Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hund er blevet stukker af en gedehams
  • #1   5. sep 2014 Jeg vil mene du skal ringe til en dyrlæge ... ved ikke om det er en reaktion der går over, men den lyder til at have en voldsom reaktion ....

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 19
    #3   5. sep 2014 Min far siger at fordi hun puster er fordi hun er i chok men jeg er stadig meget bekymret ??

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#4   5. sep 2014 Ja mine forældre ved det

• #5   5. sep 2014 Hunden kan gå i chok, og er brodden derinde skal den ud ...

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#6   5. sep 2014 Vi kan ikke se den, så vi ved ikke om hun selv har pillet den ud vi har også kigger med lommelygte men der er ikke noget

• #7   5. sep 2014 Til dyrlægen nu! Den kan dø, og skal have en modgift nu!

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#8   5. sep 2014 Øhm okay kan den dø af det

• #9   5. sep 2014 med den hævelse du viser kan I ikke på nogen måde se om den sidder derinde ... Går hunden i alvorligt chok kan det gå ud over vejrtrækningen og den kan dø .... ja den kan også falde til ro af sig selv, men man ved det altså ikke, og begynder det først at gå rigtig galt så når I altså ikke til dyrlæge ..

Så som minimum så se at få ringet og få en telefonisk konsultation med en dyrlæge ....

• #10   5. sep 2014 Ja! For når den allerede har reageret sådan på det stik , er den allergisk , og derfor skal den have modgift.

• #11   5. sep 2014 Det kan være at hun har fået en allergisk reaktion på det.. Lige som mennesker er allergisk over for stik..

Har lige selv været ved dr. Dyr pga min hvalp blev stukket af en hveps i overlæben og hun var hævet op og det kunne ha blokeret for luftvejene .. Så fik hun en sprøjte mod det..

Dyrlægen sagde at hvis hendes puls steg, trækkede vejret hurtigt så ville hun være allergisk og så var der mere grund til bekymring..

Så jeg ville være bekrymret hvis jeg var jer og ville kontakte dyrlægen..

• #12   5. sep 2014 @ Gina .. den kan altså godt både puste og ryste af smerte og chok, det er ikke sikkert det er en allergisk reaktion, men det KAN være det ... så dyrlæge kontakt

• #13   5. sep 2014 Ligemeget hvad så har den hund ONDT det kan simpelthen ikke passe man ikke vil søge dyrlæge medmindre ens dyr er i direkte livsfare.

Dyr må ikke lide, dyr skal smertedækkes...

• #14   5. sep 2014 Undskyld , men hvad fanden venter i på? Du har fået svaret . Den kan
    Dø vis den er allergisk . Så hvad med at lette røven og komme afsted! Det kan da kun gå for langsomt .

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#15   5. sep 2014 Hun er faldet helt til ro nu hun kan også begynde at støtte på hendes fod

• #16   5. sep 2014 Forstår ikke at man kan se på ens hund har ondt , og så tøve med at ringe til en dyrlæge . Jeg havde taget min bil eller taxi , og så afsted . Sådan
    Et stik , er ikke noget at spøge med smiley

• #17   5. sep 2014 Nej et gedehamse bid gør ondt som bare ind i...og det gør det også efter hævelsen er faldet..

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#19   5. sep 2014 Undskyld mig men vil i prøve at ringe til min far og overtale ham hun er opføre sig helt normalt nu men vi har prøvet Netdokter og de siger hvis hendes vejrtrækningen begynder at blive hurtige igen og hun bliver varm skal vi opsøge dyrelæge
    Og jeg har hverken bil eller kørekort så det bliver lidt svært hvis jeg selv skal køre til dyrelæge med hende!..

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#20   5. sep 2014 Jeg prøver at overtale min far men vi kan ikke spørge durelægen gennem telefon da de ikke har vagt siger min mor

• #21   5. sep 2014 Kan du ikke få penge af din far til en taxi ?

• #22   5. sep 2014 Hun er 15...hun er gammel nok til en hel del værre ting end at få at vide at en hund bør komme til dyrlægen? Så grimt synes jeg ikke jeg har skrevet.

• #23   5. sep 2014 Ring til et døgn åbent dyrehospital

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#24   5. sep 2014 Vi bor ude på Lars tyndskids mark så nej, men du må da gerne komme at hente mig.

• #25   5. sep 2014 Normalt hvis man ringer til sin normale dyrlæge så henvises der til et telefon nummer med den der har vagt ... de fleste dyrlæger i et område har vagt på skift ....

• #26   5. sep 2014 Jeg bor i Kbh smiley

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#27   5. sep 2014 Hvilket er døgnåbnet ?

• #28   5. sep 2014 hvilket er jeres normale dyrhospital

• #29   5. sep 2014 Obsternasig du har ikke skrevet grimt til hende , og som du selv siger , er hun gammel nok til at få af vide , hendes hund skal til en dyrlæge .

• #30   5. sep 2014 Når i ringer til jeres normale dyrlæge , så kommer der en telefon svare, så bliver der sagt , hvor i kan henvende, jer, uden for deres åbningstid . Prøv og ring?

• #32   5. sep 2014 Helt givet synes jeg du skulle ringe til dyrlægen, og fortælle hvad der er sket og hvordan hunden reagere.

mener han i skal komme må du prøve at få nogen ( din far ? ) til at køre dig.

Den kan nemlig godt dø af det smiley

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#33   5. sep 2014 Glem at jeg spurgte der er ikke flere tegn på at hun har ondt nu Ved jeg til en anden gang at det er en dårlig ide at skrive herinde da der er nogen der skriver ok grimt til en, men ja tak for hjælpen Anyways..

