13. dec 2010 Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Tørre, revnede poter Tørre, revnede poter
Savner lidt eksperthjælp til veninde, som ejer en cavalier King Charles spaniel på 7 år. Da hun overtog hunden for 1 år siden, havde den tør og glansløs pels, og var svært overvægtig. Rådede hende til at fodre med fiskebasseret foder, samt slanke hunden. Pelsen er blevet fin igen, og hunden har tabt sig
Men sidst jeg besøgte veninden, nævnte hun at hunden virkede som om at den ikke rigtigt ville gå så langt, som de plejer. Hun ville meget gerne ud og gå, men gik langsomt. Hun haltede ikke. Min veninde ser dårligt, så jeg besluttede mig for at hjælpe hende med at give hunden en potecheck. Neglene var fine, men kan så se at hunden har en ret dyb flænge i den ene trædepude (den store i midten) på det ene forben. På det andet forben har hunden 2 mindre revner i den store trædepude. Umiddelbart tænker jeg at hunden har tør hud/ sart hud på poterne ? Men har absolut ingen erfaring på området, da jeg kun har haft revnede trædepuder i forbindelse med skader. Har rådet hende til at købe den creme der hedder "Usynlig handske" for at beskytte mod skidt, samt at smøre med Helosan creme.
Nogen der har erfaring med den slags, og gode råd ?
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.727
Har vist hende hvordan hun klipper hår på poterne, så dem holder hun fint fri for hår. Kønt er det ikke, men sådan må det jo være, når en halvblind leger hundefrisør
Kom til at snakke om, at det måske kan skyldes at hun fyrer med brændeovn ? Det giver jo tør luft indenfor.
Håber at det hjælper, at hun smører poterne hver dag.
dec 2010
dec 2010
dec 2010
Tørre, revnede poter