men de kan jo sagtens være med på gå turene, så de ved hvad der kan ske, og har nogle forventninger til situationer som kan opstå smiley

• #16   7. jun 2011 Ja, jeg vil også sige det afhænger af børnene og af hunden.
    Drengen bor i opgangen ved siden af min, og han skal over en rimelig befærdet vej for at komme hen til græsplænen, der normalt bruges til hundeluftning af områdets beboere.
    Jeg ved faktisk ikke om han kan holde den, hvis hunden trækker? Men håber da forældrene går med på turene, indtil hunden er mere rolig og de ved, at han har styr på det.

Mig med den plettede pølse: Øv det er da en trist situation, stakkels hund :S man bliver "lidt" frustreret smiley

• #17   7. jun 2011 Synes det kommer meget an på barnet og hunden.

Fik min egen hund i en alder af 5 år..en lab./boxer-mix, og ham havde jeg 100% styr på allerede der...meget kan kontroleres med konsekvens, ros og godbider*fnis*

Det var selvfølgelig også i en helt anden tid end den vi lever i idag !!

• #18   7. jun 2011 ja okay, min er også en lille harmløs Sheltie smiley

• #19   7. jun 2011 NITTIB - Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men jeg rendte også med egen og naboens hunde da jeg var 12 år - og det er mange år siden smiley

De kunne nu heller ikke dengang alle sammen forliges, så intet nyt under solen.
    Jeg tror bare der er flere hunde idag, samt man ikke bare afliver når der er problemer, dermed kommer der flere problemhunde og hunde i al almindelighed.
    Der er også flere mennesker og mere trafik, da jeg var 10 cyklede jeg osgå rundt steder som en 10 årig ikke får lov til idag.
    Vi må se det i øjnene, verden er ikke hvad den har været smiley

Mit barnebarn får heller ikke lov at gå tur med min hund, før hun bliver 14, og der er hunden nok død af alderdom smiley

• #20   7. jun 2011 Det er bare en rigtig dum situation..

Jeg så her den anden dag, to små piger( omkring 7 g 11 år)komme gående med en lille mopse hvalp. Hvalpen gik rigtig flot ved siden af pigerne, men hver gang den snuste hev den ene pige sådan i snoren at hvalpen halvt faldte tilbage, der stopper jeg så op og spørger om der er noget galt siden hun hev sådan i den, hvor efter hun svarer "nej, men han skal ikke snuse" , jeg prøver så og forklare pigen at man ikke bare hiver en hvalp i halsbåndet så, men at hendes mor burde lære hvordan det skal håndteres, pigen virker enormt ligeglad og går bare videre. Inden jeg drejede ned om hjørnet, kunne jeg høre pigen skrige "NEJ" og derefter sparke hunden. Jeg så dog ikke hvad den havde gjort...

Nu er jeg så heldig at vi bor i en lille by og jeg derfor ved hvem forældrene var, og da jeg mødte deres mor igår fortalte jeg så hvordan pigerne havde håndteret hunden, og hun var ikke klar over de overhovedet havde gået tur med den, da de netop ikke må dette..

Så det er alligevel ikke altid forældrene der er "uansvarlige" og giver børnene lov.

Kommentér på:
Barn gik tur med hund alene...

Annonce