1.982 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 63 Svar

tøj eller ikke tøj. tøj eller ikke tøj.

Hej HG.

Er i for eller imod at gi hunde tøj på.?

- har selv 2 chihuahua´er som skal ha tøj/jakke på til vinter - også får de en butterfly på her på lørdag i næste uge da vi holder fødselsdag.

Hvad syntes i skal man gi dem bluser og kjoler på som en dukke eller skal de ha det på hvis det er nødvendigt fx om vinteren og lad dem være hund?

Hvad er jeres holdning?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vandhane der drypper AKUT 1.000 kr.
  • Hjælp til at sætte Gardinskinner og væg ramme op 800 kr.
  • Vinduespudsning 1.000 kr.
  • Ophængning af udendørs lampe 595 kr.
  • Rengør altan for alger 500 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  tøj eller ikke tøj.
  • #1   14. jun 2013 Min chi har en regnfrakke og en vinterfrakke.

Er imod kjoler og alt der gør hunden til legetøj..

• #3   14. jun 2013 Jeg synes at de kun skal have det på hvis det er nødvendigt, men en butterfly til fødselsdage eller til fastalavn synes jeg ikke gør noget. Vores har ingen behov for tøj, men vi skal deltage i noget riddermarked i næste uge, så hun skal have skind over ryggen. Men synes bestemt ikke man skal give dem kjoler på, da jeg findee det nedværdigende for hunden smiley

• #4   14. jun 2013 Er af den holdning, at hunde kun skal proppes i "tøj" hvis de fryser.

Vores får dækken eller trøje på om vinteren og så kan jeg godt finde på at give ham en charmeklud på, eller lille butterfly til jul/nytår, men de ting ser jeg også mere som "halsbånd."

Jeg håber heller aldrig at få brug for at skåne hans poter, ved at give sko på - så hellere have det som sidste udvej. Og det er på trods af, at de netop bruges af en bestemt grund.

• #5   14. jun 2013 Charlotte

jeg synes, at det er fint, at give hunden noget tøj på, fordi det er fordi den rent faktisk fryser og sådan noget. og at give hunden en buttefly på, til en særlig lejlighed, gør mig heller ikke noget. Så længe butterflyen ikke generer smiley

Der hvor jeg ikke forstår det, er når hunden klædes ud i tøj, den ikke kan bevæge sig ordentligt i osv.

Giver man sin hund tøj på, fordi den reelt set har behovet, og man så vælger noget, man synes er lidt smart, men ikke går på kompromis med funktionaliteten, så synes jeg pgså, at det er okay

• #6   14. jun 2013 Jeg giver kun et dækken på, hvis hunden fryser. Ellers er der ingen grund til det.

• #7   14. jun 2013 Kan se at i har samme holdning som mig med en lille butterfly er sødt og en jakke hvis det er nødvendigt.

Syntes heller ikke at hundene skal passes ind i strut kjoler - bluser og andre former for tøj.

• #8   14. jun 2013 Viktor får et dækken på når det er rigtig koldt udenfor, men aldrig noget med ærmer eller lign.

Jeg kan dog også finde på at give ham en lille charmeklud på, hvilket jo mest er for min egen skyld, men det er også det absolut eneste udover et dækken. Charmekluden generer ham slet ikke, så ser det ikke som et problem.

• #9   14. jun 2013 I was not allowed to have a coat on Flora Danica in the strange training school I went to with her. She just shivered and shivered and cried. It was horrible. I stopped going in the winter because the man was against dog coats. If a dog is cold, yes, put something warm on them. As far as fashion goes. I'm not sure what I think. Does the dog mind wearing such 'fashion'? Does it get enough exercise and other needs met or is it just about being a living toy for the owner?

It's not really a black and white issue.

For me, it's more a question of getting coats that cover the bottom of my dog, because she get's wet underneath by the way she walks. Dogs seem to get colder when they are wet and cold. Dry and cold does not seem to be as big of a problem.

