Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Et kabel er gravet gravet over, der mangler ca 10 cm ledning 890 kr.
  • Hjælp til at male og spartle 1.500 kr.
  • Samle kommoder 880 kr.
  • Rengøring af badeværelse 500 kr.
  • Vægmonterin af skænk 771 kr.
  • Wc afløb 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund der liner en hyæne.
  • #1   22. feb 2014 Ja: BanDana smiley

• #2   22. feb 2014 Schæferen er der vidst bygningsmæssigt -.-'

• #3   22. feb 2014 ja, der er en race der ligner rigtig meget men jeg kan simpelthen ikke huske hvad den hedder :). der er sikkert nogle herinde der kender racens navn. smiley

• #4   22. feb 2014 Ja jeg kan godt lid deres aftegninger i pelsen og de store øre

• #5   22. feb 2014 Cimarron Uruguayo måske?

• #6   22. feb 2014 hvad med malinois

• #7   22. feb 2014 Hollandsk hyrdehunde ligner hyæne lidt smiley

• #8   22. feb 2014 Når jeg googler Cimarron Uruguayo kommer der en masse frem med tilklippet øre. ad. synes heller ikke det er en pæn hund.

malinois er en flot hund, men ser ud til at være for stor i det..

• #10   22. feb 2014 det er bestemt heller ikke en hund for hvem som helst.

• #11   22. feb 2014 Hollandsk hyrdehunde er pæne

http://www.hunderacer.org/images/hollandsk_gjeterhund/hollandsk_gjeterhund_2.jpg

• #12   22. feb 2014 Hvis man krydser en Australsk Cattledog med en krumrygget Schæfer og en Borzoi og propper en kraftigere kæbe på samt ørerne fra en Fransk Bulldog, så nærmer vi os...

• #13   22. feb 2014 ja de liner ikke meget. kan ikke passe der ikke er nogle der har fremavlet noget der liner.. jeg ved godt en hyæne er en kattedyr, men alligevel.

• #14   22. feb 2014 Ja Hollænderen er ret lækker.. jeg har selv lige erhvervet mig en korthåret en af slagsen. Du kan se ham på min profil smiley

• #15   22. feb 2014 #12

sikke et arbejde.

• #16   22. feb 2014 Laila N:
    hvad er sådan en hund af sind.

Schæfer, Terrier eller retriver, den liner jo en Schæfer, så er den sådan af sind.

• #17   22. feb 2014 Asti går under kælenavnet hyænen... Formentlig fordi hendes ører er omtrent lige så store smiley

Hun er en malinois..

• #18   22. feb 2014 ØH - En hyæne er IKKE et kattedyr.

Der er også nogle der bliver kaldt hyænehunde - det samme som afrikanske vildhunde. DE er flotte!

https://www.google.com/search?q=afrikansk+vildhund&rls=com.microsoft:da-DK:IE-Address&rlz=1I7WQIB_daDK527&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=-_kIU5b-IsrDtAa5g4DoDA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1024&bih=596&dpr=1

• #19   22. feb 2014 Den er ikke i nærheden af en schæfer af sind.. min er i hvert fald ikke. Tror mere at malinois er tættere på… jeg har aldrig haft malle, men kender nogle stykker der har maller.

• #20   22. feb 2014 Lene P. Det er ikke hunden på mit profil billede der er en hollænder.. det er en grå schæfer… smiley

• #21   22. feb 2014 Miemiv: En hyæne er genetisk tættere på kattefamilien end hundefamilien.

Interessant link: http://www.hyaenidae.org/hyena-myths.html

• #22   22. feb 2014 A-S Det vad jeg godt, men de er stadig en selvstændig art, hvor der findes 3 hyæner samt jordulven.
    Og ja, de er langt fra beslægtet med hunde, selvom deres levevis (og til dels udseende) kunne antyde det.

• #23   22. feb 2014 afrikanske vildhunde er også flotte. kan få en hund der liner dem.

• #24   22. feb 2014 Nu har hyænen jo en noget speciel bygning som jeg ikke rigtigt kan se fordele ved for hunde, så det tror jeg du får svært ved at finde. Hvad farve angår kan nogle merle-mønstre ligne en smule -men helt som hyæne bliver det ikke.

Men hvad vil du da osse med en hund der ligner en hyæne?

• #25   22. feb 2014 bare for hvis man kan få det vil den gå ind i overvejelsen om de kommen hunde vi skal ha. vores hunde er lige blevet otte år og den ene er en labrador, så er ved at kigge på muligheder når de dør engang.
    Det er rar at have en liste klare med racer som vi kan vælge ud fra når den tid kommer.
    Da vi gerne vil have to hunde af samme race der der passer 100% til os.

