4årig hund skal væk 4årig hund skal væk
Hej, kære hundeelskere.
Jeg bor sammen med en gut i Kbh, som jeg flyttede sammen med for 4 måneder siden. Vi kendte ikke hinanden inden, men vi klikker super godt sammen.
Han har en skøn dværgpincher boende også, som han fik for 4 år siden, da han boede sammen med sin daværende kæreste.
Sagen er nu den, at ham og kæresten ikke har været sammen i halvandet år, og min roomie nu har fået et tidskrævende arbejde, og ikke længere får aktiveret eller stimuleret hunden optimalt. Han kan ikke længere overskue at have hunden, og er fast besluttet på, at den nu skal sælges -hurtigst muligt (dog til en ordentlig ejer!).
Jeg har udtrykt min bekymring, da hunden uden tvivl er meeeget glad for sin ejer, og da hunden nu er 4 år, synes jeg det er utroligt synd for den, at skulle finde et nyt hjem, og betro sig til ny ejer.
Hvis ikke den snart får et nyt hjem, skal den aflives. Altså, en rask, sund og glad hund, som aldrig har fejlet det mindste.
Den er super velopdraget, kan vel 15 kommandoer og gør aldrig.
Den har netop været to "prøvedage" hos en potientiel køber, men udviste en helt anden adfærd, end som vi kender den. Den "humpede" både den nye købers datter, stol, bord, arm, ben.. Ja, alt.
Nu er den hjemme igen, i trygge rammer, og alt er som det plejer.
Kan I komme med gode råd? Skal han fortsætte med at lede efter et nyt hjem, eller få en aflivnings aftale i stand med dyrlægen?
Kender I muligvis nogen interesserede?
For pokker det gør ondt, hvis den skal lade livet -især da den jo intet fejler.
jan 2012
Følger: 23 Følgere: 23 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 4.202
maj 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
Han har tænkt længe over det, og er nu kommet til en endelig beslutning -og den kan jeg jo ikke ændre på, selvom jeg virkelig gerne vil.
Jeg har personligt heller ikke tid til at hjælpe med hunden, da jeg har 12timers vagter på arbejde. Han er desuden selv ikke længere i besiddelse af samme glæde for hunden, og dét, kombineret med hans manglende tid, gør udslaget for hans beslutning. Han ved godt selv, at det var dumt de i sin tid så anskaffede hunden, da det jo er minimum 10 år man skal væe klar til at binde sig... Men nu er situationen altså som beskrevet.
Han er fuldt ud opsat på, at den næste familie/ejer skal være en god og tryg hunde-vant. Det haster altså ikke SÅ meget, men jeg kan her til aften tydeligt mærke på ham, at det er et irritationsmoment, som desværre går ud over hunden også.
I har helt sikkert ret i, at det har noget med hundens stressfaktor at gøre, at den har humpet alt. Det var kvinden, som (for) hurtigt gav op, og derfor bad min roomie om at hente hunden igen.
Han ved nu, at det ikke skal være en førstegangs-hundejer som får den.
Tak for hidtidige og hurtige svar!
maj 2012
Ikke at det for alt i verden ikke må være første gangs-hundeejere, men tror det bærer præg af den seneste oplevelse med kvinden, som hurtigt gav op, og ikke var særlig kontant.
feb 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 216
feb 2012
maj 2012
Jeg bor sammen med en gut -vi er sammenboende, og ikke mere end det, og har kun kendt ham 4 måneder. Gør alt for at overbevise ham om, at aflivning helst ikke skal komme på tale, og det er overhovedet heller ikke hans førstevalg!
Jeg er ikke gjort ansvarlig til noget, overhovedet! Jeg har selv spurgt lidt ind til hunden, som jeg i princippet kunne vælge at være ligeglad med...
Men da jeg er stor hundeelsker, så har jeg valgt at spørge andre til råds. Det er noget jeg friviligt gør, uden min roomie ved noget om det.
Igen, tak for svarene indtil videre
feb 2012
mar 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 32 Svar: 1.373
"Det haster altså ikke SÅ meget, men jeg kan her til aften tydeligt mærke på ham, at det er et irritationsmoment, som desværre går ud over hunden også."
Sidder på mine hænder (men tanker er toldfri)
Kan han ikke spørge sin X-kæreste, om hun vil overtage hunden?
Den husker hende nemlig udmærket.
maj 2012
-Jeg har ikke set den i selskab med hvalpe dog.
maj 2012
Det ville ellers selvfølgelig have været det mest optimale.
...Og tro mig, jeg har også tænkt mine tanker, og har også fortalt ham min holdning! Men nu koncentrerer jeg mig om, at det bedst mulige kommer til at ske med hunden. Hverken min roomie eller jeg kan jo tvinge en glæde/lyst/tid frem...
maj 2012
...Eneste problem var "humpingen".
Som sagt har der aldrig været problemer med hunden før, da den er meget velopdraget.
maj 2012
apr 2007
Følger: 8 Følgere: 21 Hunde: 5 Emner: 49 Svar: 1.535
maj 2012
Det er en hanhund, og prisen.. Tjah, tror han snakkede om 1000,-, da det ikke kommer an på pengene, men på om hunden får det bedste hjem.
jul 2007
Følger: 20 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.237
4årig hund skal væk