645 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

LP - Placering i felt LP - Placering i felt

Jeg er i kl 3 i LP i felt/fremsending øvelsen skal hunden løbe ca. 20 til 25 m ud i feltet, hvor jeg stopper hende i en stå og herefter får hun en dæk.

Mit problem er, at Ester er får så meget fart på, at hun har ved min stå kommando har svært ved at lave en stå uden at få lavet en bue. Dette gør at hun ofte ender alt for tæt på (nogle gange ud over) sidelinien.

Har nogle af jer, nogle gode ud af boksen øvelser til at få en mere stabilt placering i feltet ?

Jeg bruger meget
At shape hende til midten
Lad hende løbe til feltet med en belønning bag feltet
Target
Indløb fra kortere afstand

Kan man træne at sænke farten en smule i et fremløb ? (jeg vil jo heller ikke have en hund i trav)

Politi stopper motorcyklist med hund spændt fast på brystet
00:00
/
00:33
LIVE

NOW PLAYING

Belugahval forskrækker lille dreng

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• køleskab bipper 1.000 kr.
  • Slutrengøring 1.000 kr.
  • IKEA malm seng samles 650 kr.
  • Hjælp til el 205 kr.
  • Tilslutning og opsætning af lamper + reparation af afbryder (kan ikke tænde og slukke lamper) 1.000 kr.
  • Græsslånning 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  LP - Placering i felt
  • GurliStar
    GurliStar Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 217
    #1   2. nov 2015 Kan du ikke bruge din taget?
    Hvis du sender frem på target, står hunden så ikke på den? Og dermed midt i feltet?

Hvis hunden har tendens til at komme ud over venstre side i feltet, så prøv at træn med at lægge target lidt længere til højre, så har din hund mere plads til at vende rundt.

• #2   2. nov 2015 Jamen hun kan jo ikke positionen. Hvis hun kunne positionen, så ville hun ikke havne et forkert sted. Jeg ville indlære en sikker placering og position i feltet.
    det lyder lidt som om du måske har prøvet lidt for mange forskellige ting - jeg ville vælge én tilgang og så træne på den. Personligt vil jeg bruge lokning eller target. Jeg har ikke set mange haft stor suicces med shaping af en stabil position.

At placeringen ikke er præcis hænger ikke sammen med for højt tempo!

• #3   2. nov 2015 https://youtu.be/zJrdrATl-8g

5.25 laver vi felt. Han løber pænt stærkt, men stopper altid i feltet og uden bue alligevel. Min påstand vil klart være at det ikke hænger sammen med tempo smiley Det er mere et spørgsmål om hundens forståelse af opgaven.

• #4   2. nov 2015 S. Renee Tror du rammer meget godt med udtalelsen om at jeg har brugt for mange metoder. Kan mærke at jeg er lidt frustreret over at jeg ikke kan få den s.... placering til at fungere. Når du skriver med lokning hvordan mener du så ?

• #5   2. nov 2015 Har lige set videoen og det er lidt svært at se men ligger Bonus ikke også ud til højre side frem for i midten ? Nu ved jeg at du dyrker LP på højt niveau smiley hvor meget går du op i at placeringen er "lige" i midten ?

• #6   2. nov 2015 Bonus trækker en anelse mod højre og har altid gjort det.
    Lige med ham går jeg rigtig meget op i, at hans placering ikke er for langt bagud, da han har tendens til at løbe for langt. Og så går jeg op i at han laver en hurtig vending, og ikke en stort bue.
    Med hurtige hunde, der har stor motivation for at løbe langt, vil jeg typisk vælge at hunden skal have en placering midt i feltet.. Med hunde der ikke er så hurtige og har så høj motivation, vil jeg typisk vælge at de står i den bagerste halvdel.

Hvad med bare at køre target på i en periode? Hvis jeg skulle træne placering kunne et træningspas se sådan ud:

Felt med target og udlagt genstand på target (eks. bold)
    Felt med target uden genstand
    Felt uden target
    Felt med target med genstand

Noget andet du måske skal overveje, er om hun rent faktisk kan en stå godt nok. Altså om hun kan tage kommandoen tilpas hurtigt og præcist.
    Det kan du træne ved at kaste en synlig godbid, så snart hun har spist den giver du en stå kommando. Når hun står, roser du og kaster en ny (Gerne længere væk). På den måde får du trænet en stå på afstand af dig.

• #7   2. nov 2015 Tak for super feed back. Det giver helt sikkert noget at tænke over. Tror jeg vil gøre som du foreslår og simpelthen køre target i en periode og så holde mig til den variant og se om det ikke giver nogle resultater smiley

• #8   2. nov 2015 God fornøjelse med træningen smiley

• #9   2. nov 2015 Nogle gange er det bare SÅ nødvendig at få det helt åbenlyse fortalt. Du har nemlig helt ret. Hun kan jo ikke øvelsen ordentligt.

Man bliver så blind især i hundetræning smiley

• #10   2. nov 2015 Det gør man - det gør alle! Derfor er det virkelig nødvendigt at have søde træningskammerater, der kan kigge én over skulderen!

Jeg tænker bare, at hvis hun var 100% sikker på positionen, så ville hun jo ikke havne i siden. Derfor må hun have en lidt for "bred" opfattelse af, hvad der er den rigtige position.
    Jeg vil sige at indenfor 1x1 meter skal hunden kende sin position.

Kommentér på:
LP - Placering i felt

Annonce