881 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Ny hund Ny hund

Hej HG

Nu er det efterhånden 2 år siden jeg mistede min dejlige formel 1 lab og er klar til ny bedste ven, men er lidt i tvivl om hvilken race jeg skal gå efter.

Jeg vil gerne have en hund som kan være hjemme selv, 7-9 timer daglig, have et moderat motions/aktiveringsniveau samt god ved børn og andre mennesker, må helst ikke gø hele tiden bare den ser et menneske.

Jeg er en enlig mand på 38 år som bor i eget 2 plans hus med 800m2 stor grund med græs, haven er indhegnet.

ser frem til at modtage jeres råd

Afspil videoAfspil video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kørsel af hund 300 kr.
  • Montering af låge på opvaskemaskine 800 kr.
  • Køb 4 x “SPARRIS” pudebetræk 40 x 40 cm i denne farve og send med posten 350 kr.
  • Udskiftning af tæret vandrør 600 kr.
  • Hej! Jeg søger hjælp til at få sat loftlamper op i stuen og soveværelset. Kan du hjælpe med det – og hvad vil det cirka koste? Venlig hilsen Rahma 800 kr.
  • Samling af 2 kommoder 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ny hund
  • #1   7. jan 2013 hvad så med en lab igen? smiley

eller
    GD
    sankt bernhard
    landseer
    new founlænder

• #2   7. jan 2013 Hvis du har været van til en formel 1´er, så skal du næsten have noget i samme stil.
    Min race kræver en del pelspleje, så det er nok ikke sådan én du skal gå efter. Vil dog sige at en cocker har samme aktivitetsniveau som en formel 1ér alt efter hvilken opdrætter du vælger.

Hvad er dine krav til hunden? Lille/stor? vægt? Med trapper skal du ikke have en race, der kan risikere at få diskusprolaps

• #3   7. jan 2013 Katja A - de danske GD har desværre en tendens til kun at blive omkring 4 år pga hjerteproblemer smiley

• #4   7. jan 2013 Tak for Jeres svar indtil videre.
    Mht pelspleje så må der gerne være så lidt som overhovedet muligt, dog uden at vi taler hårløse hunde smiley

hunden må gerne være lille dvs 30 cm til skulder

• #5   7. jan 2013 hvis den skal være mindre, vil jeg anbefale D/S gårdhund smiley

DKK cocker. ja, men det er der jo folk der trods alt vælger at leve med smiley

• #6   7. jan 2013 Hvordan er temperament/aktiveringsniveau med en DS gårdhund?

• #7   7. jan 2013 http://www.hunderacer.info/hunderacer/dansk-svensk-g%C3%A5rdhund/

jeg vil mene det er moderat.... den vil gerne bruges et par gange om ugen, men om det er til AG eller en løbetur i skoven betyder ikke så meget smiley ellers kan den sagtens være glad med 3-5 gåture om dagen, hvoraf 1-2 er lange med oplevelser.....
    meget som en labrador af gammel type.

dog er det en lille hund, der godt kan gø en del, hvis den ikke bliver stimuleret. den skal introduceres til børn fra hvalp, så den lærer at omgås dem som voksen

• M
    M Tilmeldt:
    okt 2012

Følger: 1 Svar: 2
    #8   7. jan 2013 syntes også du skulle kigge nærmere på en boston terrier smiley

• #9   7. jan 2013 med risiko for at få høvl så må hunden gerne have et aktiverings niveau som ligger 2- 3 gå ture om dagen

• #10   7. jan 2013 Whippet.

• #11   7. jan 2013 2 til 3 gåture som det eneste så er vi i de rene selvskabsracer, pekingeser, mops, eller lign.

• #12   7. jan 2013 Gravhunde tilpasser sig nemt, den aktivering den får, det er hvad man gør det til...
    Den er måske for lille? smiley

• #13   7. jan 2013 Hvad med en cavelier king charles spaniel?

• #14   7. jan 2013 Bodil D - det kommer da så sandelig an på hvor lang tid, de 2-3 gå ture tager. Hvis hver gåtur er på ml 30-60 min er det da nogle gode ture

• #16   7. jan 2013 det vil være en morgen tur i haven inden job, en går tur på en 20 min efter job og en gå tur om aftenen på 15 min og til sidst en tur i haven inden sengetid. desuden diverse aktivitet i have samt leg/aktivering indenfor

• #18   7. jan 2013 selskabsracerne??

• #19   7. jan 2013 En Boston terrier kunne passe fint til dig. Den passer fint til de få kriterier du sætter op. Du skal være lidt påpasselig med at lære den at være alene hjemme, men det skal du nu med alle små selvskabshunde, der jo er skabt til at være i selskab. du kan læse lidt om den her : www.kl-bostonterrier.dk . Der findes også nogle udemærket opdrættere rundt i landet, der gerne viser deres race frem og som du kan tale med om racen smiley

• #21   7. jan 2013 det bliver nok svært at finde en som har alle egenskaber smiley
    nogen som kender en finsk laphund?