Vi har en liste på 8 racer, primær terrier.

• #26   22. feb 2014 Er der en grænse for, hvor spejlblank man kan være..?

• #28   22. feb 2014 Jeg ved ikke om jeg er spejlblank.

Vi er ved at lave en liste over hunderacer vi godt kunne tænke os når dem vi har dør af narturlige årsager.

Pt er der 8 racer på listen, det er primær terrier.

Dem der er på listen nu er kun udvalgt efter udsene og størrelser.

Når listen er oppe på omkring 20 forskellige racer.

Først der de begynder udvælgelsen.

Hvor let tilgænglig de er at få fat i på en kenel.

Derefter udsene.

størrelse.

sind

krav af os ejer til motions og træning.

Det skulle gerne ende op i at vi får fat i to hunde der passer 100% til vores familie.

• #29   22. feb 2014 " Er der en grænse for , hvor spejlblank man kan være ? "..... ..... Spørger én , der har pyntet sin hund med balloner....... Ha ha ha smiley

• #31   22. feb 2014 jeg gad virkeligt godt høre hundene på den liste..

Man kan kun gisne.. smiley

• #32   22. feb 2014 Sådan på kropsformen, synes jeg der er lidt hyæne over en pumi.

• #35   23. feb 2014 Man skal aldrig købe hund ud fra udseende...
    Og da SLET ikke en brugshund som fx en hollænder.!!

Det var pga sådan en fejl, at vi overtog Nala.... 7 mdr gammel med totalt kuk i kasketten!

• #37   23. feb 2014 En Grå Det var så Afrikansk vildhund, også kaldet hyænehund - som dem jeg linkede til længere oppe. (De ER så i hundefamilien i modsætning til hyæner)

• #38   23. feb 2014 En grå: Den CC ligner altså mere en Tinker (hesterace) end alt muligt andet, der ikke har med hund at gøre smiley

• #39   23. feb 2014 Lerne P - Hvad ønsker du af egenskaber ved en hund?
    Hvordan ønsker du en hverdag med din hund?
    Hvad kan du tilbyde hunden?
    Hval skal hunden "udfylde" i din hverdag - og omvendt?
    Kunne du finde på at vælge en hund KUN ud fra egenskaber, selvom den ikke ligner en hyæne??? (eller et andet udseende, som du ikke "tænder" på lige med det samme??)

• #42   23. feb 2014 Der er ingen hunderace som ligner en hyæne.. I må finde nogle andre krav at vælge hund ud fra..

Jeg kan anbefale et før du køber hund kursus, eller et kursus fra DKK om racekendskab..

• #44   23. feb 2014 Det tror jeg ikke Isabelle smiley
    Men du kan få en rigtig kanin af mig smiley
    he he..

• #45   23. feb 2014 Isabelle: kun til dig. smiley

profilbillede
  • #47   23. feb 2014 Du kan få en af mine pige kaniner isabelle - de kan i hvert fald knurrer smiley

• #48   23. feb 2014 Isabelle - gø kan jeg ikke klare.... men knurre ligesom Camillas har jeg en enkelt han der kan smiley

• #49   23. feb 2014 Jeg godt se at den er langt ude og hente den her....

De hunde jeg skal have skal bare være grimme og dovne.
    Så er der ikke meget tur i at passe dem. smiley

Det er folk der køber en Alfa romeo, andre køber en Fiat multipla...

Jeg har et behov for at ha nogle hunde jeg kan lid at se på..
    Derved skal jeg finde nogle hunde jeg synes jeg kan lid af udsene.
    Derefter kan jeg udvælge imellem.
    Når vi er sat fast på den race vi vil have, som passer til os.

Listen er.

Staffordshire Bull Terrier
    rottweiler
    doberman
    labrador
    scott terrier
    fox terrier
    dansk/svensk gårdhund
    mopset
    Jack Russell-terrier
    Welsh Terrier

• #51   23. feb 2014 Vil I have hunden mere end 2 år? For så skal I nok FØRST se på hvilken hund der passer til jer sindsmæssigt og aktiveringsmæssigt... De hunde du remser op er MEGET forskellige smiley

Og hyæner, de må blive i naturen og beundres på afstand smiley Indram et billede af en og hæng i din stue, hvis du vil have noget der skal please øjet. Og vælg så hund efter hvad der passer til dit liv.

• #52   23. feb 2014 Ja en "brugt" hund er heller noget i vejen for.

