8.146 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 30 Svar

Ulv ? Hvor finder jeg sådan en... Ulv ? Hvor finder jeg sådan en...

Jeg var i sverige i sidste weekend, hvor jeg mødte et dansk par som havde en 70%ulv og resten tam hund, han sagde man kunne købe dem i sverige, men har glemt den hjemmeside han henvendte mig til.
Nogle der kan hjælpe med dette?
Udover den ulv der, var der en del lign ulve/hunde?
Hvilke af vores tam hunde ligner ulven?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ulv ? Hvor finder jeg sådan en...
  • #1   10. jul 2011 se den Irske ulvehund, der er nogle smukke eksemplarer herinde, faktisk smiley

• #3   10. jul 2011 Saarloos wolfhound og tjekkeslovakisk ulvehund ligner ulven, men de kræver en rigtig erfaren ejer som ved hvilket sind de har.

• #5   10. jul 2011 Prøv at kigge på de forskellige spidshunde racer, især synes jeg alaskan husky (ikke fci godkendt race) og nogle sibirian huskyer ligner ulve (nok mest arbejds linierne) Ellers er der den tjekkiske ulvehund og sarloo ulvehund (staves)

• #6   10. jul 2011 Et godt råd er at vælge din kommende hund ud fra egenskaber og temperament og ikke ud fra om den ligner en ulv!

Jeg vil også kraftigt fraråde at anskaffe sig en hybrid (blanding mellem de to arter) - rigtig mange af disse får et problemfyldt liv fordi de er hverken eller.
    Mennesket har brugt 15.000 år på at gøre ulven til en social følgesvend - ønsker man en sådan, så skal man ikke have en ulveblanding eller ulv...
    De er i øvrigt også ulovlige i DK... Og man skal have godkendelse og dispensation for at måtte holde dem.

• #7   10. jul 2011 www.blocket.se & www.vovve.net det er svenske salgsmarked steder på nettet med et bredt udvalg af hunde , indimellem er der ulvehybrider imellem har jeg set ..

• #8   10. jul 2011 www.MyWolfdog.se

• #9   10. jul 2011 Lad for guds skyld være med at anskaffe dig en ulvehund fordi du synes den er flot eller lige den du har mødt er sød.. Ulvehunde (krydsninger mellem hund og ulv - som er samme art) er som helhed IKKE velbalancerede og man kan ikke på forhånd vide hvordan dyret vil falde ud, om den vil have ulve eller hunde instinkter/opførsel eller om den vil have begge dele, om den vil være så blandet at den hverken kan fungere som hund eller som ulv..

Og da gener ikke læser bøger for hvordan de bør opføre sig og man kan derfor kun i første generation af krydsningen man kan sige på forhånd hvordan de falder ud, altså 50/50

Selv sarloose og czech wolfhound der på nuværende tidspunkt maks skulle have 15% ulv i sig krævet en ekstremt erfaren ejer og det er ikke bare f.eks at man har haft labrador/schæfer/hyrdehund i så og så mange år..

I stedet bør du vælge en race ud for kvaliteter du ved passer dig, og så finde en race ud fra det, udseende bør virkeligt ikke være det du går efter før kvaliteter

• #10   10. jul 2011 Et godt råd er IKKE at købe hund efter udseende!
    Ja, de er PISSE flotte, og de er mega specielle.
    Men der er en grund til, at der ikke er mange af dem i DK ELLER i Sverige. De kræver RIGTIG meget, både motionsmæssigt og mentalt set. De er IKKE normale hunde, ligemeget hvor godt du vælger avler. Desuden lærer 99% af dem ALDRIG at være alene hjemme, og de er generelt bange for ALT til at starte med.

Jeg har selv været skrevet op til en Tjekkoslovakisk ulvehund, men der skete et uheld på en udstilling, hvor TO tjekker bed en dommer, så de bliver nu forbudt, da der kun er 15 af dem i DK.
    Jeg har mødt to Tjekker, og den ene lagde ud med at tage min arm i munden og "sutte på mig", samt hoppe op af mig med sine 50kg.

