Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skift af elpære 250 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo 1.250 kr.
  • Cleaning 205 kr.
  • Dækskifte på el-løbehjul 670 kr.
  • Samling af ikea kommode 700 kr.
  • fjerne ukrudt 1.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barf-- Frossen eller tøet
  • #1   6. jan 2012 Det bestemmer du som sådan selv =)

Nogle giver det frosset, nogle halvtøet, og andre tøet..

• #2   6. jan 2012 Man kan fodre både frossent og optøet. smiley nogle hunde venter dog med at spise til det er optøet alligevel. smiley

• #3   6. jan 2012 Jo, det skal det da.
    Mine hundes mad har altid stuetemperatur, før de får det. Kold mad kan give maveproblemer, og så dufter det heller ikke så meget.

• #4   6. jan 2012 Ok. hun får det optøet. smiley Det er jo en helt ny verden. smiley

• #5   6. jan 2012 er helt klart både op til hund og menneske... her skifter jeg lidt... som regel tager jeg op til et døgn og har det i en boks i køleskab... nogen gange er det kun halvtøet, det virker faktisk som om de foretrækker at der skal gnaves lidt...

• #6   6. jan 2012 ben gives tit frosne, men maden kan min tæve klare frossent,,men min han går næsten helt i kulde chok. naboens hund fik engang frossent sammen med min tæve og jeg måtte ligge og massagere hans mave en time med en varme pude.

så jeg ville ikke springe direkste til en frossen potion, men langsomt se hvad din hund kan tåle. hved nogen hunde har det bedst med frossent mad...

• #7   6. jan 2012 Vi skifter lidt... nogle gange tøer vi det op, andre gange får han det frossent og andre igen er det halv tøet... Han spiser det hele.. Om sommeren får han det ofte frossent pga varmen og han nyder det virkelig, men der er nogle hunde som har sarte maver, som en anden også skrev, så jeg tror bare du må prøve dig lidt frem... Men er du lige gået over på barf tror jeg måske jeg ville tø det op til at starte med.. det er jo ens tor omvæltning for maven pludselig at få køb fremfor tørfoder, så hvis det så oven i købet er frossent kan det måske skabe flere problemer tænker jeg (uden dog at vide det med sikkerhed).. men senere tror jeg godt du kan prøve med frossent...

• #8   6. jan 2012 Det spørgsmål fik mig lige til at tænke..... God idé med at give dem frosne ben. Mine små Cavalierer kan NÆSTEN sluge de optøede kyllingehalse (ihvertfald vores hanhund). Næste gang jeg deler halse-portionen (tør dem op og fryser halvdelen ned igen), vil jeg pakke dem portionsvis og så fryse dem. På den måde skal de gnave i den frosne halse, og få masseret gummer og holdt tandsten nede.

Jeanne: Jeg kommer snarest og køber flere kyllingehalse smiley

• #9   6. jan 2012 Vores den ene får helt vildt dårlig mave, hvis det er for koldt... De andre 3 kan sagtens spise det frossent...

• #10   6. jan 2012 Om hunden kan tåle frosset mad, mener jeg, kommer meget an på, hvad den er vant til. Slædehunde får f.eks. aldrig andet. Min hund får det som regel også direkte fra fryseren, for så er hun lidt længere om at æde det. Ofte bliver det proppet i marvben, så der går endnu længere tid. Får hun frisk/optøet hakket mad, er det væk i løbet af 15 sek., og det kan vel næppe være bedre.

• #11   6. jan 2012 Meget små hunde har bedst af hvis det er nogenlunde optøet, da de ellers hurtigt bliver kolde.
    Jeg synes dog vores synes bedst om det når det stadig er nogenlunde koldt og med lidt frost i.

• #12   7. jan 2012 hvis de stadig bare sluger det, ville jeg finde nogle større ben de skal gnave af. prøv evt kalkunhalse istedet for... ( du kommer bare jeannie smiley )

• #13   7. jan 2012 Sumo får det optøet - ud af køleskabet en halv times tid før spisetid - samtidig med at vi fodrer ham den ene dag - tager vi næste dags portion ud af fryser og lægger den i køleskabet :o) så han får det optøet, men køligt/stuetemperatur...

Kommentér på:
Barf-- Frossen eller tøet

Annonce