• #53   23. feb 2014 Køb dem alle sammen.... bland dem godt sammen... så får du måske lige pludselig hvalpe , der ligner en Hyæner....

Så kan du kalde hvalpene... ....Svensk bulldormanscottipugruss Terrier...... = en meget fiiin Designerhund....... *GG* .....

Det er mit bud..... ...

Og så kan hvalpene hedde ... Henning og Yrsa ..... *GG*

• #54   23. feb 2014 Med mindre du har tænkt dig at bruge en god del af din tid på at træne hund, så er der et par stykker på den liste, jeg vil anbefale at fjerne med det samme. Så er der også bedre plads på listen til andre hunde, der også er smukke, men som vil passe bedre hjemme hos dig.

• #56   23. feb 2014 Altså jeg synes i er ret hårde, der ER faktisk mennesker som er i stand til at rette ind efter hundens behov for motion og træning.

Jeg gad heller ikke have en hund jeg synes var grim (:

• #57   23. feb 2014 Anya - der er da heller ingen der siger man skal vælge en hund man synes er grim. Men først og fremmest at sortere på udseende er altså ikke hensigtsmæssigt. Man kunne jo vælge at finde de racer der harmonerer med det liv man kan tilbyde og så vælge den af disse man synes er pænest. Den anden vej rundt risikerer man altså en liste med racer hvor ingen reelt passer, så man må nøjes med det mindst dårlige match.

• #58   23. feb 2014 Gå i build a bear, der kan du lave lige det du søger....

• #59   23. feb 2014 jeg skal da blankt indrømme at der findes racer som jeg ville fravælge pga udseendet, fordi jeg simpelthen synes de er 'grimme' - og ja, jeg ved godt at det ikke er politisk korrekt at sige det smiley
    Men jeg kan snildt fravælge racer på baggrund af udseendet, så længe der stadig findes racer der passer til mig, og som samtidigt har et udseende som jeg selv finder er lækset. Men prioteten er så stadig ikke med udseendet højest - det er bare en bonus at man har flere at vælge imellem, og derfor har den luksus at kunne stemme nogen af øen.

• #60   23. feb 2014 Michelle - Jeg vil gerne indrømmme, at det gjorde jeg os. Jeg kiggede på samtlige 450 racer, og udvalgte ALLE dem jeg kunne leve med at kigge på hver dag i de næste 10-15 år. Derefter kiggede jeg på størrelse, hvad der passede bedst og sorterede dem der var for store eller for små fra.

Efter det kom så motion og sind,
    - Jeg har ikke et favorit sind hos hunde, jeg synes langt de fleste racer er charmerende på hver deres måde. Jeg har nogle træk jeg foretrækker og nogle jeg absolut ikke vil have, men jeg synes bare at sind kommer meget an på hvilken kennel man vælger også.
    - Det har jeg jo erfaret af mit eget sheltie køb og andres erfaringer.

Tonny - Jeg synes du skal passe MEGET på med dine udtalelser eftersom du synes det ok at proppe balloner på din egen hund. Måske du skulle have besøgt build-a-bear selv istedet.

• #61   24. feb 2014 Anya - Du skal have den ros, at du langt hen ad vejen er blevet klogere med tiden, med tiden, men lad nu lige være med at gøre det mod andre, som du selv gang på gang piver over når det er dig, der står for skud.

• #62   24. feb 2014 Kongelig - Hvad er det jeg gør? Jeg siger jo netop at jeg godt kan forstå TS laver den process som hun gør?

• #63   24. feb 2014 Du skrev: "Tonny - Jeg synes du skal passe MEGET på med dine udtalelser eftersom du synes det ok at proppe balloner på din egen hund. Måske du skulle have besøgt build-a-bear selv istedet."

• #64   24. feb 2014 Nårh den udtalelse. Hvorfor må jeg ikke sige det. Jeg synes ikke måden han skriver på er ok. Han starter med at nedgøre TS for at være "spejlblank" og foreslår build a bear, selvom han selv har et profilbillede hvor han har proppet balloner på sin egen hund, hvilket ikke er noget man gør i mine øjne.

Undskyld men kan ikke se det forkerte? Jeg har aldrig proppet balloner eller andet på min hund. Nej jeg er ikke et af guds bedste børn, og ja jeg har da skreven til nogle at de burde gå i samme butik, men jeg kan altså ikke se hvorfor jeg skulle lade være med at sige min mening bare fordi jeg har lavet fejl engang selv. Jeg har jo også lært af dem.

