1.055 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Wolfsblut + afføring Wolfsblut + afføring

Sonja er jo komet over på wolfsblut wide plain, da jeg skal teste om hun kunne have foderallergi.

Udover at hendes lorte er blevet næsten sorte, så synes jeg også at hun "skider" meget og er blevet vild sulten!

Skider jeres hunde også meget på det?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Wolfsblut + afføring
  • #1   7. nov 2012 Hvor længe har hun fået det..??

Min er blevet skiftet over på Orijen, og i starten oplevede jeg også mere afføring, men det er faktisk ved at være gået væk nu, og syntes et virker til der kommer mindre ud nu.. Farven er også blevet mørkere her, og det ser jeg som et godt tegn, for det betyder at der er mere af foderet der bliver optaget, og der ikke kommer lige så mange affaldsstoffer ud længere.

Jeg ved godt det ikke er helt samme foder, men de minder alligevel lidt om hinanden, da det er kornfrit, og allergivenligt. smiley

• #2   7. nov 2012 Her er det omkring 2 gange om dagen.

Afførringen er fast.

• #3   7. nov 2012 Afføringen er altid fast hos Sonja, lige meget hvilket vi har været på.
    Hun har været på foderet i 2 ½ uge, og hun er god til at gøre sig "færdig" når vi er ude for at kunne holde sig hvis det skulle være. Fx igår fik hun som hun plejer skidt om morgenen, som vi plejer, og også om eftermiddagen, som vi plejer. Det var som om hun skulle ud om aftenen, men hun kom ud i haven og nej hun lavede ikke andet end at tisse.
    Her til morgen fik hun så skidt rigtig meget (synes jeg) i forhold til at hun kun får 60gr om dagen.og regnede med at det som hun ville have været af med i går aftes kom også nu her. Hun er med på arbejde, og da ville hun så ud igen kl 12, hvor hun også sked. Vi var ude og gå kl 16 hvor hun ikke gjorde noget, men regner med at når vi skal gå i aften så skal hun vel også.

Ville bare høre om jeres også sked mere på wolfsblut.

• #4   7. nov 2012 Hun skal lige nå at vænne sig til det smiley

• #5   7. nov 2012 Når hun nu ikke har fået det længere tid, så skal hun lige nå at vænne sig til det..
    Der kan godt gå 1-2 måneder, men der burde ske noget efter en måneds tid.

• #6   7. nov 2012 Jamen hun har altid haft afføring ihvertfald 2 gange dagligt og hvis jeg går en lang tur og der virkelig ikke kan komme mere tis uden så presser hun en ært ud, for at ligge noget, det er ikke de "normale" 2 gange om dagen der bekymrer mig, det er simpelten at hun sked så meget i morges og så ville hun ud igen kl. 12? Og jeg synes bare at det er "mere" end hun plejer, men jeg prøver lige at give det 3 uger mere. Ville bare høre om det var kutymen " staves" at de sked lidt mere på det foder:)

• #7   7. nov 2012 Luna har fået lidt Cold River, og der skider hun 2-3-4 gange om dagen smiley Og det var blødt og næsten ikke til at samle op (lav i fedt og protein%)

På Wild Pacific havde hun perfekt afføring og kun 2 gange dagligt. Til gengæld stank hun af fisk og fik næsten forbud mod at være med i min fars bil hehe

• #8   7. nov 2012 Hehe, hvad får hun så nu?

• #9   7. nov 2012 Mest rå og så får hun lidt cold river til aktivering.

Jeg er virkelig forvirret. For Luna er lige så glad for tørfoder, som det rå smiley

Åh ja btw, så skulle hun faktisk have ret meget Wolfsblut for at holde vægten. Det er nok det eneste tørfoder, hun ikke har taget på af smiley

• #10   7. nov 2012 Guffer nu, tak

profilbillede
  • #11   7. nov 2012 Okay, synes også at sonja har tabt sig lidt, skal have hende på vægten imorgen, sidst jeg vejede hende vejede hun 7,9kg, hun må gerne tabe sig 500gr, men det kan også være derfor at jeg synes at hun er mere sulten nu?? Hun plejer nemlig aldrig at gå ud og slikke madskål, selvom hun altid har været et madøre, men synes det er ekstremt nu, hvor meget satte du op? HAr sat det op fra 50gr til 60gr.

• #12   7. nov 2012 Mmm jeg har fået at vide, hvor mange kcal Luna skal have pr dag (udfra alder, vægt og energi) og så udfra det skal hun have ca 250 gram. Jeg tænkte at jeg ville starte ud med 200 og der tabte hun sig. Jeg tror vi var oppe på de der 230 gram, inden jeg stoppede.

Luna vejer 27.3 kg.

• #13   7. nov 2012 Okay, hvor fandt du ud af det henne?

• #14   7. nov 2012 Jeg synes 60 gram lyder af lidt, min 4,5 kilos gravhund fik 70g, da hun fik wolfsblut alaska salmon + green Valley og holdt vægten fint på det, hun tog hverken på eller tabte sig, men jeg synes også at hun sked meget

Min ene whippet (18 kg) var helt oppe på 580 g og tabte alligevel vægt, hvilket hun absolut ikke skulle.

