Søger en sterillicerede hun kanin i Århus nogen som kan hjælpe ? Søger en sterillicerede hun kanin i Århus nogen som kan hjælpe ?
Hej jeg søger en sterilicerede kanin for min kusine hun har en han så det for at han ikke er alene han har en stor kanin gård med massere af plads græs sol plads og skygge og han har selvfølgelig et stort bur som altid er åben så han selv bestemmer om han vil være ude eller inde men han mangler selskab fra sin egen art så er der nogen som kan hjælpe mig med finde en sød sterilicerede hun i Århus ?
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.529
maj 2007
Følger: 51 Følgere: 37 Hunde: 7 Emner: 149 Svar: 2.514
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 50 Svar: 404
Når det så er sagt så ville jeg prøve at kigge på DBA, G&G eller evt. gnavergalleri. Der har du nok bedre held med at få nogle bud end herinde. En anden gang bør sådan et oplæg ligge i off topic og ikke generel diskussion.
jul 2008
Følger: 20 Følgere: 16 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.529
Og selvom det begge er neutraliseret så slåes de stadig..
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1466 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.005
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.411
Jeg har for nyligt fået en hunkanin og et marsvin, og de går sammen.. Har også en ældre hunkanin, men eftersom to kaniner af samme køn sjældent kan sammen, kommer de ikke til at dele bur.. Fik primært de to sidste dyr, så min gamle kanin ikke skulle være alene udenfor. Hun er vant til lyden af andre dyr, og da disse flyttede, blev hun stresset. Burene står ved siden af hinanden, og der er mere ro på nu.
Vi er ved at bygge en dobbelt løbegård, hvor de også komme til at gå ved siden af hinanden
maj 2007
hvis de har go plads
men det er en menings sag og nogetder er diskuteres utallige gange på gnavergalleri
dec 2012
Nu som Kongelig Medløber DKK snob.: At det ikke har været et problem for dig er på ingen måde det samme som at det ikke er et problem generelt set og at det derfor ville være i dyrets bedste interesse IKKE at gøre det. Derudover kan det være svært at se de skader som kaninerne kan forvolde på hinanden både psykisk og fysisk for det utrænede øje. Jeg har set min del af ''gemte'' sår og arvæv fra kaniner som har været så uheldige at være den der blev domineret og det er bestemt ikke et liv jeg ville byde mine dyr. Jeg har fået rigtig mange kaniner ind til videreformidling over tiden, nogle af dem bare afleveret på min adresse uden mit vidende, og rigtig mange gange har jeg måtte tage mig af dyr som var virkelig ødelagt.
maj 2005
Følger: 102 Følgere: 101 Hunde: 2 Emner: 545 Svar: 14.737
De skal jo have forskelligt foder. Marsvinet skal have marsvinfoder med stor mængde af C vitamin.
Desuden kan kaninen skade marsvinet. Køb hellere et marsvin mere som dit marsvin kan gå sammen med og sæt kaninen over i et andet bur for sig selv.
maj 2007
Men som udgangspunkt vil jeg heller ikke sætte kaniner sammen i samme bur men derimod så de kan se høre og lugte hinanden, det burde være selvskab nok
MEN hvis jeg SKULLE ha 2 kaniner sammen skulle de begge være neutraliseret
dec 2012
maj 2007
feb 2012
Følger: 39 Følgere: 32 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 862
dec 2012
ISÆR når vi snakker marsvin og kaniner sammen forstår jeg ikke at man vil løbe risikoen. At der ikke er sket noget endnu er ikke ensbetydende med at det ikke vil ske på et tidspunkt, og så kan man så bagefter stå og tænke ''ups''. Hvorfor ikke bare holde marsvin sammen med andre marsvin, og lade dem leve som det nu engang er bedst for dem, og så have kaninerne for sig selv.
Jeg opdrætter marsvin, og jeg ville ALDRIG sælge til nogen som ønskede at lade dem gå sammen med kaniner, og ej heller ville nogle af de opdrættere jeg kender. Risikoen er simpelthen for stor. Vi ønsker det bedste for vores marsvin. Det er jo heller ikke for ingenting at DMK vælger at lave en artikel omkring IKKE at holde marsvin og kaniner sammen.
Du kan ikke sammenligne katte og hunde med marsvin og kaniner. Jeg har haft katte og hunde til at bo under samme tag, ja, men her har kattene trods alt muligheden for at hoppe op i deres gulv-til-loft kradsetræ eller på borde og skabe etc. når hunden bliver for meget. Den luksus har marsvin ikke. Hvis først kaninen ser sig sur på dem, så er der sku ikke meget at gøre.
feb 2012
dec 2012
Jeg siger ikke at du ikke passer dine dyr godt og at dine dyr ikke nyder deres liv, for det kan jeg på ingen måde vide. Jeg siger bare at jeg ikke mener at det er noget man bør råde andre og måske uerfarne kanin - eller marsvineejere til, da der er stor risiko forbundet med det, og jeg personligt slet ikke kan se pointen i at udsætte dyrene for den risiko.
nov 2011
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 21
Sabine N hva er din uddannelse siden du kan se de skader du taler om ?
nov 2011
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
Jeg er heller ikke tilhænger af flere kaniner sammen, der er ingen garanti for at de kan gå sammen.
nov 2011
dec 2012
Det vil altid være op til den enkeltes egen overbevisning og samvittighed. Jeg kan kun råde ud fra de oplevelser jeg har haft, og de kaniner jeg har fået ind. Måske jeg næste gang skal tage nogle billeder af hvordan det kan se ud, og så kan det være at folk lytter bedre. Jeg formidler i hvert fald ALDRIG de kaniner jeg har taget ind til at gå sammen med andre kaniner.
