6.071 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Easy Walk Harness Easy Walk Harness

Hej alle sammen!

Jeg har lige købt ovenstående sele til Buddy. Normalt trækker han en del, når han går i sele, men denne sele skulle være god til at hunden ikke trækker.

Vi har faktisk en anden sele også, en Hurtta Pro Y-sele, men den er han eminent til at komme ud af. smiley Så vi får desværre næsten kun brugt den til skovture/strandture i fleksline. Håbet er at den anden sele her kan bruges også i byen, så jeg ikke behøver bruge retrieverline/kvælerhalsbånd.

Er spændt på at tage i den brug, når den kommer om et par dage. Og hvad Buddy siger til den smiley

Er der nogen, der kender selen eller har nogle erfaringer med den, som de gerne vil dele?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Easy Walk Harness
  • #1   1. feb 2013 Jeg syntes det ligner en af de seler hvor hunden ikke trækker fordi selen klemmer ind/op under forbenene... Ikke noget jeg kunne finde på at bruge

• #2   1. feb 2013 Klemmer? Den skulle ellers være meget skånsom? smiley

• #3   1. feb 2013 I modsætning til mange af de der "tortur"-gå-pænt-seler... De må virkelig ikke være rare for hunden at gå med.

• #4   1. feb 2013 Det er denne her.

(link fjernet)

• #5   1. feb 2013 Et bedre billede hvor man kan se den på en hund...

Ringen sidder foran på selen.

profilbillede
  • #6   1. feb 2013 Modtog den igår til vores.. Desværre sidder den ikke særlig godt på hende, så den bliver sendt tilbage. Tror jeg prøver med den der halti sele i stedet. Det er lidt samme princip. Den sidder bare længere tilbage på hunden.

• #7   1. feb 2013 Marie B

Okay, havde du indtryk af at den var ubehagelig for hunden at gå med?

• #8   1. feb 2013 Er haltien ikke en grime?

• #9   1. feb 2013 trækker du ikke hunden vildt skæv? Altså hvis den i forvejen trækker og vil gøre det i starten jo, så trækker den vil pludseligt skævt fordi snoren sidder der foran?

Men ingen erfaringer herfra, vi bruger kun halsbånd og schweiss sele, men det er forbudt at bruge til almindelige gå ture smiley
    Har du overvejet retrieverline eller halsbånd med halvkvæl? smiley

• #10   1. feb 2013 Jeg bruger pt. retrieverline. smiley Men den er lidt slidt, så det er derfor, jeg har bestilt den anden.

Altså han er nu ikke så slem til at trække. Han er lidt ivrig i starten og man skal stoppe op et par gange og ellers er det faktisk kun hvis der farer en anden hund hen foran snotten på ham og han tror, at nu skal han lege. Og så begynder han at hoste et par gange, fordi retrieverlinen jo så strammer til.

Jeg har aldrig hængt efter ham smiley eller fået armen strukket helt ud, bare sådan et jævnt træk i linen hen mod et træ, busk, whatever smiley

Altså han trækker noget, når han har sele på. Han går rimelig pænt i halsbånd, så den er såmænd ikke købt som et antitræk-instrument. smiley

Den er købt for at se om jeg kan undgå kvæl/halvkvæl, fordi jeg synes, det er lidt synd for ham, at han bliver ivrig som en lille hvalp og glemmer snoren, når en løs hund byder op til dans. Hvis han ikke kan smutte ud af den, burde den kunne bruges i byen og Hurtta'en i skoven. smiley

• #11   1. feb 2013 Både halti og easy walk påfører hunden smerte og/eller generer, hvormed hundens trækkes minimeres.
    Begge dele er symptombehandling, da de ikke fjerner hundens lyst eller behov for at trække.
    Vi bruger Cesar Millans tankegang omkring motionering af vores hunde. En træt hund, giver ikke problemer. Derfor tager vi ofte en tur med cyklen/løbehjulet før vi går tur. Så får hunden opfyldt sit behov for at arbejde, før den skal gå rolig tur.

• #12   1. feb 2013 Malene

Hvilken smerte? Den ligner da en helt normal sele? Bare med ringen foran...