Jeg vil rigtig gerne fortælle dig mere om det, men mit råd er, at lade være.

• #11   10. jul 2011 OG HOLD DIG VÆK FRA HYBRIDER, det er dyremishandling at sætte den slags i verden!

• #12   10. jul 2011 Ashley - tjekkoslovakisk ulvehund ER en hybrid...

• #13   10. jul 2011 *CH* -

NEJ det er ikke smiley
    Det er en anerkendt HUNDErace. smiley

• #14   10. jul 2011 Ikke fordi jeg ved en dyt om det, men så tilfældigt et program igår med cecar millan som kom ud til et par som havde 2 ulvehybrider... og må ærligt indrømme hårene på mig rejste sig... deres adfærd er virkelig... ja... det var skræmmende synes jeg.

• #15   10. jul 2011 Har mødt en rigtig ulv og klappede den...den boede på 3 sal i en etage ejendom, men da en mand kørte forbi og så den stakkels ulv oppe på altanen valgte han at banke på og spørge om de overhovedet var klar over hva de havde gang i... Dem der havde ulven sagde de havde fået den fra sverige men de turde ikke lade den komme ind i lejligheden....... Han sagde jeg tager jeres ulv nu her og lover den får det godt...... Det er den mest velafbalancerede ulv længe men men men man aner jo aldrig hvad der sker da den stadig har alt i sig som siger ULV... men puha man skal vidst ikke bare anskaffe sig sådan en uden at vide baggrunden bag

• #16   10. jul 2011 Læste lige tråden - og aner INTET om det.
    Måske et dumt spørgsmål, men kan nogen forklare mig hvad en hybrid er?? smiley

• #17   10. jul 2011 . Pote-dyret .
    Blanding mellem to arter (fx. hund og ulv)

• #18   10. jul 2011 Hey alle sammen smiley tak for jeres svar, men hvis i læste hvad jeg skrev, var jeg ikke interresseret i at købe mig sådan en. Var interresset i at læse om disse dyr, da jeg ikke har oplevet dem før.
    Den jeg mødte i sverige var også meget bange for nærmest alt.
    De andre jeg mødte var de tjekiske (lignede dem) De var nu søde.

Men tak for jeres svar, fik jo også suget en masse information til mig fra jeres svar.

• #19   10. jul 2011 Okay, tak for det Simone smiley

• #20   10. jul 2011 Lonni: Din overskrift og teksten indikerer altså godt nok, at du leder efter en...;0)

Men jeg forstår bestemt godt din fascination...;0)

• #22   10. jul 2011 ja okay, kan jeg godt se nu smiley Det min fejl.... søger udelukkende information om disse smukke kræ smiley skulle måske stå hvor finder jeg information istedet for

• #23   10. jul 2011 den irske ulvehund har sit navn fordi den er brugt til at jage ulve med, ikke fordi den på nogen måder ligner en ulv...

• #24   10. jul 2011 *Ballarina *

Præcis :o)
    Ellers, ville mine Glen'er også ligne ulve smiley
    De er tro kopier af de irske ulvehunde, bare på korte ben :o)

• #25   10. jul 2011 Kaldes det ikke bare for en ulvehybrid? ^^

• #26   10. jul 2011 Nu spørger jeg dumt

men er Ulvehybrider ikke ulovlige i DK?

• #27   11. jul 2011 Citronmåne
    Det har jeg læst et eller andet sted de var smiley

• #28   11. jul 2011 Der gælder herefter et forbud mod privates hold af ulve. Efter Justitsministeriets opfattelse omfatter forbudet i bekendtgørelsens § 3 endvidere ulvehybrider, hvorved der – ifølge en udtalelse fra Rådet vedrørende Hold af Særlige Dyr fra februar 2001 – forstås krydsninger mellem ulv og tamhund, hvor krydsningen er sket ukontrolleret og uregistreret. Det skyldes, at en sådan ulvehybrid ikke kan anses for at være en domesticeret hund.

