5.551 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 44 Svar

Urin VS. græsplæne Urin VS. græsplæne

Kender i det med at jeres hund langsomt slår græsplænen eller planterne ihjel i haven ?

Vi gør, og nu kan det rigtig ses, Balder tisser de samme 3 steder vær dag og nu er det helt dødt der hvor han tisser...

ved i hvordan man kan undgå dette, altså uden at lukke haven af ? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning udendørsstik 750 kr.
  • 4 timers rengøring af 100 kvm kontor 1.000 kr.
  • Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • tilpasning af dør 1.500 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urin VS. græsplæne
  • #1   27. apr 2013 Ved at lufte ham via en gåtur frem for at lufte ham i haven

• #2   27. apr 2013 Lær ham at han ikke må tisse i haven?

• #3   27. apr 2013 Bare fordi hunden tisser i haven er jo ikke ensbetydende med at man ikke går en tur med hunden....

• #4   27. apr 2013 Vi går med vores 2-3 timer om dagen, trods det tisser de begge i haven..

Ts vi har også visne pletter i vores græsplæne, men er næsten sikker på det nok skal live op igen når der kommer mere gang i græsset smiley

• #5   27. apr 2013 Fej lige for jeres egen dør først..
    Jeg er ikke i tvivl om at Balder får nok gåture og flere timer om dagen, men derfor er han da stadig i haven..
    Jeg ryger ikke inde, så vær gang jeg går ud for at ryge går han med..

Tænkte mere på om han måske får for meget eller for lidt af et eller andet, her i huset joker vi med at hans tis er bedere end ukrudtsmiddel smiley

• #6   27. apr 2013 Jeg har et enkelt bed i forhaven, hvor der engang var Hosta, men de er tisset ihjel. Og jeg siger hellere det, end at jeg skal ud kl. r*v, hvor jeg ikke har fået min morgenkaffe endnu, Sådan er vi så forskellige, og min hund komme ud på RIGELEIGE gåture på andre tidspunkter.
    Jeg har accepteret, at hun bruger et hjørne i haven, og hvis jeg ønsker det, flytter jeg bare planteerne et andet sted hen eller i ktukker. - Hellere det, end at jeg får søvnlæse nætter p.g.a. at jeg skal tidligt ud med hunden, inden jeg selv er vågen!

Jeg er da enig i, at jo mere man lufter hunden udenfor haven - på gåture, som må være en selvfølge - så mindsker man problemet i haven.

Man kan også være konsekvent og lære hunden at haven er no-go. Men det kræver, at man konsekvent lufter hunden hver gang, den skal, og at man træner det ligesom "renlighed i hjemmet". Ellers er det vel bare noget man accepterer som en del af det at have hund.

• #7   27. apr 2013 Jeg mener faktisk helt seriøst, at man kan lære ham hverken at lave bimmelim eller bummelum i haven. Det vil løse dit problem med død græsplæne. smiley

• #9   27. apr 2013 Hvordan kan jeg lære ham at lade vær ? smiley
    Det er jo ikke mindre end et år siden jeg roste ham det skyerne når han tisset i haven, ( renligheds træning) smiley

Og det er min udlejer der ikke er så tosset med at hendes ene busk er død i bunden, og jeg syntes bare det er grimt at se rundt om flagstangen er det dødt og op at lampen i indkørslen smiley

Vær morgen når jeg står op får han lov at rande i haven mens vi begge år morgen mad og jeg gør mig klar til at gå i hundeskoven som efter hånden er ved at være dagligt vi går der ned, der er ca 3km og runden rundt der nede er også 3 km og dem tager vi for det meste at par stykker af, selvfølgelig har vi også dage hvor vi bare går i skoven bag huset hvor vi også har en rute på minimum 3km..

En tur i hundeskoven kan tit betyde vi går kl 10 og er hjemme mellem 14 og 16 tiden alt efter hvad vi finder på. Så skal der slappes af og laves mad og igen ved en 19 tiden går vi en tur, dog for det meste om i skoven bag os eller ned til søen hvor han kan bade lidt... Og så går vi tilbage når det begynder at blive mørkt..

Så en ting er sikkert, han mangler ikke gå ture, og han bliver ikke KUN luftet i haven... smiley

• #10   27. apr 2013 Sofus får minimum 3 gåture dagligt, men alligevel tisser han i haven, her har det modsatte effekt, alle de steder han tisser gror græsset dobbelt så hurtigt smiley

• #11   27. apr 2013 Kan Sofus så ikke lige komme og lære Balder det smiley

• #12   27. apr 2013 Hmm har fundet det her...

