{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.602 visninger | Oprettet:

Dyrlæge med døgnvagt og som kører ud i Østjylland {{forumTopicSubject}}

Nogen der kan anbefale en dyrlæge som har døgnvagt og som kører ud når behovet opstår - også selvom det er efter kl. 17 eller i weekenden?

Jeg har indtil videre været hos og betalt konsultation hos 2 forskellige dyrlæger, da jeg forinden havde fået opfattelsen af, at de havde 'tilkaldevagt'.

Begge steder blev jeg så, ved forspørgsel herom, orienteret om at de godt nok havde en døgnvagt telefon, men at den viderestillede mig til Århus dyrehospital.
Da det er første gang jeg har en drægtig tæve, føler jeg stort behov for at have en sikkerhed i at kunne ringe efter dyrlæge uanset dag og tidspunkt, og uden at jeg pludselig selv skal ud og køre med en fødende tæve ??

Jeg bor mellem Århus og Silkeborg, tæt på Ry, Skanderborg og Hammel, så man burde synes der er en...
Da jeg selv næsten lige er flyttet hertil fra Sjælland vil jeg gerne høre jeres erfaringer med div. Dyrlæger i området og ikke mindst jeres anbefalinger ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyrlæge med døgnvagt og som kører ud i Østjylland
  • #1   30. maj 2013 Har du prøvet Østergaards Dyrehospital i Tranbjerg v Århus. De samarbejder med andre i området om døgnvagt. Ved ikke om de også kører ud.
    De er super søde og dygtige.


  • #2   30. maj 2013 Tror du får svært ved, at finde hvad du søger. Langt de fleste samarbejder om vagt eller henviser til et stort sted, da det er de færreste, der gider have vagt tit. Deler man med andre eller er man et stort sted, er man flere om det og har på den måde kun vagt måske hver 5. dag.

    Tror også du får svært ved, at finde en god udkørende. De fleste smådyrsdyrlæger kører ikke ud og særligt ikke til ting, der er bare lidt komplicerede, da de ikke kan tage udstyret med. Til en fødsel vil man f.eks. gerne scanne, tage røntgen og have mulighed for hurtigt, at lave et kejsersnit. Kører man ud, har man meget begrænsede muligheder.

    Det mest normale er, at folk kommer med den fødende tæve og det plejer ikke være et problem. Er der først komplikationer, er en køretur tævens mindste problem.


  • Rollo
    Rollo Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 9 Følgere: 13 Svar: 925
    #3   30. maj 2013 Jeg ved at hvis vi ringer vagt til vores sædvanlige dyrlæge, så er de i et vagtsamarbejde med vist nok Herning, Viborg og Silkeborg - og de er selv i Holstebro, dvs. vi har 45min - 2 timer til dyrlægerne i vagtsituationer, medmindre jeg får fat på en af de andre her i nærheden som jeg så ikke altid er lige ivrig efter at bruge.

    Men som Maj-Britt siger, i tilfælde af problemer med en fødsel, så vil jeg altså også helst til dyrlægen - køreturen er måske ikke det sjoveste men den er til at overleve! Så er man ved alt deres udstyr osv. og dét er altså noget mere betryggende end dyrlægen kommer ud og ikke har særlig mange ting med jo.

    I dag har dyrlægerne jo vagtsamarbejde på kryds og tværs for at dele vagterne ud, det synes jeg da er meget rimeligt smiley


  • #4   30. maj 2013 Som de andre skriver .... man har sin faste dyrlæge, men til aftener, nætter og weekender der har områdets dyrlæger delt vagterne imellem sig i et vagtsystem ...

    Jeg har dyrlægen i Tilst som primær, men sidste år i hans ferie måtte jeg også til Aarhus Dyrehospital da de havde vagten ... sådan er det ...


  • #5   30. maj 2013 Kan selvfølgelig godt se fordelen i at de har div. Udstyr lige ved hånden ??
    Krydser selvfølgelig fingre for at alt forløber som det skal, men kan bare godt li' at have en plan B og vil hellere ringe til en dyrlæge en gang for meget, end en gang for lidt ??


Kommentér på:
Dyrlæge med døgnvagt og som kører ud i Østjylland

Annonce