643 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

hvalp,hund nr 2 hvalp,hund nr 2

Har en dejlig tæve på 6 år, hun har været vant til unghunde/voksne hunde før, men aldrig haft et nært forhold til dem.
Når vi møder hvalpe vil hun gerne lege lidt med dem.

Nu overvejer vi at købe en hvalp, ville det være synd for hende, hun fungerer fint som enehund.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvalp,hund nr 2
  • #1   6. okt 2011 Taiko var 7 år da Kia kom her i huset. Det har fungeret fint.

• #2   6. okt 2011 Synes jeg ikke det vil være. Hunde er flok dyr, og jeg har mødt mange som får nummer to i lige præcis den alder. Det er et godt tidspunkt for hende, men hvalpen er det måske værre for, da der max går 8-9 år, så er hun der jo desværre ikke mere. Den har så vænnet sig til selskabet..

• #3   6. okt 2011 som jeg kender din pige ville jeg ingen kvaler have ved at tilføre en mere!

• #4   6. okt 2011 Jeg havde Laika (1½ år) da jeg fik Bohema på 4 år. Det er gået super godt, taget i betragtningen af at Laika var forkælet ene barn smiley

• #5   6. okt 2011 Vi har en ældre hanhund på 9 år....som har taget godt imod en basset hound på 4 mdr....og bagefter en fransk bulldog på 8 uger,

• #6   6. okt 2011 tja, der er masser af succes historier, men jeg vil altså blande mig i koret og sige tænk jer rigtig godt om..... vi har en tæve der virkede som om hun fik en depression og forleden var der en anden bruger herinde der også skrev at den ældste hun nærmest havde trukket sig ind i sig selv.... så det er ikke altid kun lykken.... og for den voksne er der altså en forskel på at komme godt ud af det med dem man møder, og så skulle leve med en hvalp 24 timer i døgnet..... og hvalpens aktivitets niveau kan godt være en prøvelse for en voksen hund der er glad og tilfreds med sit ... så ja det går ofte godt, men det kan ende med at den gamle hund ændrer sig og bliver trist....

Her går det efterhånden godt, men er ikke sikker på vi ville gøre det igen og her er 2 år mellem hundene....

• #7   6. okt 2011 Der er både succeshistorier og skrækhistorier, men det er kun dig der kan vide det, eftersom duer den eneste der kender din hund :o)

Det gik dog fint her :o)

• #8   7. okt 2011 Jeg fik, efter min gamle rottweiler desværre døde, en ny hvalp. Vi har i forvejen Emil på 7 år.
    Han er ikke super social, men har taget godt i mod hvalpen, som nu er 8 mdr.
    Fra starten af har vi været opmærksomme på, at Emil skulle have plads og ro for sig selv, og spærrede derfor døren til soveværelset, så det kun var Emil der kunne gå derind, og komme i fred for hvalpens leg og tumlerier når det blev ham for meget.
    Jeg går stadig tur med dem hver for sig, men også sammen.
    Tror dog det er vigtigt at huske at give den gamle hund noget frirum..

Kommentér på:
hvalp,hund nr 2

Annonce