8.325 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Min hund synker anstrengt. Min hund synker anstrengt.

Behøver lige et godt råd. Peanut har ikke været helt på toppen i dag, han har dog spist, dog ikke så meget men sådanne dage har han indimellem, fik lidt råt oksefars og noget tun m ris til aften, gad kun spise oksefarsen, men han er kræsen. Har drukket lidt, skidt og været lidt mere træt end normalt, men har til aften synker han en gang i mellem lidt anstrengt, kærsten opdagede det faktisk i eftermiddag men sagde intet før nu da det gentog sig.
Jeg tror ikke han har noget i halsen for han spiser gerne skinke godbidder, men kan han have kvalme eller ondt i halsen ?
Jeg vil bare høre her inden jeg i overreagerer i mit pylren.

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund synker anstrengt.
  • #2   13. nov 2012 True angels, fnyst ja , få gange de sidste dage, rallet , nej tror jeg ikke.
    Han er vacc mod kennelhoste men det er 1 år siden , han skal i gen på fredag.

BATDOG, intet mad i munden, gav ham lige en stykke skinke og det tyggede han og ville meget gerne have mere.

• #3   13. nov 2012 BATDOG, fremmedlegeme, men kan han så spise som han har gjort ?

Det er ikke hver gang han synker at det er anstrengt, kun ind imellem?

• #5   14. nov 2012 True, ok, jeg har haft lidt på fornemmelsen at han var lidt forkølet , så det lyder måske som kennelhoste, øv,
    Jeg tror ikke det er et fremmedlegeme da han ikke gør det hver gang han synker og da han kan spise normalt.
    Han slikker sig også en del om munden mon det har en sammenhæng med at han har lidt ondt i halsen ?

• #7   14. nov 2012 Kan han gø? Min basse var lidt hæs her for noget tid siden og kunne også synke anstrengt ind imellem, men efter en dag var der ingenting, ringede dog alligevel til dyrlægen for at være sikker, men hun sagde, at han nok bare havde været lidt hæs, ligesom vi mennesker kan blive det kort. Men med peanut's symptomer kan det desværre godt lyde lidt som noget kennelhoste smiley hvis det fortsætter ville jeg nok tage forbi dr. dyr..

• #8   14. nov 2012 Tak for råd, vi skal forbu dr dyr her til morgen så snart han åbner.
    Peanut faldt til ro i går og har sover roligt, men her til morgen begyndte han igen, og jeg må indrømme jeg kan ikke høre om han hoster eller skal kaste op, det lyder lidt som om han skal kaste op men der kommer intet ( et græsstrå) så dyrlægen må undersøge ham den lille stakkel.
    Skriver uodate når vi kommer hjem igen, dyrlægen åbner kl 10.

• #9   14. nov 2012 BATDOG, det skal jeg nok. Han har det bedre her til morgen, fik et hoste/opkast tilfælde hvor et græsstrå kom med op og vi har været ude og gå , ikke helt den samme energi, men han er måske træt, ingen af os har sovet meget i nat.
    Nu sover han igen:-) det er nu meget normalt for ham smiley

• #10   14. nov 2012 Første update. Ringede til dyrlægen for at få en tid, talte med hende og hun mente at han var forkølet eller havde spist en hårboldt, så hun syntes jeg skulle se tiden an til i morgen. Det gør jeg så ikke, men jeg sagde til hende at hvis han stadig synker underligt kl 16.30 så kommer jeg idag. Det er dog blevet meget bedre, efter han fik det græsstrå op i morges, han har spist lidt skinke, han er meget træt men stadig opmærksom på alt jeg laver.
    Hun troede ikke på kennelhoste eller et stort fremmedlegmne , skriver igen når jeg ved hvad vi gør

• #11   15. nov 2012 Sidste update, jeg snakkede som skrevet med dyrlægen som ikke mente det var alvorligt, derefter fik han lidt kyllige pålæg, han var sulten smiley vi gik en tur og han undkskyld sproget, sked meget tyndt, derefter legede han og da vi kom hjem drak han en del vand, Her til aften har han fået lidt fiskeboller med ris og lidt Canikur pro, og han har været normal siden frokost tid. Jeg tror at staklen havde så ondt i maven og kvalme så derfor skulle kaste op men ville ikke. Jeg tror dog at han er lidt forkølet samtidigt så jeg holder selvfølgelig øjnene på ham og skal til dyrlægen på fredag og vaccinerer hvis han er helt frisk. Tak for råd og sorry jeg er lidt pyldret smiley

• #12   15. nov 2012 Godt at høre, vi krydser fingre for fredag så smiley

• #13   15. nov 2012 R , har lige besluttet efter råd herinde fra at vente med vaccination til næste uge.

Men han virker ok idag, har dog ikke skidt siden i går eftermiddags men det regner jeg med kommer senere idag, det er nemlig ikke usædvanligt for ham.
    Men ser jeg det mindste tegn på han bliver dårlig igen så tager vi til dyrlægen med det samme.

• #14   15. nov 2012 Det lyder godt, mon ikke det "bare" var det dumme græsstrå.

• #15   15. nov 2012 Tak , ja det kunne godt være det græstrå, for det er gået fremad lige siden og idag har han været så normal han nu kan blive smiley og det ser også ud som om maven er igang igen.
    BATDOG, han kastede aldrig op mere end græsstrået men sank som om han ville undgå opkastning, du ved ligesom man selv gør når man har kvalme og sure opstød.
    Glad for at vi slap med forskrækkelsen , nu venter vi med vaccination til næste uge , for at være 100% sikre på at han er helt ok.
    Glad for at jeg fik en prøve med Canikur i Herning, den tror jeg også har hjulpet.
    Tak for gode råd og søde tanker smiley

Kommentér på:
Min hund synker anstrengt.

Annonce