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#35   5. sep 2014 Vi har ikke ringet til dyrelægen, og hun er glad ingen hævelse eller noget mere, så næste gang lytter jeg til mine forældre i stedet for at tage sagen i egen hånd.

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#37   5. sep 2014 Okay tusinde tak for tippet Birgitta ????

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#38   5. sep 2014 smiley :) *

• #40   5. sep 2014 Birgitta sagde det helt rigtige smiley

Held og lykke med vovsen smiley smiley

• #41   5. sep 2014 Line L - du kan købe Alnok (antihistamin)på apoteket - i håndkøb - det er rart at have liggende hvis du skulle komme i situationen igen smiley

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#42   5. sep 2014 Tusinde mange tak til jer tre i hjalp mig rigtig meget, og tak fordi i ikke overragerede smiley

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#44   5. sep 2014 Tusind tak hun har det så godt nu:)

• #45   5. sep 2014 Dejligt at det er gået over af sig selv smiley

Jeg vil bare sige at et kald til en dyrlæge på hvilket som helst tidspunkt er gratis og de kan helt klart guide jer i den rigtige retning hvis i melder symptomerne ud. De ville også kunne vurdere om et besøg ville være bedst eller ej.

Det koster først penge når man træder ind af døren, hvis det er det man er lidt forbeholden over for smiley

• #47   5. sep 2014 Det lyder da fuldkommen absurd skrigehunden. Jeg er rystet smiley

Bliver man oplyst om priser inden man spørger til råds?

• #48   5. sep 2014 Altså jeg bor i Kolding og har et ar gange ringet til vagtdyrlægen - jeg har aldrig betalt for det.

• #50   5. sep 2014 Så er jeg da glad for at jeg ikke bor i Kolding mere smiley

• #52   5. sep 2014 Birgitta som du selv skriver er det farligt vis den er allergisk ovre for det stik den har fået, og som TS beskrev det ,
    havde hunden det virkelig skidt . At man så bare venter ,
    og ikke ringer til en dyrlæge .
    Syntes jeg er meget forkert . Og uansvarligt , i mine øjne .
    For vis der går for længe før den får en modgift . Kan hunden dø af det.
    Nu var TS heldig at den fik det bedre .
    Men vis den havde blevet mere syg. Kunne det have været for sent .

Til TS det er ikke og ovre reagere . At man ønsket du ringet til en dyrlæge . Du lyder meget umoden. Men du er jo også kun 15 år .

• #53   5. sep 2014 Skrigehunden - Hvilken dyrlæge har du ? Jeg har aldrig været udsat for at jeg skulle betale for at ringe til dyrlægevagten

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#55   5. sep 2014 Jeg synes det er en rigtig god ide at gina fortæller om den oplevelse for det virker virkelig som om du har oplevet noget forfærdeligt! Men hvad ved jeg, jeg er jo umoden men jeg er jo også kun 15 sååå men hvad med mine forældre er de så sindssyge eller hvad jeg tror godt jeg ved hvad mine forældre gør jeg blev bare meget forskrækket da jeg aldrig har prøvet at se min hund halte før vi har haft mange hunde igennem vores liv så mine forældre ved hva de gør og de har jo ikke flere milioner inde på banken til at vi kan køre på hospitalet med det samme når vores hund har ondt vi kunne ringe til hospitalet men mine forældre følte det ikke var nødvendigt jeg har sagt de gode tips videre og vi skal købe det medecin imorgen så vi har det liggende mange tusinde tak for det:-D og Gina jeg er umoden det ved jeg godt jeg er teenager ikke voksen men at du skriver på den måde til en 15 årig pige synes jeg er meget umoden når man er voksen..

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#57   5. sep 2014 Se den er rigtig fin igen smiley

profilbillede
  • Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#60   5. sep 2014 Ja jeg nyder også at være teenager! ;-D
    Jaa det er så dejligt, hun har bare klarer det så flot!:)

• Line L
    Line L Tilmeldt:
    sep 2014

#62   5. sep 2014 Okay tusind tak:)

• #63   6. sep 2014 Dejligt at din hund har det godt igen smiley

Jeg har ikke oplevet livstruende allergisk reaktion efter insektstik hos mine hunde, men jeg har oplevet det efter en vaccination af en af mine whippets, Lotus.

Vi bor kun 2 minutters kørsel fra dyrlægen og jeg vi var lige kommet ind af døren hjemme, efter at Lotus var blevet vaccineret ca. 15 minutter tidligere, da hun stivner og står helt ubevægeligt med et tomt udtryk i øjnene, jeg kan slet ikke få kontakt.

Skynder mig at smide hende i bilen og fræser retur til dyrlægen, mens min mand ringer og fortæller at vi kommer.
    Da jeg kommer kørende ind på parkeringspladsen, kommer dyrlægen styrtende ud og giver hende en indsprøjtning med adrenalin og vi bærer hende ind og venter til hun er på benene og sig selv igen.

Efterfølgende blev jeg udstyret med adrenalin + sprøjte, som jeg kunne give hende, hvis vi skulle komme ud for en lige så voldsom allergisk reaktion på andre ting.
    Vi fik heldigvis aldrig brug for det og efterfølgende blev hun bare vaccineret med en vaccine af andet mærke helt uden problemer.

Den voldsomste reaktion på insektstik jeg har oplevet, var da min tidligere whippet Alfa blev stukket af en humlebi, da så hun ud som på billedet i 3 dage.
    Det skete onsdag før påske, så for en sikkerheds skyld kørte jeg til dyrlægen med hende, men fik som ventet besked på, blot at give hende antihistamin.

profilbillede
Kommentér på:
Min hund er blevet stukker af en gedehams

Annonce