1.142 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

Min hund er kræsen! Min hund er kræsen!

benson på 2 år har altid været lidt kræsen. Men de sidste 2 måneder har det været helt ekstrem smiley han kan med nød og næppe gå med til at spise sit foder hvis jeg lokker længe nok.
Men han gider ikke længere have stort set alle godbider samt kødben. Han gider knap nok spise "guf fra mors tallerken", fx et stykke leverpostejmad, fx har han lige sat NIX til et stykke spegepølse smiley

Nogen der har en ide til hvorfor han pludselig er blevet så kræsen?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Let rengøring 500 kr.
  • Toilet løber 3.400 kr.
  • Græsklipning 1.370 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Fjerne bed støbt i cement 4.200 kr.
  • Akkustikpaneler i entré 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er kræsen!
  • #1   13. sep 2011 Han er syg ??

• #2   13. sep 2011 Har du tjekket hans tænder, at de ikke er løse, rådne eller med tandkødsbetændelse?

• #3   13. sep 2011 Enig med Tina

Ville nok lige bestille en tur til dr. dyr

• #4   13. sep 2011 Han er ikke syg. Og hans tænder er fine, de har lidt tandsten men ikke særlig meget, og hans tandkød er ikke rødt - eller jo men normalt rød.
    Han har ikke tabt sig i vægt, og viser ingen tegn på sygdom - altså han er være sløv eller lignede

• #5   13. sep 2011 Hvis han er aktiv og ikke taber sig... så må han jo få sit kaloriebehov dækket.. = han spiser nok :-))

• #6   13. sep 2011 Tina: ja ikke? Hans vægt har været konstant i flere måneder nu, set bort fra han tog lidt på i sommerferien smiley
    Og han har jo heller aldrig været madglad, han er en af de hunde de skal aktives ellers spiser han ikke sin mad. Han syntes det er så kedeligt at spise det i madskålen.

• #7   13. sep 2011 jeg kender en lille hund...
    Ejeren siger at den er meget kræsen og ikke gider spise hundemad..

men.. JEG kan godt forstå hvorfor den ikke spiser hundemad, for dagen lang bliver den her stakkels lille hund stopfodret med alverdens lækkert kød og godbidder..
    der går sjældent en halv time uden hunden får en skive hamburgerryg, en småkage, et stk rugbrød med leverpostej, et blødkogt æg eller hvad ved jeg.. så jeg kan skisme godt forstå den ikke er sulten til at spise tørfoder i sin skål om aftenen.....

jeg siger ikke dette gælder hjemme hos dig.. men måske noget man kunne tænke på smiley

• #9   13. sep 2011 Tina: Ja, sådan er der desværre flere der "behandler" deres hunde. Min farfar var en af dem, han tog en bid også fik hunden en bid osv.
    Så jeg har set konsekvenserne af dette smiley

Jeg har derfor altså sagt at jeg IKKE vil have en overvægtig hund, så bensons mad er nøje målt op, og hvis han får en bid af min mad er det modregnet i hans mad.

Men selvfølelig skal han da blive forkælet i ny og næ. Det er dog et kraftben han får eller kyllinglever eller kyllinghjerter - det er farvoritten hos ham smiley

• #10   13. sep 2011 Vaks er også kræsen. Faktisk også ret tynd af samme grund, men han får foder, som han godt kan lide. Han spiser bare ikke så meget. En af de små måleglas, man kan få af dyrlægen, kan nemt vare 2-3 dage for min 4,5 kilo hund o.o

• #11   13. sep 2011 Benson spiser ca. 140-160 gr. foder dagligt - det afhænger lige af hvor mange godbider/kødben eller rester han har fået i løbet af dagen.
    Det er ikke altid han spiser det hele om aften, men så plejer han at spise resten næste morgen.
    Benson vejer 9,1 kg og får eukanuba adult medium breed.

• #12   13. sep 2011 Og det skal lige siges at han få foder efter han vejer 10 kg.
    Men han har et højt aktivets niveau - han er med til alt ;), så om det er strandtur, lange gå ture, leg med andre hunde - børn så er han med fra start til slut smiley

• #13   13. sep 2011 Min får bare adult foder af noget nyt der hedder Live.. et eller andet, som jeg ikke kan huske, lol.
    - Han kan godt lide det, men det er bare bedre end det han fik før, så tror det er derfor min spiser så lidt. For det er virkelig lidt, han spiser.

• #14   13. sep 2011 Samme med Vaks smiley Han har faktisk et underligt aktivitets mønster, lol. Puttehund blandet med hyrdehund giver lidt af en underlig blanding, ^^

• #15   13. sep 2011 Tænker på, om han har adgang til sin mad hele dagen?? Hvis ja: Ville jeg forsøge kun
    at tilbyd ham mad, når i har været ude på dagens lange tur. Lad det stå i en kort periode, jeg ville prøve med 15 min. Hvis ikke han spiser op, tag det væk igen. Hvis du går lang tur om morgenen, tilbyd ham det først igen om aftenen. Og omvendt hvis det er om aftenen, du går den længste tur. Hvis det ikke hjælper, så lad der gå 24 timer imellem. Og undgå godbidder (så længe madvanerne ikke er på plads), så han kan nå at blive rigtig sulten. Man skal selvfølgelig være stædig og have temperament til denne proces. Men har en veninde, der har været ude i det samme. Og denne metode hjalp hende og hunden. Og medmindre den er syg og det lyder det ikke til, så lære den at spise når der er mad i de 15 min. Håber du kan finde en løsning, der passer til dig og vovsen.

• #16   13. sep 2011 Helle B:
    Nej hans mad står ikke fremme hele dagen. Den kommer frem omkring klokken 18 og bliver fjernet ca. 30min efter.
    Den kommer først ned igen næste morgen tidligst.

Jeg kan desværre ikke undlade hans godbider - træner en del med ham da han har nogle "unoder" der gerne skulle rettes op på. Men hans godbider er så små at de kan beskrives om min veninde siger: Enden er det Benson bider eller til en guldfisk! smiley
    Jeg bruger den fra Royal Canin med low fat og sådan en (den er på størrelse med en 25 øre) deler jeg ud i 4 stykker smiley

• #17   13. sep 2011 Ok, ja så kan det jo ikke være derfor :0)
    Har du overvejet, at rå fodre (Barf)? Mange hunde der er små spisende, ændre spisevaner når de tilbydes råt. Bare et forslag..
    Helle B

• #18   13. sep 2011 Ja har jeg kraftigt overvejet. Men jeg blevet frarådet det fra mange opdrættere af mops. Og af mange mopse ejere. De skulle ikke fungerer særlig godt på det. Det er selvfølelig forskelligt hund fra hund. Men netop fordi benson er så kræsen, så er jeg ikke meget for at skifte foder, han har prøvet en del forskellige og det eneste han ikke er blevet træt af er eukanuba - som han også fik hos opdrætteren.

• #19   13. sep 2011 Det er selvfølgelig en beslutning, som kun du kan tage. Jeg kender ikke mopsen, som sådan. Men har aldrig hørt, at en specifik race ikke kunne tåle Barf. Det må være individuelt, fra hund til hund.
    Nå lad det nu ligge :0)
    Hvis han er glad for eukanuba, hvorfor så ikke fortsætte med det? Ellers kunne du måske, prøve at få fat på prøvepakker og forsøge dig frem!
    Helle B

Kommentér på:
Min hund er kræsen!

Annonce