7.203 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hjælp! min hund trækker rigtig meget!? Hjælp! min hund trækker rigtig meget!?

Hej

Håber i kan hjælpe mig

Min dejlige schæfer han på 2 ½ år bliver ved med at trække meget voldsomt når vi går tur.

Har prøvet næsten alt, men intet hjælper.

Har prøvet det min hunde træner, dyrlæge og hunde venner sagde ville hjælpe! men nej virker ikke! smiley

Er der nogle af jer kloge mennesker her inde som har nogle gode råd?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Swiss Klædeskab 2.000 kr.
  • Terrassedør trepunktslås binder 1.350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! min hund trækker rigtig meget!?
  • #2   29. jan 2012 Min yngste trak også som en gal og jeg havde også prøvet ALT. Vi tog til sidst hen til en kiropraktiker fordi hun nærmest var blevet krumrygget og der fik vi en speciel snor der ligesom gik i et 8 tal rundt om snuden og op i nakken. Det har hjulpet meget på ryggen, men uden den trækker hun fortsat lidt. Jeg er også lidt doven, så med den rette tålmodighed burde det kunne lykkes. Jeg har bare lige glemt hvad hun hedder, men snoren kostede kun 135,- ekskl. moms

• #3   29. jan 2012 Prøvet alt?
    Hvad vil det sige?

Har du prøvet forskellige seler, halsbånd med kvæl, uden kvæl osv.?
    Stoppe op hver gang der trækkes, vende om når hunden trækker?

"prøvet alt" er et vidt begreb .. smiley

• #4   29. jan 2012 En hunde ''grime'' synste jeg er utrolig fed ting til hjælp (=

• #5   29. jan 2012 Jeg var hos en dame der trænede i hundeadfærd, da jeg også var mere flyvende end gående når der kom andre hunde.
    Hun rådede os til at så snart linen strammes, sku vi råbe HEY og vende rundt. Tanken er at hunden er flokdyr, når du har råbt HEY og vendt rundt ser den din ryg, og tænker "hov jeg skal nok ikke gå så langt foran så kan jeg ikke følge med min flok". Det kræver lidt overvindelse at tåbe op på stier og gader, men det har gjort at vi nu ikke flyver gennem kvarteret og har fået en mere rolig hund. Det kræver dog lidt forfriskning af hukommelsen, han kan i perioder glemme det lidt;)

Min får ikke lov til at bestemme hvor der skal gåes eller snuses, det gør vi, han ved nu at vi har styr på turen/ ruten og han behøver ikke være på vagt og tage stilling til alt og alle, hvilket har givet en mere rolig hund.

• #6   29. jan 2012 Jeg stopper op når Enso trækker. Evt. går lidt baglæns eller vender rundt.

• #7   29. jan 2012 Sæt den foran en slæde.

• #8   29. jan 2012 Råbe op mener jeg;) ( nogle synes nok tåbe er passende ord når vi går rundt og råber HEY )

• #9   29. jan 2012 Personligt bruger jeg stop-metoden, hvor man stopper op når hunden trækker. Jeg gør så det at jeg skifter mellem sele og snor. I starten må hunden ikke trække når snoren er i selen. I starten er det måske 2 minutter. Så sætter man snoren over i selen igen. Det bliver trænet af små sekvenser flere gange på en tur og langsomt sættes tiden op. Når hunden trækker siger man ingenting og stopper op(går evt. lidt bagud hvis hunden ikke tager kontakt). Når hunden har fokus på en belønnes der. Når hunden kan gå en hel tur i halsbånd uden at trække, kan man begynde at træne med selen(hvis man ønsker at benytte sele til dagligt ). Det var virket upåklageligt på de 2 hunde hvor jeg har benyttet denne metode.

• #10   29. jan 2012 en grime er guld værd som en anden skriver, hvis man har en hund der trækker, den er god til at lære hunden at gå pænt, smider lige et link ind

(link fjernet)

• #11   29. jan 2012 Jeg forsøgte også med at stoppe op, mit resultat var at han skyndte sig at sætte sig, så snart vi begyndte at gå igen var det nærmere i galop.

• #12   29. jan 2012 Ginnie H: En hundegrime kan ødelægge nakken på din hund, hvis den ikke bruges korrekt.

• #13   29. jan 2012 Stella. Den ødelægger den hvis ikke mere end en hund der smadder strupen på en hund der trækker. Men har nu brugt grime til 7 hunder personlig, og ikke oplevet nogle med ødelægge nakker i mellem.

• #14   29. jan 2012
    Ginnie H: Jamen jeg skriver også HVIS den ikke bruges korrekt smiley

Personligt synes jeg den kun skal bruges til at træne hunden til at gå uden at trække.

• #15   29. jan 2012 Jeg har været utrolig glad for dem, min gammel gravhund havde den på i 2 uger, og den har ALDRE kunne gå pænt i 2 år, så kunne hun bagefter (=

• #16   29. jan 2012 • En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •: Ja det er nemlig alt det jeg har prøvet.

Jeg har prøvet kvæler og ikke kvæler halsbånd
    Jeg har prøvet grime på ham men han er ligeglad han trækker stadig
    Jeg har prøvet seler det virker heller ikke, så trækker han bare endnu mere!

Hver gang vi er ude og gå stopper jeg op eller går baglæns det har jeg så gjort i 2 år nu... og det virker bare ikke...

• #17   29. jan 2012 Lisbeth den omtalte grime burde han ikke kunne trække med, de kan nemlig ikke trække, for hvis de gør, drejes hovedet tilbage imod dig.

• #18   29. jan 2012 • En kælling, ikk' en lyserød prinsesse •: Men han trækker med grimen på. og kan se han spænder i nakken for ikke at dreje han hoved tilbage. forstår det bare ikke...

• #19   29. jan 2012 Oki hmmm .. De hunde jeg kender der er trænet med den forstår ikke at lave den "manøvre" at spænde ...
    Der er også en gåsele, men den er vidst ikke velset, jeg kender den dog ikke, men har set den i butikkerne.

• #21   29. jan 2012 Pia K. Kender alt til det.. har prøvet det samme på Qato.... smiley

• #22   29. jan 2012 Hvad med de der pighalsbånd, der er jo nogle af dem med dupper på, så det ikke er direkte "metal i huden"

• #23   29. jan 2012
    • En kælling, ikk' en lyserød prinsesse • Ja har prøvet sådan et en gang for en uge siden og det hjalp.. men er bange for han vil blive vandt til det og bare blive ligeglad. men fik det anbefalede af en veninde som også bruger det det skal jo bare bruges rigtigt.. men synes det er lidt synd for han.. og er ked af at det måske skal ende med sådan et halsbånd.

• #24   29. jan 2012 Følger lige med

• #25   29. jan 2012 **Alfisten Natasja* * Men det har jeg gjort i de sidste 2 år... tager det normalt så lang tid eller??

• #26   29. jan 2012 Det har vel også noget med "attitude" når man går med hunden?
    For synes da jeg ligger mærke til at når jeg er uopmærksom og ikke så meget "inde" i gå turen, så trækker min hund mere - og gør hvad han ikke må..

Men hvis jeg ikke virker opgivende og følger "mine" metoder (stop op når han trækker, evt vende om at gå tilbage hvis han ikke tager kontakt) så er han lidt mere obs.

-Det kan jo tage lang tid - især fordi man ofte kan miste modet og tænke "nu gider jeg sq ikke mere"..

Kommentér på:
Hjælp! min hund trækker rigtig meget!?

Annonce