357 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Forårskåd eller bare glemsom Forårskåd eller bare glemsom

Jeg har lige nogle frustrationer og spørgsmål omkring min ellers så dejlige hund. Hun er 6 måneder og stort set renlig. Dette skyldes, at vi kender hendes signaler og er meget opmærksomme på dem.

Problemet ligger i, når vi så tager hende ud. En hurtig tissetur kan hurtig vare 25 min, fordi hun simpelthen bliver distraheret af at skulle fange blade, finde pinde, bide i mine støvler osv. Hun glemmer alt om, hvad hun skal. I halvdelen af gangene kommer vi op uden hun har lavet noget og maks 5 min efter skal hun så tisse/lave stort.
Det skal siges, at det ikke har været sådan tidligere. Der kunne hun nærmest ikke gøre det hurtigt nok, fordi hun ville ind igen. Desuden er det de samme omgivelser, vi lufter i, så ikke noget nyt.

Hvorfor er hun nu begyndt på det?? Er hun forårskåd, ved at ramme teenagealderen eller hvad pokker sker der?

Er der noget jeg kan gøre? Eller må jeg bare ruste mig med tålmodighed?

Håber I har nogle gode inputs smiley

Jakob Kjeldbjerg måtte aflive hunden
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning og rydning af bed 2.230 kr.
  • Fuge ved toilet og vaskmøbel 1.999 kr.
  • Ophængning af 6 billeder, udskiftning af toilet bræt, ophængning af tre væg reoler 1.140 kr.
  • monter aquastop 1.000 kr.
  • Ublocking a clogged drain in the Kitchen 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Forårskåd eller bare glemsom
  • #1   8. mar 2013 Min hvalp har her de sidste par dage slet ikke kunne koncentrere sig udenfor, på grund af alle de ting der flyver rundt i blæsten. Jeg ved ikke om det er startet på samme tid som blæsten tog til?

• #2   8. mar 2013 Render hun fri eller har hun snor på?

• #3   8. mar 2013 Jasmina er ogs en tumle til at koncentrere sig lige i tiden.. Hun laver ikke andet end at jagte blade og dufte til alle de nyoptøede lugte.. Pisse irriterende smiley

• #4   8. mar 2013 Petra: Det er tiltaget efter blæsevejret er kommet, men det var der desværre også inden, så kan ikke engang skyde skylden på vejret smiley

Love is all around: Hun er i snor. Det er hun nødt til, da reglerne kræver det (fælles gård)

Monica: Det er nemlig møgirriterende! Berta er slet ikke til at styre. Der er gået forår i hende!

• #5   8. mar 2013 Med min, der går jeg langsomt, meget langsomt rundt, det giver Nala roen til at gøre hvad hun skal, nogle gange stopper jeg også bare op og venter, det kommer lidt an på situationen. Og når hun kører helt op i en spids, så sætter jeg mig ved hende og får hende lige ned på jorden igen, for hun kan slet ikke holde op med at stresse igen.

• #6   8. mar 2013 Det er altid noget at høre, at jeg ikke er den eneste med umulig hund. Ja altså, det er selvfølgelig lige så irriterende for jer, men så ved jeg, at jeg ikke er alene smiley

Det lyder til, at jeg skal forsøge mig med noget kontaktøvelse og så bare medbringe masser af lækre godbidder. Hun er nemlig slet ikke til at styre i den snor, når vi kommer ud i gården, så må prøve at få hende til at falde lidt ned - hvis det er muligt smiley

Kommentér på:
Forårskåd eller bare glemsom

Annonce