1.031 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Åh nej min stakkels hund :-( Åh nej min stakkels hund :-(

Har lige afleveret Emmi (hun er 5,5 mdr) ved dyrlægen, hvor hun skal have lavet kontrast røntgen af tarmen, og sidder nu stand by ved telefonen i håbet om godt nyt..
I fredags da min mand var i skoven med hundende, måtte han hive et 15 cm langt stykke af en bamse ud af bagenden på Emmi, hun virkede derefter helt normal. Søndag og mandag havde hun tynd mave, og tirsdag kom der blod og slim. Vi ringede til vagt dyrlægen, men fik atvide at hvis det var frisk blod var det nok fordi hun havde en rift i endetarmen. I går kom hun så ikke rigtig af med noget, men var sulten og i fuld gang hele dagen. Men i nat kastede hun op og var utilpas, så kl 7 i morges ringede jeg til dyrlægen og da børnene var afleveret var det afsted. Da vi kom derop var hun super glad, så blev da lidt mere positiv da dyrlægen syntes at hun så frisk og ikke særlig syg ud..
Har ondt i maven bare ved tanken om hvad dommen blver.... Nogen der kan berolige mig lidt?? Har ikke brug for skræk historier...de kører allerede i mit hoved smiley

En kvinde i Guilin smed ved et uheld et guldarmbånd til over 4.000 dollars ud sammen med affaldet. Overvågningsoptagelser afslørede senere, at hendes kæledyr havde gemt smykket i skraldet, før hun kunne nå at opdage det.
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• I need someone for the connection of (Induction Stove, Oven, Washing Machine, Dryer, dishwasher) 1.000 kr.
  • Grave arbejde 5.000 kr.
  • Havearbejde 1.000 kr.
  • Installation af kombi/vaskemaskine til kraftstrøm og afløb. 500 kr.
  • Klippet hæk . Fælde 3 små træer 2.550 kr.
  • Tilslutning af gaskomfur 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åh nej min stakkels hund :-(
  • #1   10. maj 2012 ok: din hund vil blive bedøvet (2 trins procedure, hun falder stille og roligt i søvn), og der tages rgt. af hendes mave. Det sviner lidt (kontrastvæsken er hvid, og sviner lidt vel at mærke). Hun vil ligge med tæpper over sig, på et tykt tæppe, med varmepude, så hun ikke fryser når hun ligger der. Så sker der en ud af to ting: 1. der sidder noget fast og hun skal opereres (det er OK!!! Den slags operationer går 99% af tilfældene helt fint, og hun vil få et lille sår med lidt sting i, hvis kirugen er dygtig. ellers et lidt større sår med lidt flere sting) 2: der er ikke mere tilbage/kun en lille smule: så får hun noget til at stabilisere maven (sikkert Canikur), og du får besked på at hun skal have skånekost i et par dage... Uanset hvad skal hun lille lunt og vil være lidt træt når hun kommer hjem. Det skal nok gå, de ting sker HELE tiden, og dyrlægerne er vant til det... Ro på, det skal nok gå. Det er uhyre sjældent at der sker nogen af de ting du ikke vil høre om.

• #2   10. maj 2012 Janie

*syntes godt om*

• #3   10. maj 2012 Janie.. Tak hvor er du sød smiley
    Var for mange år siden i praktik på et dyrhospital, hvor jeg var med til en operation på en hvalp, der lige som vores havde spist et eller andet - husker ikke hvad. Den døde desværre, så det er vist det der spøger i mit hoved smiley
    Har simpelthen haft SÅ dårlig samvittighed over vi ikke har holdt bedre øje med hende, at hun har haft legetøj der måske ikke var holdbart nok og sådan bliver jeg ved med at slå mig selv i huvedet smiley

• #4   10. maj 2012 Vrøvl - hovedet smiley

• #5   10. maj 2012 Janie..

Må jeg ringe til dig næste gang min hund skal til dyrlægen ???

• #6   10. maj 2012 Har lige snakket med dyrlægen og heldigvis var det ikke så slemt. Der sidder ikke noget fast i tarmen, der er fri passage. Men tarmen er stresset som dyrlægen kaldte det og har givet hende en smule feber, og er også årsag til hun kastede op.. Hun har spist en hel dåse skåne kost og er sat på antibiotika. Det har sikkert været det sykke bamse der blev hevet ud, der har sat det hele i gang.
    Puha nu kan jeg slappe af, og hente min hund - dyrlægen sagde dog det ikke hastede, hun er i fuld gang med at charmere alle på klinikken smiley

• #7   10. maj 2012 hehe
    Tillykke med din dejlige hund er "næsten" rask 8-)

• #8   10. maj 2012 Tak.. smiley Forestiller mig tit det værste smiley

• #9   10. maj 2012 Åh hvor skønt, det gik godt og ikke var værre end som så. Det er bare så rædselsfuldt at gå og bekymre sig og ikke ane noget.

