5.068 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hvalpefoder - Pedigree eller Royal Canin? Hvalpefoder - Pedigree eller Royal Canin?

Hej alle hundeejere smiley

Her i vinterferien skal jeg op og hente min nye hvalp. Det er en yorkshire terrier, og de spiser jo ikke så meget mad.
Men hvis i endelig skulle anbefale noget, skal det så være hvalpefoder i mærket pedigree eller royal canin? Har hørt gode ting om begge mærker, så ville lige vide jeres erfaringer omkring dem smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalpefoder - Pedigree eller Royal Canin?
  • #1   6. feb 2013 enig med Minion - må man ikke foreslå andre mærker?

• #2   6. feb 2013 Faktisk alt andet end pedigree smiley hehe

• #3   6. feb 2013 Har i dårlige erfaringer med pedigree? Hvad med de der dental sticks til tænderne? smiley

• #4   6. feb 2013 Hvorfor ikke Pedigree ???

• #5   6. feb 2013 Min gamle boxer sked vand hvis han spiste pedigree.. og mener det virkelig smiley brunt vand!

• #6   6. feb 2013 Pedigree = Junkfood...

Kan varmt anbefale Kings Moor Pure til hvalpe, det er super godt smiley

• #7   6. feb 2013 Jeg synes man giver for meget for det man køber, når man bruger Royal Canin - og alt alt alt for lidt, hvis man bruger Pedigree.

Mine to sidste hvalpe har fået Olivers som hvalpefoder, og det har jeg været meget tilfreds med.

www.olivers.dk

• #8   6. feb 2013 Hvad med "Dyrlægens" hvalpefoder ???

• #9   6. feb 2013 Mine hvalpe får pedigree, og deres maver har det fint...

• #10   6. feb 2013 hmm.. hvad med Taste of the Wild? Det får mine to, og de ELSKER det.
    Og her VED du hvad der er i, og ikke alle mulige mærkelige tilsætningsstoffer som de overnævnte mærker som du vil købe. smiley

• #11   6. feb 2013 Maj - Heller ikke det, ville jeg bruge. Slet ikke til hvalpe.

Det handler om kvaliteten og optageligheden af næringsstofferne, indhold af biprodukter og så videre.

Hvalpe skal have noget, der er lavet af gode produkter, kød, ikke fjer, næb og lignende.

• #12   6. feb 2013 Hvad med Olivers? De levere direkte til døren og der er forskellige varianter, både kornfrit og ikke kornfrit smiley

• #13   6. feb 2013 Pedigree er skidt. Det er fyldt med unødvendige ting.
    Royal Canin er faktisk heller ikke super godt. I mange af typerne fylder de op med korn og majs - og det har hunden ikke behov for. Derfor skal de have store mængder for at være mætte. Ved RC betaler du for mærket, ikke indholdet.
    Du kan få langt bedre foder, til billigere penge, ved andre mærker.

• #14   6. feb 2013 Pedigree og dyrlægens hundefoder, er lavet af affald og korn hunde kan godt leve af det, men jeg vil ikke betale for affald og jeg syntes helt ærlig ikke at de hunde jag har set som bliver fodret med det ser godt ud, nogle mener det er godt nok, det er det sikkert også:) mine hunde er bare mere vær end at de skal fodres med noget der er godt nok, det er et valg man tager:), så jo din hvalp kan overleve på affald men hvis du vil ofre lidt mere så er der fx olivers, Tholo, eller mange andre gode mærker hvor foderet er lavet af kød ikke affald:)

• #16   6. feb 2013 Christina H, foder og dermed også hvalpefoder er en jungle at vandre rundt i. Nogen hælder til et mærke og andre til et andet. Hmmm, hvad skal man vælge?
    Der er kun ét svar "Du skal vælge det hunden allerbedst kan lide", og så er det ligegyldigt hvad det hedder. Du gider da heller ikke spise rugbrød hver eneste dag, hvis du ikke brød dig om det.
    Så indtil du har fundet det hvalpen kan lide, så køber du små poser af det, og kan hunden ikke lide det, så kan du få pengene tilbage, hvis der er smagsgaranti. Hermed finder du det som netop din hund synes bedst om.
    Det kan måske lyde besværligt, men det er det mest korrekte svar man kan få, når man står i en situation og skulle vælge foder.

Held og lykke med din hvalp, jeg håber du finder det som den bedst kan lide.

• #17   6. feb 2013 Mht Pedigree, så er der rigtig mange fordomme omkring det. Men det undrer mig dog, at en kennel i Danmark, som fodrer med det har verdens bedste hunde inden for den race, og har haft det i over 15 år. Hvis det var så dårligt et foder, så ville de nok aldrig have vundet alle de titler på udstillinger både i ind- og udland.

Jeg skal ikke prædike for eller imod Pedigree, men som jeg skrev ovenfor til Christina H, så handler det om at finde det foder som hunden kan lide og samtidig også kan fungere på. Ofte hænger det sammen, men ikke i alle tilfælde.

• #18   6. feb 2013 Hvis min hund skulle have det, den allerbedst kunne lide, så ville det bestemt ikke være en hund, der kunne yde det, den skal kunne yde. Den ville være smælderfed og rigtig rigtig usund.

Man bliver altså nødt til at træffe fornuftige valg på sin hunds vegne.

• #19   6. feb 2013 Frolic er vel dybest set de fleste hundes foretrukne kost... Det vil jeg ikke anbefale at sætte hunden til at leve af....

• #20   6. feb 2013 Marlene: Hvad har du fodret dine hvalpe med ? Hvad vil du anbefale?

• #22   6. feb 2013 jeg har fodret mine hvalpe med Oliver eller Tholos hvalpefoder
    overvejer dog at skifte til orijen eller wolfsblut, da de voksne hunde er gået over til det foder

• #23   6. feb 2013 Har hvalp på 6 mdr. Jeg er på SU så har ikke en milliard-million til foderforbrug smiley

Vi har prøvet RC, Eukanuba og er nu på Arion.

Da din er en lille hund vil jeg anbefale at du max køber 3 kg. af gangen.
    Jeg skifter gerne imellem mærker, så han prøver noget forskelligt.

Personligt vil jeg ikke købe Pedigree. 1. det er efter min mening ikke godt foder. 2. jeg har ikke kunne finde det i hvalpe udgave til små hunderacer.

Husk! jo mere af fodret de skal have for at være dækket ind. Jo mindre udnytter de det.

Glæder mig til at høre dit valg smiley

• Karen K
    Karen K Tilmeldt:
    feb 2010

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 21
    #24   6. feb 2013 Men får den ikke noget med fra opdrætter? Det er ikke godt at skifte foder fra den ene dag til den anden og slet ikke som lille hvalp.

• #25   6. feb 2013 Til at starte på synes jeg du skal bruge det opdrætter bruger, også selvom jeg ikke synes nogle af dem er gode nok.
    Men der sker mange ting i hvalpens liv, og bare det at flytte kan give problemer med maven, så jeg synes ikke man skal begynde at lave om på foderet med det samme.

• #26   6. feb 2013 Vil anbefale dig, at du starter op med det foder du (forhåbentlig) får med fra opdrætter.
    Hvis du vil skifte senere hen, så kan jeg anbefale Kingsmoor. Der er både til hvalpe og voksne, begge dele med og uden korn. Mine maltesere trives rigtig godt på deres foder.
    Held og lykke med din nye hvalp:-)

Kommentér på:
Hvalpefoder - Pedigree eller Royal Canin?

Annonce