Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af 2-3 meter skur 1.300 kr.
  • Problemer med vaskemaskinen 500 kr.
  • Fjernelse af gammel oliefyr/kedel 500 kr.
  • Flytte vandhane og tilrette afløbsrør 1.200 kr.
  • Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Lugning af ukrudt i hæk 1.130 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kikkertoperation sterilisation hund - KU sund
  • #1   17. jun 2012 de kan lave det, har udstyret og uddannede kirurger. de øvede på et tidspunkt hvor jeg fik sasha stereliseret for alm pris (var med inde og så op. og det hele) men det var sådan lidt heldigt at jeg fik den aftale.

jeg tror efterhånden at de er gået op i at det skal koste lidt mere, men jeg ville helt klart ringe derind og forhøre mig, for de har kirugrger og udstyr til det.

hvorfor ønkser du kikkert?

• #2   17. jun 2012 hvis de stadig "øver " sig var norm pris for os 3400 (27 kg hund)

• #3   17. jun 2012 Hej Helena,
    Vi forhørte os i starten af året, der lavede de det ikke. Jeg havde så valget imellem karlslunde og Avedøre dyreklinik (vi bor i København ) og da jeg lavede forespørgsler begge steder, havde jeg desværre den oplevelse hos karlslunde at det var lidt småirreterende at jeg ringede, hvor jeg på Avedøre oplevede et meget højt service niveau. Karma blev steriliseret en fredag, lørdag hoppede hun rundt og den søde dyrlæge Lars ringede både lørdag og søndag ( hvor klinikken har lukket) for at høre til patienten. Vi gav 6500 for en 40 kilos hund, alt incl. Vi fik en bodystockings med, den var guld værd. Skriv endelig hvis du har yderligere spørgsmål.

• #4   17. jun 2012 Begge mine tøser er speriliseret via kikkert. Dog ikke på LIFE.

• #5   17. jun 2012 Yeah......... steriliseret, sq da........

Det var så i Karlslunde og det er samme pris som Mette J.

• #6   17. jun 2012 Det var til min veninde. smiley

• #7   17. jun 2012 Men takker smiley

• #8   17. jun 2012 håber ikke du vil have hende stereliseret smiley

• #9   17. jun 2012 Métte med de to,
    Jeg synes ellers det kunne være sejt hvis man også kunne få tøserne sperilliseret, i så fald skulle jeg have bedt om en bedre hørelse, haha
    Og det er faktisk lidt din skyld at vi valgte med kikkert, da jeg havde set nogle indlæg du havde skrevet herinde

• #10   17. jun 2012 Mette J:

Ja, det kunne være smart.........*GG*

Jeg indrømmer at det er det bedste jeg nogensinde har gjort for mine tøser. Jeg er SÅ glad for at de begge er steriliseret og lige nøjagtig på den måde. JEG mener (ved godt at mange er uenige og fred være med det) at det er den mest skånsomme måde for hunden smiley

• #11   17. jun 2012 Jo, synes ikke at hun burde få børn. Og så er hun også hele tiden skruk. smiley

Hvad er forskellen ud over selve indgrebet på de to metoder?

• #12   17. jun 2012 Mine tøser har kun fået fjernet æggestokkene. Gennem 3 små huller.

• #13   17. jun 2012 Hvad med pelsen og temperamentet?

• #14   17. jun 2012 Mette med de to,
    Sådan har vi det også, det er klart den bedste beslutning, og sidst jeg tjekkede var det min hund, og jeg afgør hvad der er bedst for den.
    Helena
    Det er et meget mindre operativt indgreb, der gør at hunden ikke er så påvirket af smerter og ej heller er så rundt på gulvet. Risiko for infektion mv er også mindre. Det eneste dårlige er prisen smiley

• #15   17. jun 2012 Helena
    Ingen pelsproblemer her, hun blev steriliseret i marts, og temperamentmæssigt er det nok ikke mig du skal spørge da hun er 15 måneder nu og et legebarn.

• #16   17. jun 2012 Okay smiley

• #17   17. jun 2012 der er ingen forskelle på den hormonmæssige side af sagen uanset om det er med kikkert, uden kikkert men kun ovarier, eller uden kikkern men både ovarier og livmoder

og med den åbne hvor man kun tager ovarier (æggestokke) der får man kun en 5 cm incision ca og de fjerner ikke mere end ved laparoskopi, mange dyrlæger er begyndt kun at tage ovarier i stedet for livmoder også hvilket kræver en noget større incision

• #18   17. jun 2012 Lotus`pels er blevet mere "fluffy". Kaidos pels er uforandret.