Janie, jeg vil også gerne ringe til dig næste gang mine skal til dyrlægen. Jeg blev da helt beroligende på TS' vegne smiley

• #11   10. maj 2012 Ja dejligt vi har nogle her på HG der er så gode til at berolige - og gidder skære det ud i pap, når man som mig har det med at gå i panik og straks tro det værste smiley

• #12   10. maj 2012 Kunne vi ikke alle splejse til at ansætte Janie som beroligende her på HG?

• #13   10. maj 2012 Go ide Marianne smiley

Mamma del culo...
    Lige præcis, nu tager jeg det helt roligt og venter på hun kommer oven på igen smiley

Hun ligger og snorker som en hest, det er hårdt med al den opmærksomhed smiley

• #14   10. maj 2012 Hun gik frit omkring da jeg kom derop, jo hun har rigtig hygget sig smiley

• #15   10. maj 2012 Skønt at høre det gik godt :o)

Janie, synes godt om dit indlæg!

• #16   10. maj 2012 Tine, håber I holder mere øje nu mht. legesagerne ;o)

• #17   10. maj 2012 Aino..
    Det kan du tro vi gør smiley Slut med bamser, selvom hun elsker dem..

• #18   10. maj 2012 Tine, aj ville være synd det skulle være slut hvis hun nyder at lege med dem, men så kan det jo blive under opsyn også gemmes væk igen når man ikke længere lure ;o) sådan gør vi her med en bestemt bamse hvor der er piv i, Tobi elsker at lege med den, men får Blis fat i den så splitter hun den ad i løbet af få min for at få det piv ud.

• #19   10. maj 2012 Ja så skal det være under opsyn.. Problemet er vores gamle hund, laver hul i dem og så fortsætter Emmi smiley De SKAL splittes ad, og åbenbart også ædes smiley Måske vi skulle prøve at fodre hende??
    Hæhæ..

• #20   10. maj 2012 hehe ja kunne være det var en god ide ;o)
    Kom til at tænke at hvis hun kan finde på at spise bamser, så bør man måske også passe på med sådan ting som puder - vasketøj? synes engang imellem at læse herinde om hunde der æder en sok, det er jo ikke videre sundt ;o/

• #21   10. maj 2012 Hvor ser hun i øvrigt sød ud Tine :o) var lige inde og lure men kan jo ikke lægge kommentar når jeg ikke har hunde oprettet pt.... faktisk er det noget ala denne her (link fjernet) som der ligger nederst i billedet at Tobi kun får lov til at lege med under opsyn, vores er vist en "bæver" ;o)

• #22   10. maj 2012 Tak for kommentaren smiley Vi skal vist ha nye billeder ind, hun er jo meget størrer nu smiley Tror netop det er den på billedet hun har ædt noget af. Men den var nok mørnet af at ligge for længe i haven smiley Nu er det sidste af den ihvertfald røget ud, og vi må ha købt en ny :-0

• #24   10. maj 2012 Pia..
    Bamsen kom også ud af sig selv, men havde lavet lidt ravage på vejen som nu generer hende lidt smiley Var så bange for der sad et stort stykke og blokerede.. Hun elsker sine bamser, de bliver rusket og kastet op i luften, og ind imellem når hun er heldig gider vores gamle hund at lege trække hive leg smiley

• #25   10. maj 2012 Tine, kunne være en god ide med de der tov ting i stedet? :o)

• #26   10. maj 2012 Aino
    Sådan en har hun allerede, og den er da også ganske sjov, men bamser er nu så dejlige smiley

• #27   10. maj 2012 Ja det skal nemlig, vi lader hende aldrig mere ude af syne med en bamse i munden smiley

• #28   11. maj 2012 1000 tak for de pæne ord:) Super godt at høre lillepigen er i bedring:)
    fodnote: et godt alternativ hvis man har lidt ekstra penge til bamser, er at købe bamser af Hamp. De holder dels lidt længere, er lavet med flænsehunde i mente og er nemmere at nedbryde:) + bamser under opsyn:)

• #29   11. maj 2012 Janie..
    Bamser af hamp, det vil jeg se om ikke jeg kan finde enten i en butik eller på nettet - de andre holder ikke længe her smiley
    Og igen tusind tak for de beroligende ord, det hjalp smiley

• #30   11. maj 2012 Oh no han elskede den til døde - hvor tragisk smiley men kan forstå ham den ser rigtig dejlig ud..
    Sådan en må vi os ha fat i - tak for link smiley

• #31   11. maj 2012 Det må du ha gjort, så han ikke skal lide af ulykkelig kærlighed smiley stakkels hund..

• #32   11. maj 2012 Hvis ikke man kan få den man virkelig elsker, må man jo ta den næst bedste og den næst bedste, og så må sammen gøre det ud for grisen smiley

• #33   11. maj 2012 (link fjernet)

Jeg har et par stykker af dem her, de er holdbare! :o)

• #34   11. maj 2012 Uhh sådan en abe ville Emmi elske smiley

Må hellere shoppe lidt nyt, som erstatning for den hun åd smiley

Kommentér på:
Åh nej min stakkels hund :-(

Annonce