Derudover synes jeg ikke at jeg piver over noget længere? Ja det gør mig irriteret når nogle herinde, anklager mig for at ville sælge Meeko "om lidt", også genere det mig at nogle folk bliver ved med at holde min fortid imod mig, som om jeg er den eneste der nogensinde har omplaceret en hund, eller den eneste hvis grund åbenbart ikke er god nok herinde. - Men derudover så synes jeg ikke selv jeg "piver" over noget.

• #66   24. feb 2014 Anya: Så fordi du synes det er forkert at nedgøre andre, vælger du at reagere ved selv at nedgøre andre? Jamen det er jo ren logik og skal nok være rigtig effektivt! smiley

• #67   24. feb 2014 Einstein - Hvor nedgøre jeg nogle? Jeg har INGEN steder kaldt nogen spejlblank, og dét var den kommentar jeg referede til.

• #68   24. feb 2014 Anya: "Tonny - Jeg synes du skal passe MEGET på med dine udtalelser eftersom du synes det ok at proppe balloner på din egen hund. Måske du skulle have besøgt build-a-bear selv istedet."

Du synes han er nedgørende, så du siger præcis det samme (build a bear), og blander hans måde at holde hund ind i det på... Hvad den end har med noget at gøre. (Du bryder dig heller ikke om dem der blander din fortid eller din måde at holde hund ind i andre debatter på, siger du selv... Hvorfor så selv gøre det... Ved at blande hvad han engang har gjort ved en hund, ind i det).
    Det er også nedgørende. Og det er altså ulogisk at fortælle at man ikke skal være nedgørende, ved selv at nedgøre smiley

Jeg er da ked af at du føler dig så voldsomt angrebet, men vær venlig at holde debatter i debatten, den hører ikke til i min indbakke smiley
    Jeg hverken hader dig, kender dig, overfalder dig eller andet, blot fordi jeg er uenig med dig i en enkelt debat.

• #69   24. feb 2014 Jeg prøver igen. Einstein - Jeg referede til at han kalder TS spejlblank, og ikke at han beder hende gå i build a bear.

Derudover synes jeg ikke denne debat hører til nogen steder her, for det er ikke hvad tråden handler om.

• #70   24. feb 2014 Det kan da være fuldstændig ligegyldigt, i hvilken rækkefølge man vælger at kigge på udseende, sind osv. så længe man kigger på alle aspekter, og er sikker på, at den hund man i sidste ende vælger, passer ind i ens liv, og det er jo netop hvad TS har tænkt sig.

Problemet er, når man KUN går efter udseendet, men som TS flere gange har skrevet, så vil de senere frasortere de racer, der ikke passer ind med sind og behov, så hvad er problemet?
    Som jeg læser det, så bliver udseendet ikke vægtet højere, end alt det andet, det er bare det de har valgt at starte med, og ét eller andet sted skal man jo starte.

Gem da jeres negativitet til dem der KUN går efter udseendet.

• #72   24. feb 2014 Jeg synes jo langt de fleste racer er tiltalende, på en eller anden måde. Så når jeg fravælger en race så bliver det på baggrund af at dens behov ikke harmonere med det jeg kan tilbyde, eller interessere mig for såen rent træningsmæssig.

• #73   24. feb 2014 Jeg tænker lidt TROLL ????
    "De hunde jeg skal have skal bare være grimme og dovne.
    Så er der ikke meget tur i at passe dem. "
    Det her passer på ingen måde med fx en af Foxterrierne eller en Dobermann. Sidstnævnte er hverken grim eller doven. Faktisk er det nok en af de MINDST dovne hunderacer der findes smiley Og en Foxterrier (ruh. eller glat) er ca lige så doven som duracellkaninen på speed.....
    Og så er der lige det med racenavnene. Havde man sat sig en smule ind i det så ved man at det hedder en Skotsk Terrier, en Mops (mopset er noget man kan være smiley ) eller en Ruhåret eller en Glathåret Foxterrier. Desuden er der en ENORM forskel på at have en af de mindre terriers og så at have en Dobermann - siger en terrier og doberejer smiley

• #74   24. feb 2014 må nu også indrømme at udseende er det første jeg kikker på også ser jeg om sindet passer til mig.

• #75   24. feb 2014 Mette Marie: Jeg har tænkt det samme....

• #76   24. feb 2014 Mette Marie:

Du tag min tekst ud af sammen hæng.

Jeg godt se at den er langt ude og hente den her....

De hunde jeg skal have skal bare være grimme og dovne.
    Så er der ikke meget tur i at passe dem. :D

Det der menes med det er at folk ikke tror jeg/vi har forstand på hunde.
    Jeg har haft hunde i 8år og min mand har haft hunde i 28år Altså hele hans liv.
    Så vi ved godt hvad det vil sige at have hund og opdrage dem. samt tilpasse os efter deres behov da vi er meget omstillige mennesker.

