865 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Er det muligt at møde Prazsky Krysavik/Tjekkisk rottehund (Fyn) Er det muligt at møde Prazsky Krysavik/Tjekkisk rottehund (Fyn)

Hej
Vi kunne godt tænke os hund nr. 2, og har i forvejen lille hr. Jensen
som er noget blanding af måske Dansk/svensk og Jack Russel (måske).
Vi kunne godt tænke os en Prazsky Krysavik, men ville meget gerne hvis det måske var muligt at vores Jensen, kunne få lov at møde en eller gerne et par stykker af racen, for at se om der overhovedet er nogen kemi imellem dem(ved godt at alle hunde er forskellige).
Vi bor på Nordfyn, er der mon nogen på Fyn der kunne tænke sig at mødes med os og Jensen?
Jensen er sød, glad, livlig og kommer godt ud af det med alle hunde.
Han vejer 10kg og måler 38 cm.
Kh Tine og Lars
ktine@live.dk

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle IKEA-møbler 800 kr.
  • Hækklipning 1.500 kr.
  • Stoppet handvask på badeværelse 900 kr.
  • Rensning af sofa 475 kr.
  • Skal have hængt tre egetræsrundstokke (trærør) op. De skal monteres fra en væg til en anden samt en hylde. 1.400 kr.
  • Jeg har brug for hjælp til 3 forskellige ting. 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det muligt at møde Prazsky Krysavik/Tjekkisk rottehund (Fyn)
  • #1   13. okt 2015 Jeg tænker at det nok er en god ide at henvende sig her : http://www.prazsky-krysarik.dk/

Og hvis i ender med at ville købe en PK, så vil jeg klart anbefale at købe med tavle, fordi "PK'er" uden tavle, som oftest er blandinger som er lavet med hovedet under armen.

• #2   14. okt 2015 Dejligt at i gør et godt forarbejde inden anskaffelse af næste hund. Jeg vil blot nævne, hr. Jensen kan møde flere hunde af den race uden at reagere negativt. Men lige netop den hvalp i vælger, og dermed tager med ind på hans domæne kan give problemer. Alle hunde har deres egen personlighed. Hr Jensen kan knuselske 9 eksemplarer af den race og ville rive halen og hovedet af den 10.

Korte af det lange, det giver ikke et fuldstændigt billede af hr jensens reaktion på racen, at møde et par stykker på neutral grund. Og som du selv skriver, alle hunde er forskellige. Så hr Jensen kan sagtens være på bølgelængde med lige netop den hund i møder, men hade et andet eksemplar af racen.

Har ikke googlet racen..Men, hvis det er en med en betydelig anden kropsform end hr Jensen, så ville jeg nok lige tænke mig om en gang til.

Eks, nogle hunderacer holder deres hale højt oppe på ryggen. Dette kan misforståes af andre hunde. Og dermed give problemer

• #3   14. okt 2015 Hej Tine
    Fik kigget på hr jensens galleri. Jeg ved godt hvem du er smiley john little er bare super skøn smiley
    Kæmpe stor, men lige så blid er han. Jeg har klappet kæmpen ved fyns dyrskue flere gange.

Er det ikke noget med at du har en ny shire, større end charmebøffen john? smiley
    Åh jeg elsker de der kæmpeheste, ikke at jeg turde ride dem. Jeg har nok i 350 kg islænder!!
    Men, wow, sikke et sus da i galopperede for fuld udblæsning der midt på banen. Og det kun som tilskuer.

Tjekkisk rottehund er umiddelbart ikke så langt fra hr jensen. Så tænker at det nok skulle kunne fungere smiley

• #4   14. okt 2015 Hej Anne
    Synes det er svært at finde en med tavle, og de avlere de henviser til på siden , er vist ikke opdateret??
    Hejsa Salla
    Tak for gode råd smiley
    Ja det rigtigt John little er 196cm , min nye shire goldstone Moss er 201 cm.
    Kh Tine

• #5   14. okt 2015 PS på job derfor kort svar;)

• #6   14. okt 2015 Jeg ville tage til Tjekkiet og købe hund der (hos en ordenlig opdrætter naturligvis). Men det er ikke en ret udbredt race, så i kommer nok til at væbne jer med tålmodighed.

• #7   14. okt 2015 Men der er grupper på facebook for racen. Så du kunne melde dig ind i en af dem.

Kommentér på:
Er det muligt at møde Prazsky Krysavik/Tjekkisk rottehund (Fyn)

Annonce