• #15   7. nov 2012 Hold da op, 550kg! Det er jo hvad en GD spiser 2 gange om dagen. smiley Men Sonja fik på andre mærker 50gr om dagen og da tabte hund sig ikke eller tog på. Så hun skal ikke have meget, for ellers bliver hun tyk.

• #16   7. nov 2012 Ved ikke om man kan regne det sådan her ud, men hvis man siger 27,5 / 3, så komer man ned på Sonjas væk og 250gr/3,5 er omkring 70gr, så måske hun skal have 70gr om dagen?

• #17   7. nov 2012 Prøv at sammenligne energiindholdet i wolfsblut med det foder hun fik tidligere, så burde du ca. kunne regne ud, hvor meget hun skal have.

Du kan ikke helt regne det ud på den måde, en lille hund skal forholdsmæssigt have større mængde foder i forhold til sin vægt, end en stor.

Wolfsblut og Alfa var ingen succes, hun er tilbage på RC 4800 og der kan hun nøjes med 280 gram.

• #18   7. nov 2012 50 gram EN gang om dagen? Lyder af meget lidt.

• #19   7. nov 2012 Sheltier skal ikke have meget. Kender flere som giver det samme og mine hunde er ikke magre.

• #20   7. nov 2012 Lyder af meget lidt. Hvad vejer hun?

• #21   8. nov 2012 Jeanette og Luna.
    Prøv at gi hunden den mængde forder ifølge tabellen på posen , cold river skal hun have min 330g om dagen , og du stoppede ved 230g , hvis din hund er under 8år havde jeg skiftet til blue mountain - Wild pacific - green walley - Alaska salmon , forde det indholder mere protein og lidt mere fedt , med dem skal hun hellere ikke have så meget foder , eks blue mountain skal den kun have 250g om dagen.
    Men husk foder tabellen er kun vejledende , ingen hunde er ens , vores storpudler Nanna vejer 20kg hun får 230g fordelt på 2 gange , 130g om morgen og 100g om aften , Nanna går som senior hund da hun er over 8år og har derfor ikke brug for så meget protein og fedt , håber du kan bruge det til noget.

• #22   8. nov 2012 Nanna pubser lider mere på wolfsblut dog er mængden noget mindre , hendes pubser er også meget mørke.
    Vi er meget tilfredse med wolfsblut hundefoder et kvalitets produkt man kan betale 540kr for 15kg og det er vores hunde vel værd smiley

• #23   8. nov 2012 Karin, Luna er 9½ år og steriliseret labrador.

Og pt får hun råt smiley Og jeg bruger ikke fodertabellen. Det er en veninde, der er uddannet veterinær ernærings terapeut, der har regnet det ud for mig. Hun skal have ca 900 kcal og så er der plads til guffer etc.

Man kan finde det et sted på nettet, men jeg kan ikke lige huske hvor. Jeg prøver lige at google

• #25   8. nov 2012 Karin - Jeg er hamrende ligeglad med prisen, når jeg køber foder, hvis blot det er et foder mine hunde trives på.
    Jeg kan godt lide ideen med den store mængde kød i wolfsblut, men hvad hjælper det, at jeg synes om indholdet, når hundene ikke trives på det smiley

• #26   8. nov 2012 Sonja vejede 7,9kg sidst og jeg tror hun har tabt sig lidt, som hun gerne må, men hun skal ikke under 7 kg! Hun har dårlige hofter, er ikke specielt aktiv og skal der for ikke væk tyk og så skal hun ikke have mere end hun forbrænder.

• #27   8. nov 2012 Prøvede lige tabellen og sonja skal så have 455kcal om dagen. Men hvordan finder jeg mængden af foderet, når der ikke står på pakken hvad 100gr ndeholder af kalorier. På pakken står der at hunde mellem 5 og 10 kg skal have mellem 100 og 210 gr cirka, men efter erfaring fra andre produkter så er det alt alt for meget for mine hunde, de ville kunne trille inden en månede.

• #28   8. nov 2012 Hvis du kigger på wolfsbluts hjemmeside under de forskellige typer foder, er der skemaer med næringsindhold.
    Der står at wide plain indeholder 3460 kcal/kg, så hvis det passer med de 455 kcal du er kommet frem til skal hun have 130 g foder om dagen.

Så skal du selvfølgelig huske at fratrække foder, hvis hun får godbidder i løbet af dagen.

• #29   8. nov 2012 Lulu kom af med væsentligt mindre afføring på wb end på andre tørfodermærker. Hunn opretholdt endda en pæn vægt, hvilket hun har svært ved. Hvor længe har i kørt det nye ind?

• #30   9. nov 2012 Du kan også set det på Porcani's hjemmeside, men jeg kan se, at Kirsten har skrevet det smiley

• #31   9. nov 2012 Syntes stadig at 50 gram om dagen lyder af meget lidt smiley

• #32   10. nov 2012 Kan da godt forstå hun er mere sulten nu hvis hun kun får de 50gr og burde have 130!! Men 50 gr har passet på alle andre mærker vi har prøver og vores hunde er ikke magre! Men sætter det list op, så bliver hun glad og så gør det nok ikke så meget at jeg giver hende lidt godbidder ind imellem af foderet. Må luge have hende på vægten, for at se om hun har tabt sig.

Kommentér på:
Wolfsblut + afføring

Annonce