Usikkerhed om diagnose Usikkerhed om diagnose
Hvad gør man når to dyrlæger er direkte uenige om sygdom hos ens hund.
Som nogen af jer læste var vi ved vagtdyrlægen i weekenden. Diagnosen var en væsentlig forstørret prostata, på størrelse med en blomme, klasse eksempel på det, alle symptomer tilstede, ingen symptomer på ubehag eller smerter fra blæren.
I dag var min knægt så i narkose og fik taget røntgen. Massiv tilsætningen af urinvejssten, udskyldning af sten så store de lukkede kateteret, og på billedet en prostata på størrelse med et hindbær.
Man bliver sgu utryg for om der er noget der bliver overset i sådan et tilfælde... Først over første dyrlæge overser en mulig akut og direkte farlig situation af tilstopning af urinrøret. Og i anden omgang om anden dyrlæge er helt sikker på prostata er fin...
For hvis den er det, hvad fanden var det så første dyrlæge mærkede..
Heldigvis har smuksagen det godt.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.954
Men er du bekymret/usikker, så ville jeg bestemt lige få tjekket op på prostata nu hvor det andet i hvert fald ikke længere kan påvirke hunden
okt 2006
Følger: 59 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 13.902
For første dyrlæge var ikke i tvivl! Hun ville med glæde have taget kastrationen med det samme. Det var kun fordi jeg ønskede årsag afdækket, og at jeg lige skulle finde ud af papirarbejdet til DKK, hun ikke bookede tid til det søndag..
Hun var slet ikke i tvivl. Og en forskel fra blomme til hindbær er da noget...
Men man bliver sgu utryg..
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.163
Men ham med billederne må jo have "håndfaste" beviser tænker jeg..
Usikkerhed om diagnose