834 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Wiki
Wiki
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11

"Dele hunde" "Dele hunde"

Hej med jer

Jeg har brug for et par kloge hunde hoveders hjælp:)
Min kæreste og jeg er gået fra hinanden. Han har fået vores ene hund med sig, jeg har den anden. Alene det er helt vildt svært, ham der nu er min hund leder konstant efter sin ven, hyler og piver, hvor er resten af flokken henne, det er slet ikke til at bære... Går ud fra der går en rum tid før han finder ud af at de ikke er hos os længere:(
Min umiddelbare tanke er at det ikke er nogen god ide at lade hundene mødes? Hvad sir i ? Kommer de nogensinde til at kunne mødes og forstå at vi ikke længere skal sammen hjem? Hvor lang tid tager det før min hund lærer at det nu kun er os to?
Vil hundene kunne forstå at være "dele hunde" som kan blive passet både her og der?
De er begge slædehunde på hhv. 1.5 og 3år.. Håber i vil dele ud af jeres erfaringer:)

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Klipning af hæk 1.000 kr.
  • Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 800 kr.
  • Ophæng af fjernsyn og billeder 900 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  "Dele hunde"
  • #1   12. dec 2012 Jeg ville aldrig dele hundene når de ikke er vant til at være fra hinanden. Så måtte den ene part købe en ny hund.

Min x mand havde en hund også som han fik da vi gik fra hinanden men han arbejdede i den anden del af landet og havde altid sin hund med så vores hunde var vant til at de ikke var sammen altid. Derfor var det ikke et "tab" for dem.

• Wiki
    Wiki Tilmeldt:
    dec 2012

#2   12. dec 2012 Nej, jeg er godt klar over at det ikke er en god løsning at hundene er blevet skilt.
    Og jeg har tudet til jeg ikke længere kunne se ud af øjnene over det, men det kunne ikke være anderledes. Så det er hvor jeg står nu.
    Spørgsmålet er så hvordan jeg tackler det...

• #3   12. dec 2012 Der er altid et valg, der er jo desværre ikke nogen der siger det er dig der skal have hundene..jeg ville lade dem blive sammen. Sorry to say.

• Wiki
    Wiki Tilmeldt:
    dec 2012

#4   12. dec 2012 Ja, igen - det havde været det bedste.
    Sådan kan det desværre ikke være.

• #5   12. dec 2012 Der kan jo være omstændigheder hvor en ikke kan have alle hundene Sarah smiley Fx hvis de begge bliver nødt til at flytte i lejligheder hvor der kun er 1 hund tilladt, eller de ikke hver for sig at øknomi til 2-3 hunde..
    Hvis man har 2 hunde og den ene pludselig bliver syg og må aflives, vil den tilbage jo stå i samme situation som ts hund..

Når det nu er som det er, så ville jeg ikke lade dem mødes - så skal der ihvertfald gå rigtig lang tid.

• #6   12. dec 2012 Calule: ja sådan er folk jo så forskellige. Jeg har f.eks boet i en skurvogn for at kunne beholde begge mine hundepiger. Men ja det er blot min mening.

• Wiki
    Wiki Tilmeldt:
    dec 2012

#7   12. dec 2012 Calute - æv, min så var min intuition god nok..

Sara - Hvor er det dejligt for dig at du havde mulighed for at beholde begge dine hunde. Det ville jeg ønske at jeg havde haft - alternativt at han kunne..
    Tænk, så havde jeg slet ikke haft brug for at spørge andre mennesker til råds..

• #9   13. dec 2012 Er meget enig med Palle smiley Faste rutiner vil formentlig være med til at få ham til at falde til ro igen.

Wiki: det er jo dejligt at du kunne det smiley Det er da også at foretrække for at de kan være sammen, men har man fx børn kan man jo ikke byde dem at flytte lang-pokker-ivold væk fra deres skole eller at man skal bo i skurvogn/telt eller hvad det nu er..
    Ts ville sikkert have ladet dem være sammen hvis det var muligt.

• Wiki
    Wiki Tilmeldt:
    dec 2012

#12   13. dec 2012 1000 tak for jeres råd.
    Jeg vil forsøge at være så meget mig selv som muligt, og så ellers bare vente på at han falder til ro igen.
    Wow, et år før de kan mødes... så er der lide nogle pasnings planer der skal laves om! Tak fordi i ville bruge tid på at svare:)

• Wiki
    Wiki Tilmeldt:
    dec 2012

#14   13. dec 2012 Ha ha, ja ok!
    Det er en mere overskuelig tids horisont:)

• #15   13. dec 2012 wiki

ja,wiki,der nogen der bor i skurvogne,for at opretholde en tilværelse med 2 hunde.

Det er et godt indlæg du her har lavet.
    Forstået på den måde.
    At,du skal også have en tilværelse,og som pelle med fjer siger,nok så klogt. :
    Lav en god og rolig hverdag med din hund.

Og,så tænk på,at det koster at have 2 hunde,dobbelt af alt,og du skal jo også kunne leve.Hvis du skal baserer hele din økonomi på 2 hunde,og din økonomi er en hel normal økonomi,for et menneske,kan en tilværelse med 2 hunde hurtigt blive et "surt show".
    Tro mig mig,jeg ved det.I mere end 2 år,har jeg levet på "pumperne",med kun en hund.Havde nogen gange ikke råd til en basal ting,som lokumspapir(kaffeposer kan bruges til mange ting).Jeg var altid angst for at,verner skulle blive meget syg,ect..MEN mad til ham var der altid til.Jeg arvede nogle penge i år,så nu har vi det fint.
    Jeg kunne faktisk godt få en lille hun mops gratis,jeg ville elske det.MEN stadig,dobbelt af alt.Og,jeg skal også "leve",for at give Verner et harmonisk,trygt og kærligt hjem.Og,det kan jeg kun,ved ikke at skulle bruge kaffefiltre som lukomspapir",hvis du forstår hvad jeg mener,og ellers låne til dagen og vejen,det giver en "ufrihed",hvis du forstår hvad jeg mener.

Vent med at lade vovserne mødes.Skab først et trygt og harmonisk sted for DIN hund,forkæl ekstra,og så kan de mødes,når du og din eks.,finder det fornuftigt.
    Men forkæl,vovsen ud over alle grænser,og tænk på at,du også skal have en god og harmonisk hverdag. til at fungerer.

Gud,hvor jeg lyder hellig nu,men det er jeg altså ikke.
    Så,pas på dig selv og din hund.
    mange hilsner
    vibeke

• Wiki
    Wiki Tilmeldt:
    dec 2012

#16   13. dec 2012 Verner/Vibeke
    Hvor er det et godt sødt og sjovt indlæg du har skrevet - TAK for det:)
    Og hvor er jeg glad for på dine vegne at der er kommet mere luft i budgettet, kaffefiltre kan være hårde i længden!

Kommentér på:
"Dele hunde"

Annonce