Derimod gælder der ikke et forbud mod privates hold af ulvehunde, når der er tale om hold af enten etablerede hunderacer (f.eks. Irsk ulvehund) eller stambogsførte hunderacer (f.eks. Sarloos ulvehund). Det skyldes, at der i de nævnte tilfælde er tale om domesticerede hunde."

Fandt det her i en debat. Så vidt jeg kan forstå er det uvlovligt at have en hybrid. Medmindre det er etablerede hunderacer,
    Og husk det er bare noet jeg fandt i en anden debat smiley Men det godt nok svært at finde noget

• #29   11. jul 2011 Bare lige en sidenote

Hybrid er korrekt nok en blanding af to arter..
    Men hund og ulv er ikke to forskellige arter, det er samme art - og det er lidt ukorrekt at kalde dem hybrider (selvom vi gør)

En rigtig hybrid er f.eks en mulddyr (hest + æsel) eller en liger (løve + tiger)..
    Ved en rigtig hybrid er de aller fleste sterile - i modsætning til en ulvehund der er en blanding mellem to dyr inden for samme art smiley

• Jonas P
    Jonas P Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #30   5. dec 2015 Den tjekkoslovakiske ulvehund i DK er lovlig selvom det er en relativt ny race er den blevet anerkendt som GODKENDT i DK har for iøvrigt selv en tjekkoslovakisk ulvehund Tago smiley og til dem der mener de er BÆSTER burde lige tjekke op på deres fortolkninger hehe smiley hunden er hvad DU gør den til smiley sidder du på sofaen og ikke har tiden så lad vær med at anskaf dig denne race den er ekstremt aktiv og vil helst følge dig over alt hvor du er. Samme gælder hvis du anskaffer dig denne race for at få det vi kalder en penis forlænger så skyd dig selv ;0) ingen hund/ulv er tjent med bank og råben men tålmodighed og øvelse på øvelse, min ulve hund er den bedste race jeg nogensinde har haft ja du får en del opmærksomhed men det er jo ikk det det handler om men hvad du skal bruge hunden til ? min er en familie hund og vagt hund og fungere perfekt netop til denne opgave stimulere du den og aktivere den nok dvs. min 4 timer om dagen har du en fantastisk hund . og har mødt politifolk som stopper nysgerrig op virker interesseret og ja den er lovlig smiley erfaring tæller ja men at have en ulve kræver tid og tålmodighed har du det får du verdens bedste hund .. da det så er sagt kan man sammenligne det med at få kørekort hvilket alle burde have når de sgu til at have hund for det er bestemt ikke alle der fortjener en sådan gave nogen misbruger og andre fejler på godhed.. udseende osv.. når man får kortet har du ikk en skid styr på hvad du laver du må læse og studere og få erfaring derved først da kan du sige du har nogenlunde styr på det smiley indtil du har ;p der er intet der hedder dårlig race no matters what men derimod dårlig ejer hehe smiley true only true '' Din Hund Afspejler Dig'' Så tænk dig om under opdagelsen af din hvalpe er som børn de lærer hurtigere end du kan følge med ;0) peace

• #32   5. dec 2015 Hvor gammel er din hund, Jonas?

• #33   5. dec 2015 Tråden er 4 år gammel...

Og hvis hunde er hvad man gør dem til...så burde sådan en tjekke vel også kunne blive klappekageskødehund? smiley og min franske skal deltage i næste års hundeslædeløb!!

• #34   5. dec 2015 Jonas - din hund er netop en hund! Ikke den mest menneskepåvirkede race, men dog en hund.
    Stor forskel fra den og til hybrider som ikke er rene hunde..

Kommentér på:
Ulv ? Hvor finder jeg sådan en...

Annonce