• #11   14. jun 2013 Så længe hunden ikke er generet af det, så kan jeg ikke se forskellen på et tylskørt og et sort dækken. Vi pådutter generelt vores hunde så mange ting, så for min skyld må folk klæde deres hunde ud som prinsesser og krokodiller, bare hunden er vant til det og kan bevæge sig i det

• #12   14. jun 2013 Et varmt dækken hvis det er nødvendigt, alt andet er overflødigt bras og kan bruges på en dukke

• #14   14. jun 2013 Ja mine bruger tøj. Det siger vel noget om min holdning smiley
    Er der forresten nogen som kan huske adressen på den asiatiske side som sælger vanvittigt billigt udstyr uden porto? Jeg har fået smidt den væk

• #15   14. jun 2013 Pynte tøj og udklædning NEJ
    men regndække osv som tjener et fornuftigt formål er ok

• #16   14. jun 2013 Miniinthebox.com? Eller lightinthebox.com

• #17   14. jun 2013 takker

• #18   14. jun 2013 Jeg er ligeglad med om tøjet er til pynt eller for at være praktisk. Hvis ikke hunden er generet af det eller hæmmet i sin bevægelse er den fuldstændig ligeglad med formålet af tøjet.

Den eneste forskel der er på en t-shirt og en kjole til en hund er en lille flæsekant i bunden af trøjen. Så det kan ikke få mit pis i kog at nogen bruger det. Kunne selv finde på det smiley

• #19   14. jun 2013 IMOD!

Det eneste mine hunde nogensinde ville få hvis det var, er et Back On Track dækken hver.

• #20   14. jun 2013 Jeg syntes egentlig, det er lidt uetisk at klæde hunden ud som en dukke. Man ved jo ikke, om den syntes, det er fedt, selvom den finder sig i det. Og med så meget andet er det os mennesker der sætter hunden i situationen uden den kan sige fra, så mener nok, man bør holde det på et plan, hvor det som minimum ikke begrænser hunden smiley

Men dækkener/jakker til at holde varmen og sådan går jeg klart ind for. Regner selv med at skulle have et regn- og et softshell dækken til min til vinter.

• #21   14. jun 2013 Jeg er ofte imod jakker etc til hunde, de dækker sjældent hele ryggen og så synes jeg det er mere pynt en funktionelt smiley
    Men jeg er for dækner, der er funktionelle og dækker hele ryggen.

Fryser hunden skal den jo pakkes ind smiley
    Dog ville jeg ikke give ham butterfly på, men kan godt se det er sødt

• #22   14. jun 2013 Så længe tøjet ikke er til besvær for hundens bevægelsesfrihed synes jeg det er fint nok.
    Maggie får da dækken på når det bliver koldt, fordi hun fryser. Om det er et dækken eller en kjole kan hun da overhovedet ikke se forskel på, så kan faktisk slet ikke forstå at man kan gå ind for dækkener og være imod andet tøj(så længe det tjener et formål) så længe det ikke hæmmer bevægelsesfriheden.

• #23   14. jun 2013 enig med A-S!

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
    #24   14. jun 2013 Jeg tænker at det kommer an på hvilken hund vi taler om?

Jeg tænker på <i>Nu som medløber</i>'s meget kraftige "IMOD!" - For så vidt jeg har forstået har hun/du kun haft shäfere, og så ligger tøj til hunden nok meget langt fra ens tanke gang.. Jeg tænker at jeg ville grine min røv i laser, hvis jeg så en retriever, Lab eller shäfer med en fin kjole på.

Til hunde som er helt/delvis hårløse eller små hunde der fryser, tænker jeg det er okay at give dem tøj/jakke/dækken på. Og så skal man da selvfølgelig tage det man synnes er pænt/sjovt (om det er diamanter eller HA rygmærke på dæknet elller en striktrøje), så længe det ikke genere hunden. Jeg synes personligt at bare de der "diamant" halsbånd er noget fis, men det er jo smag og behag.