Racebetegnelse er ikke så vigtig når det kun står på vores liste..
    Vi ved hvad det er for en hunderace og kan søge infomationer om den når udvælgelsen er igang.

Så kan ikke se hvad problemet er i at vi starter med at udvælge efter udsene.
    Vi skal jo starte et sted.

Doberman synes min mand er en pæn hund, men vi aner ikke en skid om hvad den kræver og hvordan den er af sind. den er bare udvalgt fordi den er pæn i vores øjne.
    Vi køber ikke hund efter udsene udelukket. så der skal undersøgelse om det er noget. ud og besøge kenel eller en doberman ejer for at se hvordan sådan en hundracen er. læse op på racen på nettet eller i bøger.
    Der er mange ting der gør sig gældene da det er et dyr man skal leve sammen med de næste 12-15år.

• #77   25. feb 2014 BanDana er den eneste fritlevende Hyæne i danmark smiley

profilbillede
  • #78   25. feb 2014 Mette Maria - Ja og der er også mennesker som staver dårligt eller er ordblinde, så det kan også være derfor der er fejl.

• #79   25. feb 2014 Hvis man staver dårligt, så er stavekontrol vejen frem.

• #80   25. feb 2014 Hvis man køber sig en hund, der temperamentsmæssigt passer til en og at dens egenskaber passer til det liv, man lever, så bliver den - uanset hvordan den ser ud - gudesmuk i ens egne øjne.

Jeg kommer aldrig til at forstå det at vælge hund ud fra udseende - for der sker jo ikke den samme forvandling den anden vej. At når man synes hunden er smuk, så passer den også til en.

• #81   25. feb 2014 CH - Der er jeg altså ikke helt enig. Der ER nogle racer jeg aldrig ville lærer at synes er pæne.

• #82   25. feb 2014 Det handler ikke om, om hunden er pæn eller ej.

Man kan have en hund, der er tudegrim, men som man kun kan se det smukke i fordi man passer sammen med den som fod i hose.

• #83   25. feb 2014 Ja, jeg beklager altså at være noget Rasmus Modsat her. Men for mig at se er det komplet bagvendt at starte med at kigge på om man synes hunden er pæn at se på og så derefter begynde at selektere i forhold til mentale egenskaber. Særligt når flere af racerne på listen overhovedet ikke matcher den smule man trods alt har skrevet om ønsker til mentalitet. Det er nemmere at leve med en hund man synes er grim hvis matchet rent mentalt er perfekt end det er at leve med en smuk hund hvis sindelag ikke passer til ens eget.
    Jeg synes i skulle sætte jer ned og fundere over de ønsker i har til en hunds mentale egenskaber og hvad kan i tilbyde den. Og når i så har en liste over racer som i tror i vil passe sammen med på det mentale plan, så kan i begynde at selektere efter eksteriør.
    Nogen af de spørgsmål man skal stille sig selv inden man vælger race, som er noget af det der er meget forskelligt at leve med og som kan være RIGTIG svært at tilpasse sig er fx følgende:
    Hvordan har i det med jagtinstinkt ? Kan i leve med at hunden jagter alt hvad der bevæger sig og kan være meget svær/umulig at lære at gå løs, kræver en sikkert indhegnet grund og hvor en åben havelåge=hund stukket af. Vil i have en hund der kan lære at gå løs og som i altid kan stoppe, hvis den sætter af efter noget. Eller vil i have en der aldrig jagter noget.
    Hvor nem skal den være at opdrage ? Vil i have en der aldrig stiller spørgsmålstegn ved om den nu også skal gøre som der bliver sagt. Må den godt være sådan lidt mere a la 'jeg sitter når det passer mig'. Skal den være nem at opdrage. Skal det være let at lære den noget nyt eller må det godt tage lidt længere tid.
    Hvordan skal jeres hund have det med andre hunde ? Skal den kunne enes med andre hunde eller andre hunde af samme køn. Vil i have at den skal kunne lege med andre hunde. Får i besøg af andre hunde i hjemmet. Eller er det fløjtende ligegyldigt hvordan det har det med andre hunde.
    Hvor meget vil i lave med jeres hund og hvad vil i lave med den ? Her kan man til en vis grad tilpasse sig. Men der er grænser og det er utrolig svært at tilpasse sig en hund med et aktivitetsniveau der er MEGET forskelligt fra ens eget. Hvis ens eget foretrukne aktivitetsniveau egentligt er en hund, der skal have 3 små ture for at være glad så vil det nok ikke være end god ide at anskaffe sig en, der skal have en times aktiv motion inden man tager på job og 1 times motion + diverse træning efter job HVER DAG for ikke at blive kulret. Begge kategorier er på jeres liste. Jeg har selv to stk af sidstnævnte kategori. Den slags hund er en livsstil i sig selv og de kræver at man tænker hunden ind i alt hvad man foretager sig.
    Jeg har som træner meget tit mødt hundeejere, der grundlæggende ikke matchede deres hund og det ender hver gang i frustrationer for både hund og ejer. Dumt hvis man kunne have undgået det ved at vælge en race, der passede bedre. I praksis er det nemlig uhyggeligt svært at ændre grundlæggende på sin livsstil.

