1.982 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
63 Svar
tøj eller ikke tøj. tøj eller ikke tøj.
Hej HG.
Er i for eller imod at gi hunde tøj på.?
- har selv 2 chihuahua´er som skal ha tøj/jakke på til vinter - også får de en butterfly på her på lørdag i næste uge da vi holder fødselsdag.
Hvad syntes i skal man gi dem bluser og kjoler på som en dukke eller skal de ha det på hvis det er nødvendigt fx om vinteren og lad dem være hund?
Hvad er jeres holdning?
0 synes godt om
aug 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 20 Svar: 174
Er imod kjoler og alt der gør hunden til legetøj..
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 1 Hunde: 5 Emner: 52 Svar: 313
aug 2008
Følgere: 1086 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.717
Vores får dækken eller trøje på om vinteren og så kan jeg godt finde på at give ham en charmeklud på, eller lille butterfly til jul/nytår, men de ting ser jeg også mere som "halsbånd."
Jeg håber heller aldrig at få brug for at skåne hans poter, ved at give sko på - så hellere have det som sidste udvej. Og det er på trods af, at de netop bruges af en bestemt grund.
dec 2008
Følger: 33 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 117 Svar: 3.557
jeg synes, at det er fint, at give hunden noget tøj på, fordi det er fordi den rent faktisk fryser og sådan noget. og at give hunden en buttefly på, til en særlig lejlighed, gør mig heller ikke noget. Så længe butterflyen ikke generer
Der hvor jeg ikke forstår det, er når hunden klædes ud i tøj, den ikke kan bevæge sig ordentligt i osv.
Giver man sin hund tøj på, fordi den reelt set har behovet, og man så vælger noget, man synes er lidt smart, men ikke går på kompromis med funktionaliteten, så synes jeg pgså, at det er okay
jun 2011
Følger: 15 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 134 Svar: 3.621
jun 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 36
Syntes heller ikke at hundene skal passes ind i strut kjoler - bluser og andre former for tøj.
mar 2013
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 522
Jeg kan dog også finde på at give ham en lille charmeklud på, hvilket jo mest er for min egen skyld, men det er også det absolut eneste udover et dækken. Charmekluden generer ham slet ikke, så ser det ikke som et problem.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 108
It's not really a black and white issue.
For me, it's more a question of getting coats that cover the bottom of my dog, because she get's wet underneath by the way she walks. Dogs seem to get colder when they are wet and cold. Dry and cold does not seem to be as big of a problem.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.036
Er der forresten nogen som kan huske adressen på den asiatiske side som sælger vanvittigt billigt udstyr uden porto? Jeg har fået smidt den væk
jan 2013
Følger: 21 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 370 Svar: 3.546
men regndække osv som tjener et fornuftigt formål er ok
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.185
jun 2010
apr 2005
Følgere: 124 Hunde: 5 Emner: 736 Svar: 16.776
Den eneste forskel der er på en t-shirt og en kjole til en hund er en lille flæsekant i bunden af trøjen. Så det kan ikke få mit pis i kog at nogen bruger det. Kunne selv finde på det
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
Det eneste mine hunde nogensinde ville få hvis det var, er et Back On Track dækken hver.
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.939
Men dækkener/jakker til at holde varmen og sådan går jeg klart ind for. Regner selv med at skulle have et regn- og et softshell dækken til min til vinter.
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
Men jeg er for dækner, der er funktionelle og dækker hele ryggen.
Fryser hunden skal den jo pakkes ind
Dog ville jeg ikke give ham butterfly på, men kan godt se det er sødt
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.012
Maggie får da dækken på når det bliver koldt, fordi hun fryser. Om det er et dækken eller en kjole kan hun da overhovedet ikke se forskel på, så kan faktisk slet ikke forstå at man kan gå ind for dækkener og være imod andet tøj(så længe det tjener et formål) så længe det ikke hæmmer bevægelsesfriheden.
jul 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 1 Svar: 108
jan 2013
Følger: 1 Hunde: 2 Svar: 867
Jeg tænker på <i>Nu som medløber</i>'s meget kraftige "IMOD!" - For så vidt jeg har forstået har hun/du kun haft shäfere, og så ligger tøj til hunden nok meget langt fra ens tanke gang.. Jeg tænker at jeg ville grine min røv i laser, hvis jeg så en retriever, Lab eller shäfer med en fin kjole på.