• #13   1. feb 2013 Kan se på Kenjan, der både er en Halti grime og sele.

Halti findes kun i 3 størrelser og så skal man bruge begge ender af snoren. En foran og en over skulderbladene. Det virker lidt bøvlet synes jeg.

• #14   1. feb 2013 Okay smiley Men altså, så ville jeg ikke vælge en antiktræk sele, alt andet lige, så er det jo lavet til det og må vel på en eller andet måde have effekt smiley
    Men så bare helt alm snor eller sele? Jeg ville nok vælge http://www.dogshop.dk/shop/hurtta-pro-seler-2527p.html sådan en, men en collie er jo ret smal i brystkassen, så måske den ikke sidder så godt. Ellers prøv hike.dk han vil sikkert godt sy en sele til dig, lige efter dine ønsker smiley (Jeg fik en schweiss sele hos ham, som blev rettet ind så den passer min hund perfekt).

• #15   1. feb 2013 Hehe, vi har denne her også smiley

http://www.dogshop.dk/shop/hurtta-pro-y-seler-5882p.html

Jamen, spændende. Den er der ikke mange, der kan lide. Må jo prøve at se, hvad jeg synes, når den kommer smiley Ellers køber jeg et simpelt kvælerhalsbånd til ham, det ved jeg da, hvad er smiley

profilbillede
  • #16   1. feb 2013 hehe smiley Y-selen passer også godt til smalle hunde smiley Men altså, jeg har ingen erfaringer med seler personligt smiley Jeg synes det er alt for besværligt at give på smiley Sådan er vi heldigvis forskellige!! smiley

• #17   1. feb 2013 Jeg har en hund, der kommer stormende og selv hopper ned i selen med hovedet først smiley Han fangede hurtigt konceptet med at den skulle over hovedet, klikkes og så UD OG GÅ smiley

• #18   1. feb 2013 fedt smiley

• #19   1. feb 2013 Jeg har intet imod anti træk seler - så længe man sørger for at de sidder godt og ikke gnaver i huden eller de virker som om hunden har ubehag ved selen. Jeg har prøvet en anden type til Audi og Bobby - det virkede fint på Bobby - Audi trækker alligevel, så det blev droppet igen. Jeg bryder mig personligt ikke om hurttas seler - de sidder dårligt på mine hunde. Hvis du ønsker en sele din hund ikke kan smutte ud af vil jeg anbefale en fra Ruffwear - de sidder fantastisk på hunden!

• #20   1. feb 2013 Ja måske kan jeg godt finde en anden sele, han ikke kan kringle sig ud af...

Men er ikke sikker på, jeg gider bruge den, hvis han trækker meget i den på gåturene - for han går jo noget pænere i et halsbånd...

Hmm er spændt på at se, hvad vi synes om den og om den sidder ordentligt på ham...

• #21   1. feb 2013 Alfisten

Vil den ikke kun det, hvis han trækker?

• #22   1. feb 2013 Sarah: Prøv at søg halti harness på Google. Det er en sele de har lavet og ikke grimen.

Ja desværre, når hun gik kom remmen sådan i kambolage med forbenet smiley vil ikke sige at den påførte nogen form for smerte overhovedet!! Men den sad bare ikke lige så godt på hende, og den så ud til at irritere lidt. Men ikke sådan smerte som folk skriver.
    Jeg har fået at vide, af en kyndig, at jeg skal have en sele hvor den er spændt foran. Da trækket på enten ryg eller nakke er en af årsagerne til at Emma stresser.

• #25   1. feb 2013 hvis jeg havde en hund med mere næse en hvad Misha har, så havde jeg valgt en grime hvis hunden var lidt for ivrig nogen gange.

jeg synes ikke det er særligt rart at gå med Misha, da hun trækker en del. hun ved godt hvad det vil sige at tage kontakt og hvad det vil sige at gå pænt. men hun er rimelig ligeglad når vi går tur. hun tager kontakt og fræser afsted igen. så tager hun måske kontakt igen og suser afsted igen. min arm og min hånd er så ødelagt efter en lille tur smiley hvis jeg går aftenstur med barnevognen bare mig og Misha, så går hun roligere. men hvis der er dag eller min kæreste går med, eller min mor eller hvem som helst. så tonser hun afsted. alle øvelser går ind af det ene øre og ud af det andet.

hun kan, hoppe over mit ben, næsten klø sig på næsen, vinke, give five, en masse andre ting og endda tisse på kommando, men og gå pænt og ikke trække. det dur bare ikke smiley

• #31   1. feb 2013 hmm, hvis ikke hunden har noget imod grimen og kun er lidt ivrig (ikke trækker ejeren afsted efter sig) så ser jeg ikke noget galt i grimen, så er den ikke så voldsom.