• #84   25. feb 2014 Anya: No offense, men man kan så sige at der ikke sker de store katastrofer med den måde du har valgt hund på når det er en sheltie de har valgt. Det er lidt noget andet, hvis valget falder på en af brugsracerne eller nogen af de andre mere krævende racer (fx halvstore terriers, dogger, molosser, slædehunde og den slags). Dem skal man kun vælge, hvis man går efter sind og IKKE udseende som det primære. Er matchet forkert her så ender den smukke hund hurtigt med at blive et grimt bekendtskab.

• #85   25. feb 2014 Jamen så er det da godt at mennesker er forskellige. Hvorfor er det at i ikke har rum at accepterer at vi er det, og derfor prioriterer forskelligt? Hvorfor er det at hvis det ikke foregår på den måde i mener er rigtig, så er man dum og uviden?

Jeg har en bekendt, som købte en husky, som sin første hund, uden at vide hvad den indebar. Hun købte KUN grundet dens udseende, og hun er vokset med opgaven. Den hund har det skønt idag fordi hun har ændret sin livsstil til at passe til hendes valg af hund.

- Selvom i IKKE kan lide det, så ER der faktisk nogle folk som indretter sig efter deres hunds behov. Jo jeg ved godt det ikke er ALLE der formår dette, men derfor kan man jo ikke skærer alle over én kam.

Jeg synes det fint nok at nogle folk kan leve med at have en hund der har et grimt ydre, men det har jeg bare ikke lyst til, og jeg synes det er underligt at nogle herinde ikke kan respekterer at vi ikke alle vælger hund på samme måde.

Jeg synes det er fløjtende ligemeget hvordan folk når frem til deres valg af race, så længe hunden får et godt liv.

• #86   25. feb 2014 Jeg har de holdninger jeg har, fordi jeg har mange års erfaring ude fra fx træningspladserne, der siger mig at det i praksis IKKE er fløjtende ligegyldigt hvordan folk får valgt den kammerat de skal leve med de næste mange år. Det er meget meget få mennesker, der som din bekendte er i stand til at ændre deres livsstil radikalt på kort tid. Jeg har set rigtig mange hunde, der ikke fik et langt og godt liv fordi de var valgt på de forkerte forudsætninger. Derfor er jeg forbeholden når folk siger at de da bare ændre deres livsstil så den passer til den hund de vælger. Derfor klapper jeg ikke bare i mine små næver og siger ja, start da endelig ud med kun at fokusere på eksteriør og så bagefter på hvad hunden ellers indeholder.
    Man er kun dum og uvidende, hvis man ikke søger viden. Og jeg synes faktisk at det netop lader til at TS faktisk søger viden!

• #89   25. feb 2014 Anya -og så er der de mange der må indse at det kan de faktisk ikke og derfor sælger vovse efter nogen tid... og mon ikke det er det der er årsagen til at vi er en del der synes det er skidt at have udseende som høj prioritet?

Aktivitetsniveu kan man tilpasse sig hvis man vil -at gå lidt flere ture eller et bruge en halv time mere på diverse opgaver, kan de fleste lære at få til at være en del af hverdagen.
    Det er osse til at overskue at tilpasse sig til at vovse skal luftes i snor.
    Men hundens væsen -om den er super vogtende i et hjem med børn + dertilhørende kammerater f.eks. -er ikke noget man sådan lige kan tilpasse sig. Ikke uden at det betyder væsentlig forringelse af enten børnenes eller hundens trivsel (og lur mig om det ikke er vovse der så skal tilbringe en god del til i hundegård for at undgå at den æder ungernes kammerater eller deres forældre)

-nogen ting skal altså bare harmonere, det er ikke noget man lige kan tilpasse sig, uden at det enten bliver en 10-15-år lang irritation eller en væsentlig forringelse af hundens liv.

