Forårskåd eller bare glemsom Forårskåd eller bare glemsom
Jeg har lige nogle frustrationer og spørgsmål omkring min ellers så dejlige hund. Hun er 6 måneder og stort set renlig. Dette skyldes, at vi kender hendes signaler og er meget opmærksomme på dem.
Problemet ligger i, når vi så tager hende ud. En hurtig tissetur kan hurtig vare 25 min, fordi hun simpelthen bliver distraheret af at skulle fange blade, finde pinde, bide i mine støvler osv. Hun glemmer alt om, hvad hun skal. I halvdelen af gangene kommer vi op uden hun har lavet noget og maks 5 min efter skal hun så tisse/lave stort.
Det skal siges, at det ikke har været sådan tidligere. Der kunne hun nærmest ikke gøre det hurtigt nok, fordi hun ville ind igen. Desuden er det de samme omgivelser, vi lufter i, så ikke noget nyt.
Hvorfor er hun nu begyndt på det?? Er hun forårskåd, ved at ramme teenagealderen eller hvad pokker sker der?
Er der noget jeg kan gøre? Eller må jeg bare ruste mig med tålmodighed?
Håber I har nogle gode inputs
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
maj 2007
Følger: 25 Følgere: 1230 Hunde: 7 Emner: 91 Svar: 2.792
jan 2012
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 817
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1271 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.302
Love is all around: Hun er i snor. Det er hun nødt til, da reglerne kræver det (fælles gård)
Monica: Det er nemlig møgirriterende! Berta er slet ikke til at styre. Der er gået forår i hende!
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.819
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1271 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.302
Det lyder til, at jeg skal forsøge mig med noget kontaktøvelse og så bare medbringe masser af lækre godbidder. Hun er nemlig slet ikke til at styre i den snor, når vi kommer ud i gården, så må prøve at få hende til at falde lidt ned - hvis det er muligt
Forårskåd eller bare glemsom