Lopper Lopper
Hej alle sammen!
Vi er blevet så uheldige, at vores kat(almindelig korthåret huskat) var blevet smittet med lopper - som derefter er blevet overført til vores hund(golden retriever).
De fik begge loppekur sidste måned, og har nu fået en til.
Vi har ikke rigtig læst op på det, så vi har ikke rigtig tænkt over at vi kunne gøre andet.
Jeg læste op på det idag, fordi jeg er plaget af det - og helst gerne vil have dem væk så hurtigt som muligt, da det også plager dyrene.
Derfor begynder vi nu, at redde hund og kat med en tættekam hver dag. Derudover vil vi støvsuge hver dag (og fjerne posen, evt. putte den ind i fryseren så de ikke hopper videre)
Er der mere vi kan gøre?
Luca er jeg sammen med hver dag, de fleste timer i døgnet og det har også ramt mig. Jeg er blevet bidt på arme og ben.. Det minder om myggestik, og det klør også lidt.
Vi vil helst af med det så hurtigt som muligt, da det er ulækkert og ekstremt irriterende at have i huset. Er der andet end det vi har tænkt os at gøre, som vi kan gøre?
Gode råd og tips søges!
Mvh.
dec 2007
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 379
vi bestilte loppeshampoo hjem paa nettet vaskede hende 3 gange paa en uge samt brugt teatte kam flere gange om dagen udenfor langt veak fra hus og befolkning:) stovsugede 2 gange dagligt i ca 3-4 uger samt vaskede hundeteappe og vaskede kurven af HVER dag . forinden vi brugte shampoo havde hun haft lopper i 2-3 og de var ved at eade hende op, hun havde vildt mange,
saa alt i alt hvade vi lopper i 7-8 uger:( men det virkede virkelig det shampoo:))
apr 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
Til hjemmet skal du have fat i noget rigtig hidsigt stads fra Tyskland, husker ikke hvad det hedder, men det er i en rød spraydåse og tager de fleste kravl og kryb.
Dog må dyr ikke være i hjemmet en time efter det er brugt.
Jeg plejer at blive væk 1½-2 timer minimum.
Ellers skal alle tæpper, dyner, lagner osv. kogevaskes (Fryses kan os gøre det), støvsugning godt i bund, hvis i har gulvtæpper skal i nok have fat i noget kemikalie.
dec 2007
jan 2011
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 44
Hvor tit vil i anbefale at vi vasker tæpper, dynbetræk osv.?
De virker ikke så plagede af det som de var i sidste måned - men nu skal de bare væk, så er villig til at gøre alt hvad vi kan!
Mange tak for alle rådende indtilvidere! Vi er meget taknemmelige!
dec 2007
jan 2011
dec 2007
hver dag 1 gang om dagen i en uges tid:) er ikke sikker paa jeg lige er med nu?
jan 2011
Altså mht. at vaske sengetøj, tæpper og alt det der. Haha!
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 346
Vask tæpper, kurv osv hunden/katten ligger i.
jan 2011
Jeg er ikke helt sikker på hvilket mærke vi har købt - men vi har godt nok brugt mange penge på det. Min mor har ofret 500 kr. på det - og vi må nok købe en ekstra omgang for at være sikre på at kunne få dem væk igen.
Vi må have købt noget Trinol og få sprøjtet det i nogle rum. - og så går vi eellers bare igang med at få børstet dem med en tættekam og få støvsuget!
dec 2012
Følgere: 21 Emner: 49 Svar: 3.665
Frontline skal bruges hver 4 uge, det skal helt ned på huden, det vil sige ikke bare i pelsen, det skal dryppes 2-3 steder langs hundens ryg/nakke og man må ikke vaske hunden hverken 14 dage før eller 14 dage efter behandling;) de samme regler gælder ved andre spot on midler
apr 2009
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 283
Kun Advantage har virket efter hensigten, og de er brugt på samme måde.
Så der må vel alligevel være noget om det
apr 2007
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 346
Lopper