jeg synes det er helt fair at man OSSE tager udseende i betragtning, omend jeg ikek helt forstår det er så vigtigt -man lærer jo at holde af netop det udseende kræet har (tænk, jeg brød mig hverken om blue merle, stumphaler eller blå øjne da jeg fik Gaia -jeg synes stadig hun er grim, men hun har dælme charme), men at dortere udfra udseende alene for at lave den liste man gider kigge nærmere på, synes jeg altså ikke er helt vildt hensigtsmæssigt. Og da slet ikke når ens præferencer ligger indenfor et udseende der sjældent forekommer i hundeverdenen (hyænelignende)

Og ser man på listen over racer TS pt har på listen, håber jeg dælme der er nogen opdrættere der trækker i bremsen.

• #90   25. feb 2014 Jeg beklager hvis jeg har stødt nogen, men jeg begriber bare ikke hvordan man kan søge efter en hunde race, som intet har med en hund at gøre, og stadig gøre det seriøst.
    Jeg ville heller ikke kigge efter en hund der ligner et næsehorn, så ville jeg blive dyrepasser eller tage i Zoo.
    Køb en hund/race for hvad den er, det er min mening

• #91   25. feb 2014 Anya - hvis man ser på indeholdet i hunden og vælger en række racer ud fra det og så BAGEFTER ser på hvilken en af de racer man synes er pænest, så undgår man mange af de omplaceringer og aflivninger, vi har i dag.
    At 1 ud af 100 kan omstille sig til hundens behov, der er ikke ensbetydende med at faktorenes orden er ligegyldig.

Og så må du snart lære at skelne imellem manglende respekt og uenighed.........

• #92   25. feb 2014 Jeg trækker med mig ud af denne emne da folk ikke fatter hvad det går ud på..

Emnet er gået fra hvad jeg spurgte om til et emne det der ikke har noget der ikke har noget med emnet at gøre mere..

Jeg spurgte om man kunne få en hund der ligner en Hyæne eller retter en Hyænehund som var det udsene som jeg søgte.

Men nogle personer drejet emnet over i noget andet og det synes jeg dybt respektløs overfor mig som emne opretter.

• #93   25. feb 2014 Jeg synes det er manglende respekt at kalde en person man ikke kender for spejlblank og nogle af de andre ting der er sagt til TS.

• #94   25. feb 2014 Lene:

Den race/hund findes ikke.
    Hvis det er en hund du gerne vil have, så find en der passer til dig.

• #95   25. feb 2014 Anya:
    Jeg bliver nok nød til at svare på dette.

Jeg er ligeglad med hvad de kalder mig, de kender mig ikke personlig derfor har deres holdning om mig ingen hold i virkeligheden, det er nemt at sidde bag en skærm og brøle op.

• #96   1. mar 2014 Sikke en tråd, sjove kommentarer og den sædvanlige HG mentalitet smiley Men LENE jeg er sikker på at der findes en race eller blanding som ligner Vildhunden "dog uden de afrundede ører, og var jeg dig så ville jeg rent ud sagt "skide højt og flot på hvad andre siger" og lede efter den hund jeg = du så gerne vil ha, at det så måske viser sig at i slet ikke passer sammen må du jo så vente med at finde ud af til du har fundet en opdrætter af en hund med Vildhundens smukke3 farvede udseende. Jeg ønsker dig i hvert fald held og lykke, jeg ville selv gerne have så smuk en hund. smiley self. hvis jeg kunne opfylde alle dens behov. PS. Finder du en race der ligner så vil jeg meget gerne hører om det/den. smiley

• #97   1. mar 2014 Der findes seriøse bruge her på HG.
    Jeg fik en PB fra en anden bruger her inde og jeg har været ved at undersøge det..

Hunde med så mange farvet pels hedder Chimera dog på engelsk.
    http://retrieverman.net/tag/chimera/

Det "fejl" i generne der gør at hunden for alle disse farver.
    Det kan forekomme i alle racer hvis man blander mørke og lyse hunde kan man være heldig at man får valpe med mange farver. Det er ikke arvelig så hvalpe fra disse hunde vil sikker blive normal farvet.