Men, har overvejet om nogle mennekser giver deres hunde tøj på "for tidligt"? Eller lader dem beholde det på for længe? Altså.. tænker at det kan være at det gør dem vandt til at have jakke på, og derfor fryser hunden mere om vinteren? Hvis det giver mening? Ligesom hvis et menneske bruger læbepomade hele tiden, så stopper læberne med selv at generere fugt og man bliver derfor "afhængi" af at bruge læbepomaden? Jeg har ingen idé om dette har hold i virkeligheden - at man kan gøre en hund afhængi af tøj - men er bare noget jeg har overvejet.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#25   14. jun 2013 Maja T >> Den jakke jeg har til Luna er ikke meningen skal dække hele ryggen, men derimod maven, da det er her hun ikke har noget hår. Derfor har jeg en jakke der kan lukkes på maven og ikke et dækken. At jakken så er <b>gyselig</b> er en helt anden sag. (er for nærrig til at gå ud og købe en ny bare fordi jeg synes den er grim)

• #26   14. jun 2013 Matilde for MIT vedkommende har det intet med racen at gøre.

Hunde skal i min verden ikke belemres med tøj. Et dækken, OK, men ellers ikke.
    Havde jeg haft små hunde havde min mening været den samme.

• #27   14. jun 2013 Calle i sin sorte jakke.
    Han er da sød hvis jeg selv skal sige det.
    Hvorfor skal noget man gør af nød, nødvendigvis være grimt?

profilbillede
  • #28   14. jun 2013 Matilde: hvis det er den lyserøde jakke, så dækker mit dækken altså lige så meget af maven, og bare hele ryggen + lidt af benene. Jeg synes bare der bør dækkes mest muligt

Men jeg tror du kan have ret i, at hunden kan vænnes for meget til dækken, og derfor fryse mere end nødvendigt uden.
    Personligt var jeg helt imod dækner og tøj før jeg fik min hund, men måtte købe et dækken alligevel da min hund blev syg smiley

• #29   14. jun 2013
    hunde skal have en varm bluse på,om vinteren hvis de fryser
    og evt.regntøj,hvis det pisker ned med regn.

HVIS de altså vil
    .-Min verner hader sin regnfrakke,han får den på,fordi jeg forbygger en sommerforkøelse,som han har haft to gange.MEN han får den promte af når regnen holder op.

Ellers synes jeg tøj til hunde er en perversitet,og den stakkels hund der får en butterfly på,eller en kjole,og andet til pynt,må føle sig aldeles usikker og forlegen,overfor artsfællerne.

Det er sgu synd for den,ogt det er ikke noget rigtigt sundt hundeliv.

m.v.h.
    vibeke og verner der HADER regnfrakken(og jeg forstår ham godt) ,

• #30   14. jun 2013 Jeg har tidligere tænkt, at mennesker der klæder sin hund ud i tøj, burde få sig en bamse istedet for. Men for 4 år siden fik jeg en DSG , som hundefrøs om vinteren. Nu har han et varmt dækken.

• #31   14. jun 2013 Jeg synes det ok hvis det er praktisk/nødvendigt men ellers ikke.

• #32   14. jun 2013 Verner: Jeg synes bestemt ikke nødvendigvis hunde skal have tøj på "hvis de vil", min hund gider bestemt ikke have dækken på - men hun fryser altså om vinteren hvis hun ikke har det på smiley

En perversitet ligefrem... Jeg tror altså helt ærligt ikke hunden kan se forskel fra striktrøj til dækken - eller fra halsbånd til butterfly. At beklædning GENERELT gør noget i forhold til artsfælder vil jeg dog ikke se mig uenig i

• #33   14. jun 2013 calule og rullepølsen

nå,ordet perversitet er måske lige skrapt nok,måske. hæ-hæ.