Tror i det er noget der virker ?

http://www.4hotdogs.com/templates/product.asp?ProductGuid=25rm17&ProductName=DogRocks+200+g&GroupName=Hundefoder+%26+Kosttilskud&GroupGuid=95
    Med Dog Rocks i vandskålen slipper du for afsvedne pletter på græsplænen, når din hund tisser på dit græs. Helt naturligt - uden kemikalier!
    Helt naturlig og problemfri.
    Dog Rocks ændrer ikke pH balancen i hundens urin eller drikkevand.
    Dog Rocks skal udskiftes hver 2. Måned.
    Dog Rocks er solgt i Australien i 10 år og Storbritannien i 5 år.
    Dog Rocks er sikre for alle husstandens dyr.
    Beskrivelse
    Dog Rocks er paramagnetiske sten, der hjælper med at reducere brune afsvedne pletter på græsplænen, hvor din hund har tisset. PH-værdien i hundens urin er uforandret, og Dog Rocks er helt naturlige og kommer direkte fra jorden. Du skal blot lægge Dog Rocks i din hunds vandskål og så lade dem være. Over 7000 Dog Rocks pr. måned sælges i Australien. En pose holder i op til 2 måneder afhængig af din hund og årstiden.

• #13   27. apr 2013 Du skal (ligesom miemiv skriver længere oppe) træne ham som da du trænede renlighed. Gå helt ud med ham om morgenen, istedet for at lade ham komme ud i haven. Ros ham når han tisser udenfor haven. Når du ser han tisser i haven, sig nej og tag ham med udenfor. Som sagt ligesom renlighedstræning smiley

• #14   27. apr 2013 Jeg vil lige prøve at se hvordan han tager det, han er meget signal følsom, er tror måske det ville stresse ham lidt vis jeg afbryder ham i at tisse..

Han liner en der har fået tæsk når man siger nej til ham -.-' Dumme hund..

Men jeg vil da lige gøre et forsøg, for nej hvor er det grimt med de gule pletter smiley

• #15   27. apr 2013 Bare husk at du skal være konsekvent. Hvis du er heldig tager det kun et par dage. Held og lykke smiley

• #16   27. apr 2013 hehe jo tak ^^

Men u anset hvad.. tror i det der jeg linket oven over virker ?

• #17   27. apr 2013 en bruger herinde har lavet udendørs tisse-sted til sin hund... Der er album og forklaring og det hele smiley

Et aflukke med sand og lys, hvor hunden blev fulgt over hver gang den blev lukket ud - netop for at undgå tis og "gaver" alle mulige steder på gårdsplads og græsplæne smiley

• #18   27. apr 2013 Nu har jeg en hvaps på 6½ måned, og hun lukkes da i haven ca. hver 2-3 time når vi er hjemme så hun kan tisse, og de to andre voksne jeg har kommer da også ud i haven, og de tisser nu også i haven, det kan jeg intet galt se i..

Og de kommer da også ud at gå smiley

• #19   27. apr 2013 Nina det kunne faktisk være en ide, men ærligt tror jeg bare han kommer til at stå og kigge efter mig og hyle og pive, og ikke rigtig kommer af med noget.. smiley

Og der er heller ikke noget problem i det så længe hunden eller ødelægger græs og planter med dens tis smiley

• #20   27. apr 2013 ikke helt lukket jo, men privatiseret smiley

• #21   27. apr 2013 Nårh smiley

jo ja smiley

• #22   27. apr 2013 Præcis det jeg tænkte Natasja, men vil han ikke bare pisse de der græsfrø ihjel ? smiley

• #23   27. apr 2013 Jeg må lige igang med havearbejdet imorgen, hmm hvad med busken ? smiley
    Har du nogen ideer der ?

• #24   27. apr 2013 tror jeg må klippe grenene af helt nederst, og så ja måske et lille hegn omkring,, og så håbe på han ikke bare psser der igen når jeg fjerner det.. smiley

• #25   28. apr 2013 Smid en spand vand en gang om dagen, der hvor der er problemer.
    Det fjerner de skadelige mineraler og måske også lugten, så han med tiden finder et andet hjørne.

• #26   28. apr 2013 Skift foder smiley Min gamle Lab slog også græsplænen ihjel og det stoppede da vi skiftede til et foder af bedre kvalitet smiley

• #28   28. apr 2013 Jeg synes nu at de gule pletter plejer at forsvinde igen, når der kommer gang i græsset, og ellers må du gøre som Natasja skriver.
    Busken - hvad er det for en busk? Nogle buske ser helt døde ud i vinterhalvåret. Måske skal den bare lige have lidt tid?
    Mener også at kunne huske, at nogle slags foder giver værre pletter end andre, så måske er det også noget du kunne prøve. Vi har ikke haft gule pletter på græsset i den tid vi har fodret med Pure-varianterne fra Kingsmoor. Ved ikke om det er et tilfælde.