• #23   7. jan 2013 Ville også foreslå en cavalier king charles spaniel smiley

• #24   7. jan 2013 Jeg ville nu ikke anbefale en boston terrier til så lidt gåture. Min boston ville i hvertfald ikke stille sig tilfreds med så korte ture smiley

• #25   7. jan 2013 Tror heller ikke en cavalier king charles spaniel vil kunne nøjes med 35 minnutters gåtur om dagen. Ved ikke hvilken race der kan stilles tilfreds med det.

• #26   7. jan 2013 Jeg må indrømme at jeg har svært ved at se hvorfor man vil have en hund, når man vil sætte så lidt tid af til den om dagen. Hvis i ikke har andet end 35 min til gåture, hvordan ville i så få den daglige aktivering og træning ind i jeres program?

Jeg ville spørge mig selv om jeg egentlig er i det tidspunkt i mit liv, hvor en hund ville være en god ting. Hvorfor ikke en kat istedet? Katte kan også fåes med mange forskellige personligheder.

• #27   7. jan 2013 Enig med lotte. Det kræver mere end den tid du beskriver, at opfylde en hunds behov. Især hvis den også skal være alene hjemme 7-9 timer om dagen, så har den altså en del energi der skal brændes af, samt mental stimulering, og det ser jeg ikke hvordan man kan gøre på 20 min.

• #28   7. jan 2013 En Boston terrier behøver ikke nødvendigvis timelange gåture. Det er hvad man træner den op til. Det den har behov for er at være sammen med sin familie og få noget hjernegymnastik, om det er i for af lange interesante gåture eller mindre gåture også intelligentsleg i hus og have er helt, hvordan hund og ejer formår at indrette sig sammen. Det mest væsentlige når man leder efter en hund er om den som voksen passer til ens livsstil og om man selv passer til den voksne hunds livsstil. Her er for eksempel Boston terrieren en tæmmelig god lille race fordi den er så tilvændingsdygtig, når man bare får tilfredsstillet dens behov for nærhed med den familie og dens behov for at bruge sit hoved. Alfa omega er at man får skabt en god samhørrighed med hvalpen.

• #29   7. jan 2013 Katja

Jeg er enig i at en boston ikke behøver time lange gåture. Men i alt 35 minutters gå tur, ville jeg ikke byde en boston. Uanset hvad du vænner hunden til eller ej. Og som sagt, hvis TS kun har 35 minutter til at gå tur med hunden, hvor meget hjernegymnastik er der så lige tid til?

• #30   7. jan 2013 Lotte

Vi to kan sagtens blive enig om, at 35 min til gåtur ikke er ret meget. Men derfra til at kunne konkludere at TS ikke egner sig til hund er langt, for det giver han ikke nok oplysninger til, at vi kan. Hvis han nu ikke gider traske rundt om blokken eller en tur i skoven med hund, men i stedet tager hunden med hen til vennerne og deres familie med masser af børn og andre hunde at tonse rundt med i en have, har hunden det i virkeligheden sjovere, end hvis han bare traskede rundt om blokken eller i skoven med den i snor 3 timer om dagen.

• #31   7. jan 2013 nu er det jo ikke sådan at hunde kun vil få 35 min gå tur om dagen, det er et minimun! fx weekender er man jo som regel hjemme og jeg kan få passet hunden steder hvor der også er andre hunde, så den kan få stimulering den vej, der er både hundedagpleje og hundesittere.

prøver at kigger på sådan en her : cavalier king charles spaniel , der var også en af mine venner som foreslog en fransk bulldog??

• #32   7. jan 2013 Den Franske Bulldog er også et godt foreslag. Her skal du bare se dig godt for, når du køber hvalp, da der er en del sygdomme og andre skavanker i racen. Men går du efter en god opdrætter, der har styr på sine avlslinier, kunne det være et fint valg af race. Det samme gælder for Cavalier´en. En dejlig dejlig race, men vær opmærksom på at købe hos en god opdrætter. Cavalier´en skal dog belæres i ikke at gø. Har selv en Cavalier blanding, der er overordentlig glad for at høre sin egen stemme smiley

• #33   7. jan 2013 Tak for svar Katja J, har du nogen erfaring med Boston Terrieren?

• #34   7. jan 2013 Ja, jeg bor i hus med 6 stk og den hjemmeside jeg refererede til tidligere, har jeg skrevet i samarbejde med min søster.

• #35   7. jan 2013 En cavalier kræver altså mere motion end det og så kræver den også pelspleje, så den matcher ikke dine krav.

Kommentér på:
Ny hund

Annonce