Men altså enig,når det er koldt og jeg cykler med verner,har han selvfølgelig et godt gedigent NEUTRALT flis dækken.på
    Og,så en NEUTRAL regnfrakke,som han hader.

m.v.h.
    vibeke

• #34   14. jun 2013 hanne j

det er jo noget andet,at give sin hund et varmt neutralt dækken på,når det er koldt.
    Verner fryser også om vinteren,især når jeg cykler.
    Han skal IKKE fryse,men heller IKKE klædes ud,for min fornøjelses skyld.

m.v.h.
    vibeke

• #35   14. jun 2013 Verner M:
    "Ellers synes jeg tøj til hunde er en perversitet,og den stakkels hund der får en butterfly på,eller en kjole,og andet til pynt,må føle sig aldeles usikker og forlegen,overfor artsfællerne."

Nej! Det gør den bestemt ikke. Hunde har ingen forståelse for hvordan de selv ser ud. De kan ikke se sig i spejlet og sige "Sikke en grim trøje"
    De kan tænke: Det her føles træls eller det her føles rart. Og andre hunde mobber ikke pga tøj.
    Nu har jeg haft en "tøjhund" i over 5 år og aldrig i sit liv er han blevet set ned på af andre hunde fordi han har tøj på. Hverken når det er i fuldt udstyret flyverdragt, sko og trøjer for at beskytte mod kulden eller hvis han har en t-shirt og butterfly på. Det er ikke sket en eneste gang at en schæfer har lagt sig på græsset og trillet rundt af grin.

Der er ingen forskel på om han har tøj på eller er nøgen. Der er ingen forskel på om de møder ham eller min tæve.

Det handler utrolig meget om hunden. Min hårløse elsker tøj. Han er både til pynt og det praktiske. Min tæve hun hader tøj uanset hvad det er (inkl seler) og hun vil skide på at det er for hendes bedste at hun får et kedeligt vinterdækken på en iskold dag - for det er i hendes øjne nøjagtig ligeså træls som et tylskørt eller en kjole.

• #36   14. jun 2013 ginger

hvorfor klæder du dine hunde ud.???

Jeg forstår man gør det,ved regnvej,kulde,det gør jeg jo selv.i noget gedignt neutralt fliis.

Jeg forstår stadig ikke,den trang nogle hunde mennesker,har for at klæde deres hund ud,i alt muligt totalt udvedkommende tøj,som i sidste ende ikke har noget formål,UDEN at det "pynter"
    .Og,så er det jo i sidste ende dig,der har glæde af pynten og ikke dine hund/hunde,som du jo selv skriver,er ligeglade.

Har du spurgt dem ??

Nej,jeg er 100% imod udklædning af hunde,undtagen,når det gælder det vejrlige.

Og,indrømmet jeg griner da lidt når jeg ser en lille chi/pomeranie,og andre små hunde,med lyserød sele,yndigt farvet dækken,eller halsbånd med sten/blomster.

Så,har jeg meget svært ved at, forstille mig,at der er gemt en rigtig hund i den mundering.

Beklager men sådan har jeg det.

m.v.h.
    vibeke

• #37   14. jun 2013 Jeg har samme holdning som Ginger og Calle/Belikas mor... Surprise... Når min hårløse skal have tøj på, så kan det da være ligegyldigt om det er en lyserød bluse med hjerter på eller en kedelig sweater.. Så længe den ikke irritere hunden, så ser jeg ikke hvorfor man ikke kan vælge det smarte, som stadig holder den varm fremfor noget kedeligt og gråt..

• #40   14. jun 2013 Så længe hunden ikke lider overlast så er jeg lige glad. Jeg kan virkelig ikke se problemet i en butterfly. smiley

• #41   14. jun 2013 Enig Anne Julie. Hvordan skulle hunden kunne kende forskel på et halsbånd og en butterfly/charmeklud? Det kan jeg ikke lige gennemskue...

• #42   14. jun 2013 Vibeke: Jeg klæder ikke mine hunde ud, jeg klæder dem på. Mine hunde har aldrig været supermand eller en lille humlebi. Nej det er faktisk løgn, et år til halloween var Silas prinsesse. Han havde en lyserød trøje på og sløjfer i håret og et hjertehalsbånd. Han blev ikke drillet af nogen, men fik utrolig meget positiv opmærksomhed. Han elskede det.