• #32   1. feb 2013 har så også hørt dårlig om kvælhalsbånd, så tror man skal prøve at finde hvad der er bedst for ens hund. det kan være meget forskelligt tror jeg. sådan som Misha trækker nu, f.eks er ikke optimalt. er sikker på hun tager ligeså meget skade af at trække sådan i et halsbånd med eller uden kvæl, som i en sele der drejer hende hvis hun vil for hurtigt frem. Misha går heller ikke kun på venstre side af mig, nogen gange skifter vi over til højre. da jeg hurtigt får ondt i venstre arm pga. gammelt brud. så tror ikke hun vil blive skæv eller noget.

• #34   2. feb 2013 Af flere årsager går vi ikke til træning. Har fået råd og vejledning om hvordan vi får den bedste gåtur, men lige lidt hjælper det.

Jeg tænkte bare at selen kunne være en ny hjælp i det jeg har prøvet stort set alt andet, men ikke selen. Vil selvfølgelig benytte træning også, udover selen...

Har selv gået med en hund der havde grime. Han var hverken irriteret eller havde smerter når vi gik tur.. Men derfor kan det da godt være nogen har det, det skal jeg ikke kunne sige.

• #35   2. feb 2013 Jeg har denne her, som der vist også er linket til:
    http://www.dogcity.dk/halti-grime-og-gaa-paent-seler-47/halti-harness-antitraek-sele-frontstyret-p8700

I stedet for at have snoren sat på den lidt tåbelige måde, har jeg sådan en, man bruger, når man lufter 2 hunde.Den virker egentlig udmærket, så vidt, jeg ved. Eks'en brugte den. Når jeg går med hende, ved hun, at hun ikke kommer længere, når hun trækker smiley

• #36   2. feb 2013 Helle

Smart med sådan en kobbel, når det skal være smiley

Tja, må prøve at se hvordan den ser ud til at virke på ham. Hvis den ellers sidder godt og vi også bruger den anden sele eller kvæler, så burde det mindske sandsynligheden for at han trækker sig skæv. Det er også sæsonafhængigt hvor meget vi går i byen, det er mest her om vinteren, fordi det er mørkt. Ellers nyder hunden og jeg mere en tur i skoven eller langs vandet smiley

• #37   2. feb 2013 er der nogen der ved om man kan købe haltien i nogen butikker i Aalborg omegn?

det der med at bakke baglæns dur desværre ikke på Misha smiley

• #38   2. feb 2013 Har da set dem i Plantorama. Tror jeg købte min der eller også var det i Petworld smiley

• #39   3. feb 2013 okay fedt smiley må lige ind og se! vil helst købe sådan nogen ting i butikker hvor jeg kan have Misha med og prøve dem først smiley

• Jerker B
    Jerker B Tilmeldt:
    jul 2015

Følger: 1 Svar: 1
    #40   7. jul 2015 For mig er det meget tydelig at se, at vores Husky-blanding ikke trækker så meget når han får Easy Walk-selen på. Vi har også en normal sele som vi brugt i starten, og der trækker han virkelig meget. Så meget at jeg er nødt til at holde han tilbage og bruge meget kraft på bare at holde igen.
    Når han får Easy Walk på, er det som at han slapper mere af. Han går stadig lidt foran mig, men det er slet ikke på samme måde og det giver heller ikke samme følelse af at han hele tiden trækker i linen.
    Vi købte vores Easy Walk på aDogDream.dk her http://www.adogdream.dk/easy-walk.html

Kommentér på:
Easy Walk Harness

Annonce