1.116 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hvilken race til os? Hvilken race til os?

Jagten på den "perfekte førstegangs hundehvalp" er gået igang og det kunne være rart med nogle bud fra en anden front.

Vi er et ungt par, som begge er vokset op med hunde, vi bor pt. i hus med have.

Vi ønsker os en race som er:
- Nem at have med rundt, altså ikke for stor/tung, men heller ikke for lille.
- Med pels man kan nusse i, altså ikke kort/glat- eller ruhåret. Vi er derfor ikke sarte med pelspleje.
- God til børn, andre hunde og mindre kæledyr (gnaver).
- Nem at træne/lærevillig.
- Moderat i aktivitetsbehov. Der vil blive nogle gode ture og mental stimulering, samt komme til træning. Men vi skal ikke op i de meget krævende racer.
- Selskabelig og glad for familien.

Hvad ville være et godt bud og noget vi skulle kigge nærmere på?

Bodil Jørgensen får et kuld hvalpe
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 stk væg lamper og et puslebord. Har ingen redskaber selv til dette. 400 kr.
  • Opgravning af 5 stk. buksbom stubbe 3.000 kr.
  • klip af hæk 900 kr.
  • Elektriker 580 kr.
  • Hovedrengøring 950 kr.
  • Oprydning efter bryllup 5.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken race til os?
  • #1   11. nov 2012 Hvad med en cavalier king charles spaniel ? smiley

• #2   11. nov 2012 Ved ikke rigtig hvorfor, men jeg tænkte umiddelbart Japansk spids smiley

• #3   11. nov 2012 http://www.hunderacer.info/hunderacer/japansk-spids/

• #4   11. nov 2012 Jeg vil også sige en cavalier king charles spaniel smiley

• #5   12. nov 2012 Jeg er enig med Helle - det lyder som en japansk spids smiley

• #6   12. nov 2012 Jeg tænkte en cocker spaniel smiley den opfylder alle jeres "krav". Det gør min egen Bella i hvert fald, men hun er ikke til salg smiley

Nu kan jeg jo primært kun snakke ud fra hvordan Bella er, men hun er nem at have med rundt (hun er blevet lidt lille i forhold til standarden, 34 cm. Normalt ligger de på 38-40 cm), hun har rigtig nussevenlig pels, er god til børn og meget tålmodig, kan godt lide andre hunde, jagter hverken fugle, katte eller lignende, lidt af en selskabspapegøje og er overbevist om at alle gæster kun kommer for at besøge hende!

• #7   12. nov 2012 http://www.koeb-hund.dk/hunderacer.asp?gruppe=8&egenskaber=5&egenskaber=14

mindre racer med pelsplejer og medium aktivitetsniveau

• #8   12. nov 2012 Jeg tænker over i de mindre spids hunde, så som islandske fårehund, japansk spids eller dansk spids.

• #9   12. nov 2012 Tænker Cavalier King Charles Spaniel eller en form for bomuldshund evt Bichon Havanais. Kræver en Cocker Spaniel ikke meget mental stimulering.

• #10   12. nov 2012 ja jeg kan også godt se min egen race, japansk spids, i din beskrivelse

• #11   12. nov 2012 jeg tænker Cavalier King Charles Spaniel, ville ikke udfra hvad i skriver vælge en cocker, vi har en cocker og hun kræver enormt meget stimulering, og jagt gener har hun, så katte, kaniner, marsvin osv. ville ikke få lov at være i fred. Hun er godt nok stadig hvalp, men hun kræver enormt meget motion og aktivering.

• #12   12. nov 2012 Jeg tænker helt klart langhåret collie, den passer på alle punkter!!!

• #13   12. nov 2012 eller en sheltie, når nu den ikke skal være for stor.
    Dog er aktivitetsniveauet meget forskellig fra f.eks. en cavalier til en sheltie.
    Så det kommer an på hvad præcist I mener med "moderat niveau" og "ikke krævende racer".

Ellers kig bestemt i selskabhunde-gruppen. smiley

Og hver opmærksom på at en del a netop de racer har nogle arvelige sundhedsmæssige problematikker man skal være opmærksom på!!

• #14   12. nov 2012 Ang collien, så vil jeg tilføje, at det er en mellemstor hund, den vejer mellem 20-30 kg alt afhængig af om det er en tæve eller en hanhund, og afhængig af, hvilken type collie man vælger. Jeg har en tæve der vejer 20 kg og en der vejer 26 kg og de ligger begge to indenfor standarden og er hverken for tykke eller for tynde.

• #15   12. nov 2012 Jeg vil ikke mene en cocker spaniel er for en førstegangs hundeejer, med mindre man er villig til at "betale" den tid det tager hver dag at ordne pelsen, samt at betale for trim hver 8.uge af en erfaren hundefrisør. Mange tror cockeren "bare" kan reddes igennem en gang imellem, og derfor ser man mange cockere, der er fyldt med filtre, der skal barberes væk med maskine. Jeg trimmer oftere, da jeg udstiller, men begge mine kommer på bord mindst 1 gang om ugen, hvor de får den store tur, og ellers bliver redt hver dag.

Og så vil jeg lige sige, at en cocker er en jagthund. Nogle med mere drive end andre. Nogle kan være ganske afslappet og nøjes med moderat motion, imens andre kravler på væggene, hvis de ikke kommer ud mindst 1 time om dagen og bliver mentalt stimuleret.

• #16   12. nov 2012 Vil heller ikke anbefale cocker, det er en hund, der kræver en del aktivering.

• #17   12. nov 2012 Tja, nu er det forskelligt hvad man ser som "en del aktivering", men jeg syntes ikke det er så voldsomt som mange gør det til. Bella er en meget rolig og velstimuleret hund, men kan også have en urtolig "drive" hvis vi fx. er i skoven og laver søgeøvelser og noget i den stil.

Mht. trimning, så syntes jeg ikke at det er nødvendigt med en erfaren hundefrisør hver 8. uge som der bliver nævnt. Bella bliver ikke udstillet, så hun bliver bare hverdagstrimmet og det står jeg selv for.

Jeg ville stadigvæk sige cocker spaniel smiley

• #19   12. nov 2012 Jeg kan også godt anbefale min race japansk spids.
    Dejlig fiks hund. Meget klog og hengiven. Pelspleje tja. En gang om ugen bliver hun børstet her. Nem at have med smiley

• #20   12. nov 2012 Kan se mange af Jeres bud, er racer som vi også har kigget på - så vi er da ikke helt galt på den.
    Vi er begge meget glad for cocker spaniel, men jeg tænker at den stadig er lidt for stor og så er jeg netop lidt i tvivl med aktiveringen.

Vi kigger meget rundt i racer som Coton De Tulear, Bichon Havanais og Lhasa Apso. De lyder til at passe meget fint ind og så er jeg også meget glad for at de er allergivenlige.
    Men jeg vil da lige lure lidt på nogle af dem i har nævnt, som ikke rigtig er overvejet smiley

Kommentér på:
Hvilken race til os?

Annonce