730 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Hvalp og tænder Hvalp og tænder

Hej alle.
Jeg har min hvalp på 10 uger, hans tænder klør og gør ondt på ham, han har flere forskellige slags ben og gnavelegetøj som han skifter imellem, jeg massere også hans tænder ret ofte og alligevel er han generet af det, nogen der har gode råd, isterninger eller noget andet jeg kan prøve ??

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækkeklip + køre afklip på lossepladsen 2.000 kr.
  • Fjernelse af ukrudt på fortov 700 kr.
  • install a few ikea items 550 kr.
  • Fjerneukrudt/ stort bed. 2.000 kr.
  • Toilet der løbet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvalp og tænder
  • #1   10. jan 2016 Tænder på en 10-ugers hvalp burde ikke klø. Det er kun når tænderne bryder frem samt under tandskifte ved 4-5 mdr.

Forveksler du mon hvalpens normale nysgerrighed med kløe? Hvalpe undersøger verden med munden. Det er sådan de lærer bl.a.
    Hvis hvalpen tygger meget, så omdiriger noget af adfærden. Afled og træn noget andet i små 5-minutters sessioner. Vis tydeligt at det ikke er OK at tygge i mennesker og mennesketing. Guid hvalpen.

• #4   10. jan 2016 Han bider ikke i os eller vores tøj.. Kun i hans legetøj.. Men han småpiver imens.. Derfor tænkte jeg at han havde ondt i munden.. Især fordi han slapper af når jeg gnubber hans tænder og gummer, burde jeg få det undersøgt ved dyrelægen?

• #5   10. jan 2016 Vi fik fortalt at man kunne tage nogle gamle sokker, trække tov eller andet og gøre fugtigt også ligge det i fryseren, så det er koldt skulle hjælpe lidt. Min Marley startede ca da han var 11-12 uger vores dyrlæge bekræftede det også smiley

• #6   10. jan 2016 Han har formentlig bare lært at piv er lig med kontakt fra jer.
    Hvordan aktiveres hvalpen?
    Hvalpe skal lære ro derhjemme. De skal have meget korte gåture og en del mental aktivering samt prægning og træning. Alt afstemmes efter alder.

• #7   10. jan 2016 Vi træner sit, dæk, slip, kom her osv. Han er super dygtig og lærenem. Vi har en pige på 5 måneder herhjemme så han har skam lært at være rolig. Han er ude når han har brug for det, og elsker at snuse ude i haven, inden der kom sne fik han også lidt godbidder udenfor da han er super god til at bruge sin næse. Han er stille og rolig generelt, jeg søgte råd til hvis der var nogle der havde oplevet noget med deres hvalpe lignende med hvad Magnus står med, og det er nu altså at der er noget der irretere i munden på ham, jeg søgte ikke råd om hvordan han skal aktiveres, men tak for svar ??

• #8   11. jan 2016 Har du set hans mund igennem?
    måske han har en fejl, knop, betændelse, noget der sidder fast eller lign.?
    Det er et godt sted at starte.

Kommentér på:
Hvalp og tænder

Annonce