3.109 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

hund med togbusser??? hund med togbusser???

jeg skal i morgen have cleo med fra skagen til hjørring. Der er bare det at der jo kun går togbusser mellem frederikshavn og hjørrin. Jeg kan ikke finde noget om reglerne på området så ville høre om der er nogle af jer som ved noget med det?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Beskæring af buske/træer 1.000 kr.
  • Opgravning af kirsebærlaurbær 3.000 kr.
  • Opvaskemaskine reagerer ikke/ingen lys i display 1.400 kr.
  • Hækklipning 2.800 kr.
  • Klip hængelås op 205 kr.
  • Blocked toilet 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hund med togbusser???
  • #1   14. jun 2012 Tror det er præcis de samme regler som med tog eller alm bus.

• #2   14. jun 2012 Jeg har været med den og der var ingen problem. Han var jo også i taske. Men jeg går ud fra, at det er samme regler som i tog- altså gratis i taske og børnebillet uden

• #3   14. jun 2012 okay så bær det jo egentlig ikke være noget problem - synes det plejer at være let at have hunden med i toget og også ok i de fleste busser når den er i taske

• #4   14. jun 2012 Man behøver ikke ha den i taske for at få den gratis med smiley Den skal bare være lille nok til at kunne være i en taske smiley

• #5   14. jun 2012 Sanne: arh, det kommer da vist an på, hvilket selskab du rejser med. DSB hedder taske eller billet. Og det er DSB, som har indsat togbusser

• #6   14. jun 2012 DSB:
    Du kan normalt kun tage 1 hund med på rejsen. Og du skal huske at købe en barnebillet (12-15 år) til Standard til din hund. Ved rejse med flere hunde gælder særlige regler - læs mere om reglerne for flere hunde på rejsen her
    Helt små hunde og andre mindre kæledyr kan du tage gratis med, hvis de under hele rejsen transporteres i en håndtaske eller lignende. Tasken må ikke overstige 100 x 60 x 30 cm.
    Dyrene skal under hele rejsen blive i tasken, buret eller lignende, der skal anbringes som anden håndbagage, dvs.:
    under eller over kundens egen plads
    på skødet, eller
    på dertil indrettede områder
    De medbragte dyr må ikke være på sæderne.
    Større hunde skal befinde sig på gulvet under hele rejsen.

• #7   14. jun 2012 Har altså kørt rigtig meget med både arriva, dsb og bus og har aldrig fået at vide jeg skal have en billet. Har også spurgt i vores billetsalg her i Thisted og de siger at så længe det er en lille hund så skal vi ikke købe billet.

• #8   14. jun 2012 Sanne: Ja, du skal ikke have billet, fordi den skal være i en taske. Overstående er direkte kopieret fra dsb's hjemmeside. Min opfattelse er også, at kontrolørerne ofte er ligeglade med, hvor hunden er, bare den ikke er på sædet. Men jeg har også siddet ved siden af en, som havde sin mops med uden billet og taske, og han fik en bøde.

• #9   14. jun 2012 Undskyld sproget men min hund skal fandme ikke i en taske smiley
    Jamen når jeg direkte har fået det at vide af billetsalg?? Så kan de da lige prøve på at give mig en bøde smiley

• #10   14. jun 2012 Sanne: Det kan du jo ikke bevise, at du har fået at vide. Og nu kender du de korrekte regler. Altså jeg løfter min hund ind, og så sidder han bare i tasken- det er jo bare lige som at have en kurv med. Ikke noget han eller min stolthed tager skade af

• #11   14. jun 2012 Har ikke noget at gøre med min stolthed. Har bare den holding at min hund har fire ben som hun frygteligt gerne vil bruge og det skal hun have lov til smiley Så vil hellere købe en børnebillet end putte hende i en taske som hun vil hade at være i.

• #12   14. jun 2012 Ikke dermed sagt at alle hunde hader tasker/transportbure. Nogen elsker jo at ligge i dem tror bare ikke ret mange dansk-svenskgårdhunde elsker det smiley

• #13   14. jun 2012 Fin holdning. Jeg gider bare ikke betale så meget for, at min hund kan sidde på gulvet i stedet for på gulvet i en taske. Du behøver jo altså ikke bære hunden i den

• #14   14. jun 2012 Og alle racer kan lære at sidde stille i en taske/kurv.

• #15   14. jun 2012 Ja sføli kan de lære det smiley Noget helt andet er om de kan li det

Kommentér på:
hund med togbusser???

Annonce