• #29   28. apr 2013 ej, helt ærligt, lære den ikke at tisse i haven...hva så den sag du ikke har tid til at gå, så står der en top forvirret hund og tror den har gjort noget galt.
    De pletter hører da med til at ha hund.. hvis du alligeevl står og smøger den, så ha en vandekande stående og gå ned og udvand det hvor du lige ser den tisser, og så accepter resten.

• #30   28. apr 2013 tak for de mange gode ideer smiley

Sjvot nok er vi lige skiftet til pure havfisk fra kingsmoor, smiley så måske jeg vare skal gris det døde græs væk og så noget nyt, som der også bliver forslået, og så se tiden an ? smiley

Kan lige tag et billede af busken og ligge ind smiley

• #31   28. apr 2013 der var faktisk 2 der er tisset i stykker -.-'

profilbillede
  • #32   28. apr 2013 og her rundt om lampen

profilbillede
  • #33   28. apr 2013 og det er jo ikke fordi vi har verdens mindste græsplæne,, smiley han tisser stort set kun de steder, efter han lærte at lette ben

profilbillede
  • #35   28. apr 2013 falsk laurbær hvad er det for en af dem ? smiley

• #37   28. apr 2013 ja okay smiley jeg har ikke så meget forstand på det, men min overbo/udlejer er ikke så glad for af de ser sådan ud, og siger det er fordi Balder tisser på dem..

• #39   28. apr 2013 Underligt noget at lukke ud at hundene ikke bliver gået med fordi de tisser i haven.

Mine bliver gået med, men derfor er de da i deres elskede have alligevel og der tisser de altså os.

De slår dog ikke græsset ihjel smiley

Mit græs lider mest under at de fræser det op..

• #40   28. apr 2013 Lotte K.
    Hvad er der galt med at sige at hunden skal lære ikke at tisse i haven, hvis det er et problem med tisseri for ejeren? Selvfølgelig skal hunden så ud på flere ture i løbet af dagen, men det må ejer så gøre.

Efter vi har fået kunstigt græs og en masse ukrudtsdug i haven, blev det et problem at King tissede dér, pga lugten. Han kommer stadig ud på tur 3-4 gange dagligt, og kommer af med hvad han skal på de ture.

• #41   29. apr 2013 Årsage skrev jeg da også...
    Hunde er sku ikke små robotter, der er snart ikke grænser for hvad de skal kunne og ikke gøre.

• #42   29. apr 2013 Hvis de kan lære ikke at tisse inde i huset, kan de da også lære ikke at tisse i haven. Uden at være en "robot" af den grund.

• #43   1. maj 2013 Kingbøf... ja det kan de da, og de kan også danse, stå på et ben og det der er værre, men det betyder da ikke at det er ok for hunden...

Hvis mor skal ud og ryge 8-10 gange og tager hunden med, så det sku svært ikke at tisse når den kolde vind rammer snuden.. Så må man jo som flere har skrevet, lade vær med at lufte i haven, og gå ud og pisse op af de offentliges planter i stedet.

• #44   1. maj 2013 det skal nok komme igen nu her sommeren kommer rigtig... det ligner hvalpetis pletter... dem har vi også... sidste gang vi havde hvalp kom det igen... også vil du komme til og se på græsset hvor den tisser og pøller for det vil græsset gro godt...

• #45   1. maj 2013 plus det på planterne er frost skader kan jeg se... det kan være fra en aften ts tur også der kommet frost om natten og tisset har ikke været tørt så fryser det og planten vil få skader...

• #46   1. maj 2013 Jeg har prøvet de sten,,men de vil ikke drikke vandet

• #47   1. maj 2013 Lotte,
    tænk over dit sprog når du skriver. Jeg kender dig ikke, og kan ikke se dit ansigt imens du bruger ord som "sgu" og "pisse". Og ja, det kan godt være jeg er sart...
    Der står i ingen af mine indlæg at det er ok at lufte sin hund i haven, men at hvis man har en regel om ingen tisseri i haven, er man netop forpligtet til at tage hunden med ud på flere ture i løbet af dagen. Og som du selv skriver, kan man udemærket gøre det mens man tager sig en smøg.

• #48   1. maj 2013 Kingbøf smiley smiley ingen grund til panik, du må jo gerne lære din hund ikke at tisse i haven, jeg gav blot min holdning til kende...

• #49   1. maj 2013 smiley smiley :-) smiley smiley

Kommentér på:
Urin VS. græsplæne

Annonce