Til hunde som er helt/delvis hårløse eller små hunde der fryser, tænker jeg det er okay at give dem tøj/jakke/dækken på. Og så skal man da selvfølgelig tage det man synnes er pænt/sjovt (om det er diamanter eller HA rygmærke på dæknet elller en striktrøje), så længe det ikke genere hunden. Jeg synes personligt at bare de der "diamant" halsbånd er noget fis, men det er jo smag og behag.
Men, har overvejet om nogle mennekser giver deres hunde tøj på "for tidligt"? Eller lader dem beholde det på for længe? Altså.. tænker at det kan være at det gør dem vandt til at have jakke på, og derfor fryser hunden mere om vinteren? Hvis det giver mening? Ligesom hvis et menneske bruger læbepomade hele tiden, så stopper læberne med selv at generere fugt og man bliver derfor "afhængi" af at bruge læbepomaden? Jeg har ingen idé om dette har hold i virkeligheden - at man kan gøre en hund afhængi af tøj - men er bare noget jeg har overvejet.
jan 2013
aug 2008
Hunde skal i min verden ikke belemres med tøj. Et dækken, OK, men ellers ikke.
Havde jeg haft små hunde havde min mening været den samme.
jun 2010
Han er da sød hvis jeg selv skal sige det.
Hvorfor skal noget man gør af nød, nødvendigvis være grimt?
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
Men jeg tror du kan have ret i, at hunden kan vænnes for meget til dækken, og derfor fryse mere end nødvendigt uden.
Personligt var jeg helt imod dækner og tøj før jeg fik min hund, men måtte købe et dækken alligevel da min hund blev syg
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 77 Svar: 927
hunde skal have en varm bluse på,om vinteren hvis de fryser
og evt.regntøj,hvis det pisker ned med regn.
HVIS de altså vil
.-Min verner hader sin regnfrakke,han får den på,fordi jeg forbygger en sommerforkøelse,som han har haft to gange.MEN han får den promte af når regnen holder op.
Ellers synes jeg tøj til hunde er en perversitet,og den stakkels hund der får en butterfly på,eller en kjole,og andet til pynt,må føle sig aldeles usikker og forlegen,overfor artsfællerne.
Det er sgu synd for den,ogt det er ikke noget rigtigt sundt hundeliv.
m.v.h.
vibeke og verner der HADER regnfrakken(og jeg forstår ham godt) ,
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.201
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.420
aug 2012
Følger: 13 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 112 Svar: 2.012
En perversitet ligefrem... Jeg tror altså helt ærligt ikke hunden kan se forskel fra striktrøj til dækken - eller fra halsbånd til butterfly. At beklædning GENERELT gør noget i forhold til artsfælder vil jeg dog ikke se mig uenig i
jan 2008
nå,ordet perversitet er måske lige skrapt nok,måske. hæ-hæ.
Men altså enig,når det er koldt og jeg cykler med verner,har han selvfølgelig et godt gedigent NEUTRALT flis dækken.på
Og,så en NEUTRAL regnfrakke,som han hader.
m.v.h.
vibeke
jan 2008
det er jo noget andet,at give sin hund et varmt neutralt dækken på,når det er koldt.
Verner fryser også om vinteren,især når jeg cykler.
Han skal IKKE fryse,men heller IKKE klædes ud,for min fornøjelses skyld.
m.v.h.
vibeke
apr 2005
"Ellers synes jeg tøj til hunde er en perversitet,og den stakkels hund der får en butterfly på,eller en kjole,og andet til pynt,må føle sig aldeles usikker og forlegen,overfor artsfællerne."
Nej! Det gør den bestemt ikke. Hunde har ingen forståelse for hvordan de selv ser ud. De kan ikke se sig i spejlet og sige "Sikke en grim trøje"
De kan tænke: Det her føles træls eller det her føles rart. Og andre hunde mobber ikke pga tøj.
Nu har jeg haft en "tøjhund" i over 5 år og aldrig i sit liv er han blevet set ned på af andre hunde fordi han har tøj på. Hverken når det er i fuldt udstyret flyverdragt, sko og trøjer for at beskytte mod kulden eller hvis han har en t-shirt og butterfly på. Det er ikke sket en eneste gang at en schæfer har lagt sig på græsset og trillet rundt af grin.
Der er ingen forskel på om han har tøj på eller er nøgen. Der er ingen forskel på om de møder ham eller min tæve.
