Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gulerodsgranulat til at forstærke rød pelsfarve
  • #1   19. aug 2015 Jeg har efterhånden læst på diverse Facebook grupper, at nogle med helt hvide/champagne goldens, ikke giver deres gulerødder, fordi de farver pelsen, men om det er når deres hund spiser den som kødben, altså holder den med poterne, eller når den bare får den som snack ved jeg ikke smiley

Så måske smiley

• #2   19. aug 2015 Hmm.. Min fars hvide schæfer fik sådan et orange skær, når han fik fiskeolie i sit foder, ikke når han spiste gulerødder smiley

• #3   19. aug 2015 Ved ikke om det virker på pels.. Men min datter fik meget gulerod som lille, og havde pludselig fået orange næse og kinder af det smiley

• #4   19. aug 2015 Jeg ved at det virker ved fugle og mennesker, så vil gætte på det også virker ved hunde.

• #7   19. aug 2015 Pia - er det ikke nikotin, du her tænker på? Altså ikke farvestoffet i gulerødder, men det som giver den fesengule hud. smiley

• #8   19. aug 2015 Det virker, men vi har bedre resultat med at give tobisolie til røde hunde.

• #9   19. aug 2015 Hvilken race er det du vil gøre det ved? (Altså går ikke udfra det er din malteser du vil lave om til gulerodsfarvet :p)

• #13   19. aug 2015 Ideen kunne være at gøre hunden klar til næste gayparade smiley

• #15   19. aug 2015 Nå for satan. Det komplicerer diæten en smule smiley

• #16   20. aug 2015 Du køber en stor kaktus og en flok skjoldlus (kochinille) (Du må ikke spørge hvor, - udover på de Canariske øer og i Sydamerika - men spørg en slagter, he he ) og lader dem vokse sig store. Så maser du skjoldlusene => karmin = farvestof E120 og blander det i foderet smiley
    Det bruges til bl.a. røde pølser smiley

Ellers findes der et rødt stof, beslægtet med betakaroten, som man bl.a. giver flamingoer i zoo og andre fugle for at fremhæve den røde farve, når de ikke naturligt får den via krebsdyr o.lign. Det hedder canthaxanthin og virker vist noget kraftigere farvemæssigt end beta-caroten (det forstadie til A-vitamin, som farver grøntsager gule/orange).

Man har også brugt paprika til flamingoer, men det havde ikke nok effekt.

Beta-caroten kan du købe i Matas: http://www.matas.dk/soeg/beta%20caroten
    - - - - - - - -

Du kan også bare leve med en lidt lysere/blegere hund og give lidt ekstra gulerødder, sødkartoffel og tomater, som indeholder store mængder beta-caroten smiley

• #17   22. aug 2015 Mange tak for alle svarende. OK, jeg vil anskaffe mig en kaktus og de der lus. Ja, min malteser skal med til gay -paraden og det duer altså ikke at han er hvid. Jeg fodrer ham allerede med skral fra vandmelon så han er halvt grøn, mangler bare den røde farve - citroner virker udmærket for den gule farve. Tænker også at økologisk tørret gulerod er forfærdeligt at give hunden - tænk engang, at jeg ikke kan acceptere at han ikke er rød! At jeg overhovedet tør spørge, hvordan jeg forbedrer rød farve i en rød pels på naturlig vis er da helt galimatias. smiley

• #18   22. aug 2015 Mit spørgsmål til race var nu ganske seriøs

• #21   22. aug 2015 Pia, jeg synes det må være sundere for hunden med naturlige farvestoffer i stedet for al det kemi smiley

• #24   23. aug 2015 Jeg så engang et program med en dame, der var helt besat af pink, hun farvede sin hunds pels pink, med rødbede-farve smiley smiley

• #25   23. aug 2015 Men Natascha, der er jo ingen der gør nar af dit spørgsmål, vi undre os bare; har du en hund du ønsker bliver mere rødlig? På din profil har du jo kun en Malteser.

• #26   23. aug 2015 Ellers kommer jeg umildbart til at tænke på tonings-shampoo, jeg ved at der findes shampooer lavet på naturlige ingredienser (så naturlige, den slags nu kan blive) til af fremhæve en hårfarve, mon ikke det kan findes i en hunde-venlig version også?
    Der må også findes mere naturlige metoder til at fremhæve den ønskede farve, jeg har bla. hørt at nogen bruger kaffe i håret, for at opnå en mere varm og glansfuld brun farve.

• #27   23. aug 2015 Jeg har hørt om gulerodsgranulat lavet af økologiske gulerødder som består af tørrede gulerødder. De skriver at det forstærker rød pelsfarve. Jeg ønsker svar på mit spørgsmål og ikke så meget andet end det. Virker det eller ej på rød hundepels? Kan ikke rigtig se det forfærdelige i at give det, ligesom almindelige friske gulerødder.

• #29   23. aug 2015 Natasha - jeg skriver intet om det er forfærdeligt.

Mit spørgsmål er som jeg skrev nu ganske seriøs.

• #30   24. aug 2015 Jeg vil da også gerne påpege, at mit svar var helt seriøst ment, selvom det med konchinellelus nok er noget upraktisk, men en forklaring på, hvor rødt farvestof i bl.a. fødevarer kommer fra, hvis det skal være naturligt.
    Og som nævnt kan beta-karoten sikkert købes i Matas og sikkert også gulerodsgranulat, eller i helsekostbutikker. smiley

Kommentér på:
Gulerodsgranulat til at forstærke rød pelsfarve

Annonce