Har jeg spurgt min hund, spørger du? Nej? De er hunde, ikke mennesker. De kan ikke tale. De gør nøjagtig hvad jeg ber dem om, for jeg er deres ejer og det er mig der bestemmer og jeg viser dem ved hjælp af træning og godbidder at tøj er en god ting.

Faktisk er jeg nok en af de hårløs-ejere der giver mindst tøj på min hund, men min holdning er klar. Det er op til mig som ejer at bestemme om jeg vil smide tøj på min hund - om det er til pynt eller ej. Men Silas har ikke haft tøj på hvert fald den sidste måned, så det er ikke et valg jeg træffer ofte.

Og hvis du ville grine af Silas for at have tøj på, så ville han elske dig endnu mere. For han elsker opmærksomhed og et grin er opmærksomhed. Igen han er en hund og hunde forstår ikke grin og ved derfor ikke om du griner af glæde eller griner hånligt.

Men han var sku øm som Prinsesse Sille smiley

profilbillede
  • #43   14. jun 2013 HAHA. Ej, han er altså bare for kær smiley

• #44   14. jun 2013 Hehe han var så øm - Men lyserødt klær ham faktisk utrolig godt. Godt han ikke ved at lyserød er pigefarver smiley

• #45   14. jun 2013 Anna: Prøv at læse hvad jeg skriver igen.

• #46   14. jun 2013 Så længe hunden ikke lider overlast, så ser du ikke problemer i det? Har jeg forstået det forkert? smiley

• #47   14. jun 2013 Jeg forstår ingenting lige nu. Jeg er ikke imod tøj, så længe hunden ikke lider overlast. Og jeg kan ikke se problemet i en butterfly.

• #48   14. jun 2013 Ja og ved at skrive jeg var enig, mente jeg, at jeg har den samme holdning som dig. Jeg er ikke imod tøj, så længe hunden ikke lider overlast.

• #49   14. jun 2013 Hahaha, jeg tror jeg sidder med en seriøs omgang lavt blodsukker, eller noget. Sorry.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#50   14. jun 2013 Maja T >> ja, det er den lyserøde jakke. Hvis jeg kunne vælge dækkede jakken kun maven og ryggen (har vilde planer om at strikke en sweater selv), og gik ikke ned af benene. Var så absolut mod tøj før, men dyrlægen sagde det var nødvendigt, og jeg føjede. Den pink ting var det eneste jeg kunne få fat på i sverige, da jeg stod og skulle bruge den. Intet i neutrale farver, der dækkede maven, så måtte bide i det sure æble. Der er endda en hætte til - med pelskant.. damn den er grim. Hun har den kun på når det sner/har sneet, fordi hun (ligesom din, lyder det til) fryser og bli'r syg. Synes faktisk det er lidt pinligt at gå rundt med hende når hun har den på, Høhø..

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#52   14. jun 2013 Heidi M > den klær ham, og den er da temlig neutral i farver og mønster?
    Hvis jeg havde en hårløs sku den ha emo-tøj på... for når den alligevel har brug for det, hvorfor så ikke finde det fedeste af det fede? og hvorfor så emo kunne i spørge- fordi at deres frisurer minder mig om yogihoh/Tokio hotel gutterne og fordi... fordi det var min hund, og jeg sys emo hunde er alt for najs... (som feks Calles jakke, den er da cool)

• #54   14. jun 2013 Har selv en hårløs (Zoey)
    Hun ejer kjoler, T-shirts og heldragter, og der er på ingen måde forskel på om hun har det ene eller det andet på, i forhold til hvordan hun opføre sig.
    Hvis jeg tage noget tøj frem når hun fryser kommer hun glad selv hen og vil have det på.

Om sommeren er det tit hun ikke har tøj på, da det jo er varmere, men hvis solen er kraftig kan hun godt få en bluse eller kjole på så hun ikke bliver solskoldet (hun får normalt også solcreme på).
    jeg fortrækker at hun har en T-shirt eller en kjole på da det ikke er lige så tæt siddende som mange dækner ville være.