Med hensyn til at det ikke er alle herinde der vil være enig, så nej, det er det nok ikke, men størstedelen af seriøse opdrættere vil være enig i at kaniner ikke bør holdes sammen. Du kan jo evt. prøve at tage debatten inde på gnavergalleri og se hvad du får af svar der
nov 2011
feb 2012
dec 2012
Med hensyn til GG, så synes jeg du skal passe på med at generalisere. Ja der er en del mindreårige som gengiver hvad de har hørt, men der er altså også en del voksne erfarne mennesker derinde. Så jo jeg kan godt henvise til GG, hvis man ellers ved hvordan man sortere, men ellers så tag kontakt til opdrættere i Danmarks kaninavlerforening.
Sjovt at du nævner at de har læst mange bøger. Det tror jeg nu ikke er det der giver dem en holdning til ikke at holde kaniner sammen eftersom langt de fleste bøger henviser til at man skal have kaniner gående sammen, og ikke hver for sig. Så det er nok ikke lige bøger de har fået den information fra skal du se
aug 2008
JEG har haft kaniner i mange mange mange år og det samme har mine forældre. De har ALTID kunne gå sammen. Uden nogle som helst problemer overhovedet.
Det har været sunde, raske, glade kaniner og kaniner som blev gamle.
Skulle jeg have kanin igen blev det 2 der skulle gå sammen. Som sædvanlig.
dec 2012
aug 2008
Derimod har folk en vane med at læsse dem af her når de ikke gider dem mere.
Deriblandt os kaniner og marsvin førhen når folk blev trætte af dem.
feb 2012
dec 2012
Jeg vil dog lige henvise til kaninliv som findes både som hjemmeside og på facebook, som er en samling af kaninavlere og ejere og hvor størstedelen er voksne (altså over 18) nu hvor dette er et krav for at vide noget
Her er en artikel omkring kaniner som kolonidyr.
(link fjernet)
Derudover kan man også læse en masse god viden om kaniner på Danmarks kaninavlerforenings hjemmeside
aug 2008
Vi er altså nogen der sagtens kan have kaniner til at gå sammen uden problemer.
aug 2008
dec 2012
feb 2012
sep 2011
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 79 Svar: 693
Jeg ville ALDRIG løbe risikoen, da hanner tænker på at skulle formere sig. Det ville være dyremishandling. Så skal hannen kastereres
nov 2011
feb 2012
mar 2013
Følger: 2 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 1.411
Min nye kanin er ikke dominerende, undtagen når det kommer til maden. Får hun fat i et stykke gulerod, agurk, brød etc., slipper hun det ikke igen. MEN de er bedste venner og vasket hinanden, putter sammen (enten marsvinet ved siden af/halvvejs under kaninen og dens store pels eller på ryggen af kaninen) og kaninen passer på marsvinet, som er ret sky.
Jeg valgte at købe dyrene som selskab til min hunkanin, og burene står, så de kan se, høre og lugte hinanden. Men de bliver ikke sat sammen, for min gamle kanin er som sagt for dominerende.
Når de kommer i løbegårdene, som snart er færdigbyggede, kommer løbegårdene til at være ved siden af hinanden. Vi har bygget en kirke som læhus, hvor den nye kanin får tårnet som hus og den gamle får resten af kirken. Marsvinet får sit eget hus, som kun det kan komme ind ad, men de kommer til at dele løbegård. I løbegårdene vil der være forhindringer, så både kaniner og marsvin har noget at tage sig til.
Jeg fodrer med en dyrlægegodkent gnaver blanding, hvor der er tilsat ekstra c-vitamin, som marsvinet så optager og kaninen udskiller.
Kom så for f..... ikke og sig, at mine dyr ikke har det optimalt
dec 2012
http://www.marsvineklub.dk/info-artikler/pasning/marsvin_og_kaniner_sammen.pdf
Som sagt. At nogen ikke har haft uheld endnu er ikke enstbetydende med at det er noget man skal råde andre til. Jeg kan ikke blande mig i hvordan folk holder deres dyr, men jeg kan godt give til kende at jeg på ingen måde er enig i at det er en god måde at gøre det på. Nu er jeg selv opdrætter af marsvin, og hvor ville jeg dog blive ked af det hvis jeg opdagede at nogle af mine unger var blevet solgt til et liv med kanin - også selvom det tydeligt fremgår af mine salgsbetingelser at dette IKKE er noget jeg vil sælge dyr til.
Søger en sterillicerede hun kanin i Århus nogen som kan hjælpe ?