Ingen af dem er mærket af det mentalt. Det er noge velfungerende tøser begge to smiley

• #19   17. jun 2012 Jeg forstår stadig ikke hvordan en operation hvor livmoderen bliver der inde kan forebygge livmoder betændelse

• #20   17. jun 2012 livmodebetændelse kommer jo efter løbetider, og pga hormonforandringer der gør livmoderen mere sårbar (åben overfor udefrakommende bakterier fx)

pga den manglende hormonproduktion vil livmoderen atrofiere (blive meget lille) efter indgrebet. MEN hvis hunden HAR livmoderbetændelse skal man altid fjerne alt!

hvis man ved både kikkertoperation og det mindre åbne indgreb hvor kun ovarier fjernes ser noget unormalt på livmoderen, så vil man vælge at fjerne denne også.

jeg så under OP. ved selvsyn sashas fine livmoder - den er nu blevet meget lille fordi den ikke længere stimmuleres afhormoner smiley

• #21   17. jun 2012 ahh ok. så forstår jeg bedre

• #22   17. jun 2012 Hov hov Helena.. Jeg skal have børn en dag, men starter lige med en hund smiley

Dette indlæg er til mig, men jeg var ikke selv i nærheden af en computer, så Helena skrev for mig smiley Tak for svar smiley

• #23   18. jun 2012 Sabrina så kan jeg jo spørge dig hvorfor du gerne vil have laparoskopi?

der er delte meninger om om det er mere skånsomt eller ej, min egen vurdering efter at have deltaget i begge er det muligvis er mere skånsomt da man ikke skal hive så meget i ovarier og ligamenter, og fordi man ikke brunger sutur men brænder - suturen vil skabe lidt irritation når den efter nogen tid opløses

og så er hullerne fra laparoskopet ret små, 2 stk på en lille cm og en lidt større, men en alm dyrgtig kirurg der foretager det indgreb hvor kun ovarier fjernes kan lave indgrebet med en incision der kun er 4 cm (afh. af race)

laparoskopisk så sørg for at det er dyrlæger der har udført indgrebet så ofte at de har rutine, sasha var under anæstesi ret længe fordi kirurgen assisteret af en erfaren skulle øve sig, men jeg valgte det af faglig interesse - kunne også have valgt selv at sterelisere hende på den alm måde, men var nysgerrig - så lige på sasha tror jeg ikke det var mere skånsomt end den almindelige hvor kun varier fjernes

men prisen - det er det jeg vil frem til, den er der jo tydeligvis en ret stor forskel på, nu kender jeg desværre ikke til hvilken pris Universitetshopsitalet tager for laparoskopisk sterelisation når de ikke øver sig, men ud fra de andre lyder det ret pebret (sammenlignet med 3400 for alm sterelisation)

• #24   18. jun 2012 nå ja, og så små huller der laves er ikke mulige at sy indefra, derfor skal man ind og have sting fjernet, hvis ikke man da lige selv føler for at gøre det smiley

det behøver man ikke med de 4 cm incision da den er stor nok til at sy med invendige sting der generer mindre og ikke skal fjernes (sådan syes der på universitetshosp)

• #25   18. jun 2012 Det var mig der havde fortalt hende om det. smiley

• #26   18. jun 2012 Som Helena foreslår, så er det fordi jeg kigger på en 3-årig Welsh Corgi Cardigan og ved overtagelse binder man sig til at sterilisere hende.. Jeg ville stadig gerne kunne gå til udstilling uden at det går for meget ud over pels og sådan..

Jeg vil også meget gerne høre om fordele om ulemper omkring disse 2 for at kunne tage stilling til hvad jeg vil vælge smiley

(Det er ikke 100% sikkert at det bliver hende, men helt sikkert en tæve)

• #27   18. jun 2012 Hormonelt er der ingen forskel da du i alle tilfælde fjerne de hormon producerende kirtler.

• #28   18. jun 2012 Hvad så når vi tænker udstillinger?? Ikke at det er det der skal være der afgørende, for det skal være det der er bedst for hunden smiley

• #29   18. jun 2012 tror desvære du skal være heldig hvis ikke det får indflydelse på udstillings resultater.
    Der er selvfølgeligt altid chancen for lige netop din hund ikke får kedelig pels.
    Kan da også godt være dommere tager højde for sterilisation, det kender jeg ikke noget til så der må jeg være dig svar skyldig

• #30   18. jun 2012 Men 1000 tak for svar alligevel smiley

• #31   18. jun 2012 ingen forskel på resultatet på hunden uanset metode, kun på hvordan forløbet er og hvor lang heling/smerte kan være

og hun ser skøn ud tæven du kigger på - en selvstændig en lyder det til smiley

• #32   18. jun 2012 Ja, glæder mig til at møde hende og se om hun er noget for mig "in real life"..

• #33   18. jun 2012 Hold da op hvor ser og lyder hun dejlig. og så skal i kun betale operationen for hende. Helt ærligt hvis jeg havde modet, evnerne og kræfterne til en hund som hende havde jeg også lagt billet ind.

Men men men siden det lyder som du vil Udstilling tror jeg nu alligevel jeg ville vende den med mig selv en gang til husk.
    1 ejer skriver grunden til de sælger hende er at hun ikke er race typisk nok til de vil avle på hende. Dette vil trække ned i bedømmelse.
    2. sandsynligheden for at pelsen vil bære præ af at hun er neutraliseret er stor.

Under alle omstændigheder håber jeg både du og den skønne hund vil blive lykkelige

• #34   18. jun 2012 Vil heller ikke køre land og rige rundt for at udstille.. Bare dem der lige er i nærheden og når det passer ind.. smiley Sådan lidt for fornøjelsen, forstå mig nu ret ikke smiley

Jeg håber vi passer sammen når jeg kommer derover smiley

Kommentér på:
Kikkertoperation sterilisation hund - KU sund

Annonce