Om vinteren har hun en 'flyverdragt' på, hver gang vi går uden for, ellers nægter hun at gå samtidig med hun piber og giver udtryk for hun slet ikke har det godt.
    For Zoey ville det ikke være nok med bare et dækken, da hendes ben er super tynde og bliver is kolde hvis ikke hun har noget på der varmer benene når det er koldt.

Hendes tøj forhindrer hende på ingen måde i at have fuld bevægelse, eller at være hund og tumle rundt. Hun lider bestemt ingen overlast af at have tøj på, og det med at en hund ikke selv kan sige fra, det glæder bestem ikke for hende. Hun skal nok gøre mig bevist om det, hvis hun ikke vil have tøj på en dag. og får det så heller ikke, hvis ikke der er strengt nødvendigt.
    Kan virkelig ikke se der er forskel på om det er en neutral eller farverigt, dækken eller bluse, T-shirt eller kjole, det er jo en beklædningsdel uanset hvad det er.

• #55   14. jun 2013 Jeg bryder mig ikke om at en hund blir klædt på for udseende skyld. I mine øjne siger det mere om ejeren end om hunden. En hund er en hund, og jeg tror den har det mest behageligt uden "tøj" på.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#56   14. jun 2013 Hahahaha Natasja - hvor er de fine! Og mig som troede at store hunde ikke frøs? Kan godt li striktrøjen, det er sådan en jeg vil prøve at lave til Luna (bare ikke så avanceret).

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#57   14. jun 2013 Wow, Så lærte jeg også noget nyt i dag. Nice.
    Haha, men jeg vil selv! - hvis det ikke var et DIY projekt havde jeg da købt en for lang tid siden?

• #58   14. jun 2013 Dækken som i dit tilfælde Natasja er OK i min verden smiley

Laika, min gigthund, skal nok selv have et BOT dækken til vinter til når hun er ude i længere tid når det er rigtig koldt. Dyrlægen anbefalede det allerede for 2 år siden, men syntes ikke hun har haft behov for det. Endnu.

• #59   14. jun 2013 Stakkels Silas hvis han skulle rende rundt med et dækken alene til vinter. Nøj han ville komme til at fryse den lille stakkel. Den dækker jo kun ryggen og der er fri adgang til kulde, sne og vand at komme direkte ind på huden.
    Kunne aldrig dømme om at bruge et dækken uden en heldragt inden under til ham.

Sådan her ser man ud som hårløs til vinter. Total klædt på fra top til tå - han får nemlig også sko på.

profilbillede
  • #60   14. jun 2013 Jeg er klart opmærksom på især Laika. Hun er jo 8 år nu og gigtramt.
    Hun får et BOT dækken til vinter smiley

Zenta har tabt sig en hel del, så hende vil jeg os lige være obs på til vinter.

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#61   14. jun 2013 Når jeg alligevel skal i gang med at strikke til Luna, kreere jeg glædeligt et strutskørt til Molli, Natasja? Jeg har noget rødt tyl, og noget pink langhåret fakefur til kanten, det tænker jeg ville passe damen fint?

• #62   15. jun 2013 Calle har det herligt i sneen i sin heldragt.
    Havde han intet eller kun dækken på, så ville han stå og ryste med halen mellem benene

profilbillede
  • #63   15. jun 2013 Hvis hunden har brug for et dækken om vinteren, så kan det vil ligeså godt være lidt pyntet smiley Så længe det ikke er til gene for hunden.

• #64   15. jun 2013 stadigvæk,jeg fatter det ikke

Helt o.k.,med tøj til hunde i koldt vejr,regnvejr.

Men ligefrem at pynte div.beklædningsgenstande med noget "ditten dytten datten",fordi det er hyggeligt og morsomt.Det rimer ikke for mig,med et ordentligt hundeliv,

Stadigvæk,hvorfor pynte sin hund,når i siger,den er bedøvende ligeglad. ;;;
    Det må da være for hundeejerens skyld,,og for at få en opmærksomhed på sin hund,uanset hvilken for for opmærksomhed det er
    .