Det handler utrolig meget om hunden. Min hårløse elsker tøj. Han er både til pynt og det praktiske. Min tæve hun hader tøj uanset hvad det er (inkl seler) og hun vil skide på at det er for hendes bedste at hun får et kedeligt vinterdækken på en iskold dag - for det er i hendes øjne nøjagtig ligeså træls som et tylskørt eller en kjole.
jan 2008
hvorfor klæder du dine hunde ud.???
Jeg forstår man gør det,ved regnvej,kulde,det gør jeg jo selv.i noget gedignt neutralt fliis.
Jeg forstår stadig ikke,den trang nogle hunde mennesker,har for at klæde deres hund ud,i alt muligt totalt udvedkommende tøj,som i sidste ende ikke har noget formål,UDEN at det "pynter"
.Og,så er det jo i sidste ende dig,der har glæde af pynten og ikke dine hund/hunde,som du jo selv skriver,er ligeglade.
Har du spurgt dem ??
Nej,jeg er 100% imod udklædning af hunde,undtagen,når det gælder det vejrlige.
Og,indrømmet jeg griner da lidt når jeg ser en lille chi/pomeranie,og andre små hunde,med lyserød sele,yndigt farvet dækken,eller halsbånd med sten/blomster.
Så,har jeg meget svært ved at, forstille mig,at der er gemt en rigtig hund i den mundering.
Beklager men sådan har jeg det.
m.v.h.
vibeke
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 453
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
mar 2013
apr 2005
Har jeg spurgt min hund, spørger du? Nej? De er hunde, ikke mennesker. De kan ikke tale. De gør nøjagtig hvad jeg ber dem om, for jeg er deres ejer og det er mig der bestemmer og jeg viser dem ved hjælp af træning og godbidder at tøj er en god ting.
Faktisk er jeg nok en af de hårløs-ejere der giver mindst tøj på min hund, men min holdning er klar. Det er op til mig som ejer at bestemme om jeg vil smide tøj på min hund - om det er til pynt eller ej. Men Silas har ikke haft tøj på hvert fald den sidste måned, så det er ikke et valg jeg træffer ofte.
Og hvis du ville grine af Silas for at have tøj på, så ville han elske dig endnu mere. For han elsker opmærksomhed og et grin er opmærksomhed. Igen han er en hund og hunde forstår ikke grin og ved derfor ikke om du griner af glæde eller griner hånligt.
Men han var sku øm som Prinsesse Sille
apr 2013
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 453
apr 2005
maj 2007
mar 2013
maj 2007
mar 2013
maj 2007
jan 2013
jan 2013
Hvis jeg havde en hårløs sku den ha emo-tøj på... for når den alligevel har brug for det, hvorfor så ikke finde det fedeste af det fede? og hvorfor så emo kunne i spørge- fordi at deres frisurer minder mig om yogihoh/Tokio hotel gutterne og fordi... fordi det var min hund, og jeg sys emo hunde er alt for najs... (som feks Calles jakke, den er da cool)
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 17
Hun ejer kjoler, T-shirts og heldragter, og der er på ingen måde forskel på om hun har det ene eller det andet på, i forhold til hvordan hun opføre sig.
Hvis jeg tage noget tøj frem når hun fryser kommer hun glad selv hen og vil have det på.
Om sommeren er det tit hun ikke har tøj på, da det jo er varmere, men hvis solen er kraftig kan hun godt få en bluse eller kjole på så hun ikke bliver solskoldet (hun får normalt også solcreme på).
jeg fortrækker at hun har en T-shirt eller en kjole på da det ikke er lige så tæt siddende som mange dækner ville være.
Om vinteren har hun en 'flyverdragt' på, hver gang vi går uden for, ellers nægter hun at gå samtidig med hun piber og giver udtryk for hun slet ikke har det godt.
For Zoey ville det ikke være nok med bare et dækken, da hendes ben er super tynde og bliver is kolde hvis ikke hun har noget på der varmer benene når det er koldt.
Hendes tøj forhindrer hende på ingen måde i at have fuld bevægelse, eller at være hund og tumle rundt. Hun lider bestemt ingen overlast af at have tøj på, og det med at en hund ikke selv kan sige fra, det glæder bestem ikke for hende. Hun skal nok gøre mig bevist om det, hvis hun ikke vil have tøj på en dag. og får det så heller ikke, hvis ikke der er strengt nødvendigt.