• #98   1. mar 2014 det lyder spændende, men er det pga.en genfejl så er det ikke en hund jeg vil have med at gøre. Grunden er at indenfor Chihuahua´s som jeg har haft nogle Stk.af og stadig har 1, der lærte jeg meget om hvad disse fejl kunne medføre, bl.a.om alle der indvortes fejl hvor "tingene slet ikke sad hvor de skulle HVIS de overhovedet var tilstede + syn og hørelse også kan være påvirket. Da man ikke kan forlange at en avler for tjekket elle disse ting før de sælger en hvalp, så ville jeg leder videre efter en race hvor farverne normalt hører til racen. Håber jeg har skrevet det er til at forstå. smiley Smuk er vildhunden i hvert fald og det syntes utroligt hvis der ikke findes en el.flere racer med samme farver et el.andet sted i verden. smiley

• #99   1. mar 2014 http://retrieverman.files.wordpress.com/2012/06/labrador-pictus-2.jpeg?w=1028&h=708

Denne her ligner eller utrolig godt, men jeg er ikke til "labber" de er lidt for "pleasende" hvis jeg kan sige det sådan smiley men denne her er faktisk ret flot.

• #100   1. mar 2014 Hvordan mener du at du kan være heldig hvis du blander 2 farver hunde og så får forskelligfarvede, når nu det rent faktisk er en gen-fejl, hvis det altså er det? Var det ikke noget med at de der chimera-hunde faktisk er 2 hunde i 1 hund fordi den har absorberet sin tvilling eller sådan noget??

• #101   1. mar 2014 Dejligt at se man stadig kan gå herind og blive banket godt og grundigt oven i hovedet hvis man har brug for det. Ts, Jeg håber ikke du ta'r det så tungt. De fleste herinde er vist bare bidt af en gal hund. smiley
    Ps, Jeg kalder tit min hund for hyænen eller dingoen smiley

• #102   1. mar 2014 LOL. Team, jeg sad lige og tænkte det samme pga. min kommentar som jeg skrev FØR jeg vidste at hunden på billedet5 fandtes. Men Jeps, Typisk HG. smiley

Tine. Prøv at læs det jeg skriver, og ikke det du tror der står ;-). HVIS det altså er MIG du hentyder til smiley Jeg ved godt at jeg har problemer med at gøre mig forståelig, men læser man mine kommentarer i den rigtige rækkefølge, så forstår jeg i hvert fald selv sammenhængen smiley Sorry jeg er ikke ude på at spille "smart" men jeg mener jo netop at den med genfejlen er en NO GO IMO, hvor imod et hul i hækken kuld kunne risikere at frembringe de ønskede farver uden at der er tale om gen fejl. smiley

• #103   1. mar 2014 Anita> Det var til TS, der direkte skriver, at man kunne være heldig at finde en hund med en gen-fejl der frembringer de farver.

• #104   1. mar 2014 Tine. Så undskylder jeg "rødmende" smiley

• #105   1. mar 2014 Trine b.

Jo det kan være to befrugtet æg der har sat sig sammen og det man kalder smiskettvillinger. så hunde kan ha fejl.
    Men der dog rimelig usandsynlig det er det der er sket...

Men den er større chance for at det er en ændring i gen sammen sætningen, Altså så de gener der bestemmer hvad farven pelsen skal være. Har på en eller anden måde smeltet sammen og derved giver denne pels farve sammen sætning.

Men ved om jeg turde at købe sådan en hund.

Da den nemt kunne være sund og rask fysiks, men tosset oven i bøtten.

Men jeg skal ha det undersøgt lidt mere da alm. hunde jo også kan være tosset i bøtten.

• #106   2. mar 2014 Jeg hedder Tine.
    Men hvis du køber en hund der er bevidst avlet for at få den farvesammensætning, så giver det jo opdrætteren mulighed for endnu engang at fremavle dårlige egenskaber.. Og det synes jeg godt nok er dårligt formuleret, hvis du mener at du er "heldig" at finde sådan en hund..

• #107   2. mar 2014 Tine b

Den er ikke bevist avlet sådan. det er en tilfælde hvis den kommer til at se sådan ud

• #108   2. mar 2014 Tine, nu fik du så skrevet det som jeg prøvede at forklare i går. Tak for det, din formulering er noget mere forståelig end min. smiley

Lene. Var for at få det helt på det rene, var det så den plettede Hyæne eller Vildhunden du ønskede at hunden skulle ligne, for jeg syntes at det gled længere og længere ud i det uvisse i går ? og Vildhunden er jo den smukkeste af de 2 IMO smiley så jeg gik ud fra at det var den du mente og ikke hyænen. ?

• #109   2. mar 2014 Der skulle jo ha stået : For lige for at få det på det rene. Og ikke Var for at få det helt på det rene. smiley Typisk mig med alle de dumme skrivefejl.

• #110   2. mar 2014 Ja det er vildhund looket jeg var ude efter.

Kommentér på:
Hund der liner en hyæne.

Annonce