Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.
  • Opsætning af malertape 800 kr.
  • Tv Kommode, en tæppe og en mikrobølgeovn 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kæmpe-flåt....
  • #1   19. aug 2012 De splatter ikke, de store er faktisk lettest at fjerne =)

Du tager den bare og hiver den af, ellers venter du en dag eller to, så slipper den selv - triller under en skænk eller lignende, fordøjer maden og kravler derefter højt (ca knæhøjde) og venter på næste bytte =)

• #2   19. aug 2012 Du tager din flåt tang, og fjerner den smiley

• #3   19. aug 2012 Sådan gør de altså *GG*

• #4   19. aug 2012 Du må have dig et koben:

(link fjernet)

• #6   19. aug 2012 Hmm jeg troede de døde når de havde spist færdig, ved åbenbart ingen ting om flåter.. Men okay hvis de bare dør hvorfor så suge blod??
    Jow jow man lærer noget nyt hver dag - næsten !!

• #7   19. aug 2012 Er vældig stolt af mig selv - har klaret krisen, udyret er elimineret ;o)

Fjernede den med fingrene, gys, da den var så stor at min flåt-tang ikke kunne gabe over den. Men den kunne nappe hul i den bagefter, og Nina - du har ret - de splatter slet ikke så let..........

• #8   19. aug 2012 Det er jo derfor, man skal have et koben, jo smiley

• #9   19. aug 2012 Man kan få sådan en flåt tang, hvor det er en løkke, der skal over flåten - den kan komme over selv de største flåter smiley

• #10   19. aug 2012 Hvordan kan man fjerne skovflåten?

Hvis skovflåten har nået at bide sig fast, sidder den med hovedet nede i huden. Herfra suger den, så dens store bagkrop fyldes med blod. Når man skal fjerne den, skal man have hele skovflåten ud. Det vigtigste er, at man ikke klemmer på flåtens krop. Så risikerer man, at den tømmer sin mave, og det er heri borrelia-bakterien findes.

På apoteket kan man også købe en speciel flåt-tang, som anbefales som den sikreste metode til at fjerne flåten.

Apoteket har desuden også en flåtfjerner, der anvender fryseteknik og dræber flåten hurtigt og sikkert.

Man kan også tage en smal pincet og tage fat om skovflåten så langt nede om hovedet som muligt uden, at den går i stykker. Så drejer man flåten rundt et par gange, og trækker langsomt og sejt, indtil den slipper. Ingen vilde ryk, og undgå at klemme om flåtens krop.

Lad være med at prøve alle de gamle husråd med at dreje flåten rundt, brænde den med et cigaretskod eller smøre vaseline på, til den slipper. Man risikerer blot, at flåten sprøjter sit maveindhold ind og derved overfører borrelia.

Hvad skal jeg gøre, hvis hovedet bliver siddende?

Hvis hovedet, eller rettere sagt kæberne, bliver siddende, skal man ikke foretage sig noget. Kroppen skal nok selv støde det ud i løbet af nogle dage, og der tilstøder som regel ikke komplikationer. Der er naturligvis altid risiko for infektion i huden, men det har i det tilfælde ikke noget med Borreliose at gøre. Ved udtalt rødme, skal det vurderes af en læge.

• #11   19. aug 2012 http://www.netdoktor.dk/sunderaad/fakta/skovflaat.htm

• #12   19. aug 2012 Tine. De er ligesom myg, det er kun hunnerne der suger blod og det bruger de til deres æg så "slægten" kan fortsætte. smiley

Og Nina har altså ret, udendørs kravler de normalt op på lange græsstrå eller småbuske så de netop kommer op i deres "ofres" højde. ;-).

Katrine. AD ja de kan blive til mange. Hihihi smiley

• #13   19. aug 2012 Jeg har ligesom et kontokort med et lille hak i det ene hjørne som jeg købte på apoteket engang, det passer til alle størrelser smiley også har man det altid på sig eller jeg har da jeg altid har min pung på mig i tilfælde af at der sker et el.andet hvor jeg ikke kan sige hvem jeg er, man ved jo aldrig hvad der sker smiley
    Det er let og meget handy. smiley

• #14   19. aug 2012 Ahhh okay så lærte jeg endnu mere om flåter i dag - tak for det smiley

• #16   20. aug 2012 Jo større de er jo længere tid har de suget blod, for det er blodet der får dem til at "vokse". smiley
    Ret logisk ikk smiley

LOOL Rikke, self. ved vi det med køkkenrullepapiret..Hihihi.. Sorry syntes bare det lød så sødt på en måde.:-)

• #18   20. aug 2012 Hihihihi.. Nej, du har helt ret. Nød bare det lille grin jeg fik her. For kunne bare se det for mig.. Det er ike sådan med en livlig fantasi. smiley

Kommentér på:
Kæmpe-flåt....

Annonce