Kan virkelig ikke se der er forskel på om det er en neutral eller farverigt, dækken eller bluse, T-shirt eller kjole, det er jo en beklædningsdel uanset hvad det er.
jun 2008
Følger: 12 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 59 Svar: 1.201
jan 2013
jan 2013
Haha, men jeg vil selv! - hvis det ikke var et DIY projekt havde jeg da købt en for lang tid siden?
aug 2008
Laika, min gigthund, skal nok selv have et BOT dækken til vinter til når hun er ude i længere tid når det er rigtig koldt. Dyrlægen anbefalede det allerede for 2 år siden, men syntes ikke hun har haft behov for det. Endnu.
apr 2005
Kunne aldrig dømme om at bruge et dækken uden en heldragt inden under til ham.
Sådan her ser man ud som hårløs til vinter. Total klædt på fra top til tå - han får nemlig også sko på.
aug 2008
Hun får et BOT dækken til vinter
Zenta har tabt sig en hel del, så hende vil jeg os lige være obs på til vinter.
jan 2013
jun 2010
Havde han intet eller kun dækken på, så ville han stå og ryste med halen mellem benene
maj 2012
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 141
jan 2008
Helt o.k.,med tøj til hunde i koldt vejr,regnvejr.
Men ligefrem at pynte div.beklædningsgenstande med noget "ditten dytten datten",fordi det er hyggeligt og morsomt.Det rimer ikke for mig,med et ordentligt hundeliv,
Stadigvæk,hvorfor pynte sin hund,når i siger,den er bedøvende ligeglad. ;;;
Det må da være for hundeejerens skyld,,og for at få en opmærksomhed på sin hund,uanset hvilken for for opmærksomhed det er
.
For nogle år siden var der,og det er der stadig,i Tivoli d.8/8 hundedag.
Jeg var med en hundeveninde,og der var så samlet hunde i div.grupper.
Der var en mopsegruppe,og verner var kun 2 år dengang
,og "mopserne" så ham,og ih,hvor er han bedårende,gå nu med i gruppen,og så ,så jeg nogle mopser med butterfly,og hat.Vi var ved at,falde om af grin,mig og veninden.Man må hjertens gerne grine af min elskede mops,for han er sjov,humoristisk,og meget meget værdig,(tror han),blid og kærlig,ALT dette UDEN udklædning.
Der var også,og nu gys,gys,MEGET UDKLÆDTE chier,pomeranier,og andre små hunde.Iført strutskørter,parasoller hæftet fast i udklædningen,lakerede tånegle,og sågar også nogle der sad i små dukkevogne.
Hele dette optog er for mig perverst,og enhver udklædning,uden en praktisk effekt,vil jeg aldrig aldrig,gå ind for.
Så,sy endelig perler,eller sløjfer,eller udklæd hunden i "morsomt" tøj.Jeg vil til enhver tid,dø af grin,og tænke,det er da underligt at udklæde hunden sådan.
Og,igen hvorfor gør man det.Stadigvæk,det er da ikke for hundens skyld vel ;;;
m.v.h.
vibeke og mopse verner,som HADER sin regnfrakke
jan 2008
igen og igen,vores hunde skal IKKE fryse,blive mega våde,og få en "sommerforkøelse",med pencellin til at tage "snottet",og evt.feber.
MEN HVORFOR i alverden skal "tøjet" pyntes,med et eller andet glimmer,eller en "smart" farve.
Elsker hunden det,og synes det er evigt sjovt med glimmer på blusen,og et "øndigt" dækken.Spørg,og i sagens natur får I intet svar.
Så,kort og godt,man gør det for sin egen skyld,og ikke for sin hunds skyld.For som kommentarene er:
Vovsen ved jo ikke ,at den er underlagt sit menneskes syn på hunde "out fit".og af og til rubriceret som en "paris hilton" hund.
nå,ja nu slutter jeg her.
Klæd jeres hunde ud som i vil,i farver,butterfløj,"øndige" dækkner,og hvad man ellers kan klæde en hund ud i "a `la mennesketøj".
Jeg vil stadig dø af grin over en "udklædt" hund,som er udklædt for sit menneskes skyld,og ikke blot for kulden/regnens skyld.
m.v.h.
vibeke og mopsen verner,der stadig HADER sin regnfrakke
:
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.732
Og så har han da osse en meget fin sele....
nov 2007
jan 2013
nov 2007
nov 2007
tøj eller ikke tøj.