For nogle år siden var der,og det er der stadig,i Tivoli d.8/8 hundedag.

Jeg var med en hundeveninde,og der var så samlet hunde i div.grupper.

Der var en mopsegruppe,og verner var kun 2 år dengang
    ,og "mopserne" så ham,og ih,hvor er han bedårende,gå nu med i gruppen,og så ,så jeg nogle mopser med butterfly,og hat.Vi var ved at,falde om af grin,mig og veninden.Man må hjertens gerne grine af min elskede mops,for han er sjov,humoristisk,og meget meget værdig,(tror han),blid og kærlig,ALT dette UDEN udklædning.

Der var også,og nu gys,gys,MEGET UDKLÆDTE chier,pomeranier,og andre små hunde.Iført strutskørter,parasoller hæftet fast i udklædningen,lakerede tånegle,og sågar også nogle der sad i små dukkevogne.

Hele dette optog er for mig perverst,og enhver udklædning,uden en praktisk effekt,vil jeg aldrig aldrig,gå ind for.

Så,sy endelig perler,eller sløjfer,eller udklæd hunden i "morsomt" tøj.Jeg vil til enhver tid,dø af grin,og tænke,det er da underligt at udklæde hunden sådan.

Og,igen hvorfor gør man det.Stadigvæk,det er da ikke for hundens skyld vel ;;;

m.v.h.
    vibeke og mopse verner,som HADER sin regnfrakke

• #65   15. jun 2013 helt ærligt

igen og igen,vores hunde skal IKKE fryse,blive mega våde,og få en "sommerforkøelse",med pencellin til at tage "snottet",og evt.feber.

MEN HVORFOR i alverden skal "tøjet" pyntes,med et eller andet glimmer,eller en "smart" farve.
    Elsker hunden det,og synes det er evigt sjovt med glimmer på blusen,og et "øndigt" dækken.Spørg,og i sagens natur får I intet svar.

Så,kort og godt,man gør det for sin egen skyld,og ikke for sin hunds skyld.For som kommentarene er:

Vovsen ved jo ikke ,at den er underlagt sit menneskes syn på hunde "out fit".og af og til rubriceret som en "paris hilton" hund.

nå,ja nu slutter jeg her.

Klæd jeres hunde ud som i vil,i farver,butterfløj,"øndige" dækkner,og hvad man ellers kan klæde en hund ud i "a `la mennesketøj".

Jeg vil stadig dø af grin over en "udklædt" hund,som er udklædt for sit menneskes skyld,og ikke blot for kulden/regnens skyld.

m.v.h.
    vibeke og mopsen verner,der stadig HADER sin regnfrakke

:

• #67   16. jun 2013 Jeg må indrømme det rager mig om hunde har tøj på eller ej... Luka har dækken eller trøje på når der er meget sne, for med de korte ben bliver han let kold og så samler han enorme mængder af sne i pelsen på benene, så jeg overvejer faktisk en flyverdragt, hvis jeg ka finde en der passer....
    Og så har han da osse en meget fin sele....

profilbillede
  • #68   16. jun 2013 Det må vi kigge på :o)

• Matilde
    Matilde Tilmeldt:
    jan 2013

#70   17. jun 2013 Hvor er det faktisk rigtig fint Heidi. Hun er godt nok dygtig. Elsker regndragterne med "döskallereflexer" og fleece i ( http://ninna.hundpoolen.nu/text_77987.html). Dæknerne er også rigtig fine. Kunne været det var et alternativ til at lære at strikke....

• #71   17. jun 2013 Heidi. . Tak det vil jeg lige kigge nærmere på smiley Ellers må jeg selv lave en... Lukaen er jo ikke en af de mest velproportionerede racer... hi hi

• #73   17. jun 2013 Nej det er ihvert tilfælde ikke dyrt...

Kommentér på:
tøj eller ikke tøj.

Annonce